Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

  • jesper-b

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 06:59

    Lid inte Ola, det gör inte jag. Stenarna vart 17 år är helt ok. Njut istället av vad vi har och gör här!! Tjusig video föresten Gisela. Hur 17 hinner du med? Kul att få vara med! /JB

  • dr-masse

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 07:19

    “Never trust the guy with the shiny gear”.

    Ibland behöver man en sådan där spolning för att vakna till och minnas lite grundregler… något av min paradgren, faktiskt.

    Det är grymt kul (och smärtsamt… :grin:) att läsa om era Maui-dagar. Fortsätt skriva, filma, fota och plocka vågor!

  • oaxen

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 07:38

    @ JesperB

    När kommer GoPro-rullen upp?

  • jesper-b

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 08:09
    Oåxen;645309 wrote:
    @ JesperB

    När kommer GoPro-rullen upp?

    Jag hjärta GOPRO ej lika med sant!

    Jag köpte min för 1,5 år sedan för att filma här förra vändan. Använde inte en enda gång.

    Lovade mig själv att använda denna gång men… jag vet inte det blir liksom inget. Jag hade med mig den på bommen en hel dag på Kanaha. Skitjobbigt tyckte jag i jippar och att hålla på och tjustera. Inte min grej! Nästa gång hade jag på hjälmen med då tog batterierna slut efter ca 20 sekunder. Tredje gången snrokeltur med familjen – GRYMT fin film. Men den får ni inte se! Fjärde gången var nu på Hookipa. Måste råkat ställa in på någon slags stillbildstagning för den tog 6 stillbilder, varken mer eller mindre. Och två har ni redan sätt. Jag ger upp. GOPRO får för mig bli roliga familjefilmer framgent. Överlåter till Kulingvarning, Giampi mfl mer kompetenta filmare. Sorry!

    /Jesper

  • robin

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 13:32

    Tack för bra film! Vilken strand var ni på?

  • oaxen

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 14:20

    Jag tror jag ska skicka över mitt lilla menyschema så att du klarar av att ställa in den rätt, herr Docent. ; )

  • mag

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 19:30

    Var rädd om prylarna, kroppen läker! Sa Jeppe till mig igår. Han lever uppenbarligen inte som han lär?! Men det var väl viktigare för 17 år sedan med student budget, eller?

    Idag bangade jag ett stort, stjärnspeckat o fotograffullt hookipa. Kuau såg inte bra ut heller så till Carina glädje drog vi till kanaha. Fick prova brädan i mer hemlika förhållanden. Fast fullt med kitare. 🙁
    Quad ger helt klart grymt grepp i toppen och säkert driv i bottensväng men kvickheten från twin saknas. Ungefär som förväntat mao. Kompakt (224? x 54) bräda ger förstås klart kvicka svängar o smidighet ut. O relativt mjuka kanter ger säkerhet. OlaH får i vart fall fem palmer som shaper. Sen gräver nosen ner sig för mig i toppsväng. Får testa om lite annan fenkombo kan motverka detta.
    Tre timmar på vattnet utan tokstress av annat än kitare var rätt gött. Våga ladda utan fara för liv o lem idag. Men idag är det en ny dag o nya möjligheter. Och vind förstås!
    Magnus

  • mag

    Medlem
    28 januari, 2011 vid 19:35

    T