Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

  • lars_k

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 19:13
  • frippe75

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 21:35

    Av det klassiska jeppe-underhands greppet vid vagridning sa talar mycket for det….

  • jesper-b

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 23:02

    Visst är det jag på en liten insider. Vem tog bilden och än mer orka lägga ut? Internet är ju helt otroligt snabbt med att rapportera.

    Lite mer irriterande är gubben med svarta Naishseglet i bakgrunden. Han var i stort sett på varenda setvåg jag lyckades arbeta till mig och bara skar av alla möjligheter att rida. Han var till och med i vägen på väg ut just i det där mest strömma området med minst vind precis innanför där vågorna bryter. Där låg han med bräda och mast och skar av alla möjligheter att smita ut mer än en gång. Jag orkade inte skrika åt honom en enda gång, men när jag berättade om honom på land sa alla att han är lika i vägen för alla varenda gång… (fasen hur hinner han med det?)

    Hookipa är ett fantastiskt spot, men crowden de mer lättseglade dagarna är jädrigt irriterande. Helt knäppt dessutom att jag låter frustrationen pysa ut på ett svenskt internetforum. Men nätets vägar är outgrundliga – kanske läser Naishgubben detta och slutar kooka till det för oss andra?!?

    Idag glassy, nu åter till surfet!

    /JB

  • lars_k

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 06:07

    Det var Jimmi Hepp som la ut ännu ett album. Möjligt att du måste vara reggad på fejjan för att komma åt bilderna… http://www.facebook.com/?ref=home#!/album.php?aid=30413&id=100000830216933
    Finns kanske även fler bilder på kooket, hehe.

  • henryk

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 09:31

    Torö igår 11-01-06, inga gubbar i vägen, men ändå litte irriterande med snöfallet som gjorde att man knappt såg vågorna bakom isvallarna…

  • rasmus_w

    Medlem
    7 januari, 2011 vid 17:49

    Shit. Var ni ute eller åkte ni bara dit för att kolla in vågorna?

  • jesper-b

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 06:52

    Kort uppdatering.
    Varit lite si och så med vädret, (om som sol, ömsom regn, ömson fantastiskt glassy, ömsom on shore stök) men det har i vart fall varit två dagar hård kona som funkat fint på både Kanaha (tokdrag 4.7 och huvudhöga fina rackare), Kuau och Hookipa (loggo good to epic och byig 5.0 guppa). Dessutom har det varit fantastiska vågor på Hookipa på förmiddagarna innan Konan orkat dit. Kanske lite på gränsen på för stort för mig och väldigt mycket rippers. Tror jag hejade på Clay Marzio på lineupen idag. Han såg i vart fall identitsk ut och snurrade i luften som jag aldrig sett någon rippa Hookipa förut. Själv kookade jag rätt rejält, skar mig på revet, men lyckades också plocka några rackare!

    /JB

  • jesper-b

    Medlem
    16 januari, 2011 vid 08:48

    Sjukt skön dag:
    Upp 6.30 för morgonsurf. Toklitet överallt så det blir Hookipa. Pavillions är minst och jag har nog inte suttit där på minst tio år men två kompisar vill surfa där så jag gör dem sällskap. Klart vatten och glassy, revet syns i all sin prakt när solen börjar gå upp. Så mycket skölpaddor att man knappt fick plats. Pavillions är egentligen värdens enklaste lilla våg men det behövs bara en 5-10 rippers på plats för att man inte ska få så mycket. Jag som goofy inser att högern är svår att slåss om och väljer den korta lilla vänstern in mot kanalen. Kul som fan. Blir sittande/surfande i minst två timmar. Solen steker, sköldpaddorna och Jesper leker!

    Det var en liten liten trade-rapport men inget som inte skulle lägga sig helt om nåt litet moln eller så skulle störa. Fick mess från Niclas om att det var på väg till Kuau. Egentligen för litet svall för Kuau, men med tanke på helg och surfare så var Hookipa inget alternativ, om nu traden skulle bli stark nog?

    Lite snorkling med ungarna på hemmastranden. Hilding 5 har äntligen börjat våga lite i havet (mycket fegare än sina storasyrror) och vi snorklade ut till närmaste lilla rev och kollade in fiskarna. Lite kaffe på stranden, sen började ett och annat segel dyka upp både hos oss och nera på Kanaha. In med grejorna i bilen och genom Paia till Kuau. De flesta i Kuaugänget samlat plus de två glada svenska gossarna Niclas och Kristoffer med familjer. Såg otroligt platt ut men Niclas som just skulle traska ut i kanalen sa att det hade rullat in lite fina små set på Noriega. Vinden var guppa och Bolt 5.0an det självklara valet. Bolt är Hotsails lättaste vågsegel och med bra drag – perfekt för en dag som denna.

    Precis när jag lägger ner brädan i vattnet kommer en liten off-shore by och jag piper ut hela vägen utan ens en liten vingling (man brukar få simma ut en bit de här lätta off shore dagarna). Dessutom möter jag ett klart större set än allt jag sett medan jag riggat. Det känns som det kommer bli en bra lite session!

    Fy fasiken satan i gatan så kul det var. Höll väl på i dryga 3 intensiva timmar. Det fyllde på mer och mer med vågor och vinden var lätt men aldrig för lätt. Det var helt enkelt riktigt riktigt rippiga förhållanden. Huuuuuu så kuuuuuul vindsurfing är när det är så här perfekt lekfullt. Rocknroll full on shredding! Prylarna satt som ett smäck, jag börjar verkligen uppskatta min nya 82l Quatro. Med masten en bit bak och bakfenorna en bit fram så blir den nästan lika loose som vilken twin som helst och den har helt överlägsen drive i bottensvängen. Nog med tech och teknikneurdsnack. Det viktiga här är känslan, den totala glädjen på vattnet. Det fylldes på och vi var väl en 15 pers med smile upp till öronen. Det vreds, pangades, carvades och slashades hej vilt tills solen drog sin ner mot molnen runt Ioa mountain och traden lättade ut. En handfull fortfarande ute (inklusive superstokade Niclas och Kristoffer) när jag helt utpumpad och alldeles alldeles fånig av lycka bar upp grejorna till bilen för att åka hem till familj, kompisar, öl och fet middag.

    Hemmamys och lite packning av bil för riktigt tidigt familjemorgonsurf i morrn. En till lager, sen i säng.

    Another shitty day in paradise!

    /JB

  • mag

    Medlem
    16 januari, 2011 vid 18:49

    uhh ahhh, spara lite åt oss. Vi kommer efter fetefetingswellen.

    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    16 januari, 2011 vid 21:25

    Mmm. Bra rapport som vanligt, Jesper. Vi ses om ett par dagar. Måste bara packa shortsen och fenorna.

  • ola-h

    Medlem
    16 januari, 2011 vid 22:38

    Från omaui.com:

    “It is still early for confidence, but if all goes well we would see a warning level west-northwest to northwest swell arriving in a closely spaced series beginning Thursday. If the word “epic” was ever to mean anything, this swell has the potential to reset the definition. Keep those fingers crossed and stay tuned for details. I’ll go out on a limb here and call it the “Swell of the Decade”… there, I said it.”

  • mag

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 05:38
    Ola H.;644540 wrote:
    Mmm. Bra rapport som vanligt, Jesper. Vi ses om ett par dagar. Måste bara packa shortsen och fenorna.

    Det sistnämnda lär ju ta lite tid, numera längre tid än någonsin!!
    🙂
    Magnus

  • mag

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 05:46

    Waiamea lär ju bli fett!
    Magnus

  • koa

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 06:07

    Underbart!

  • basse

    Medlem
    17 januari, 2011 vid 10:20

    Sweeet!

Sida 2 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.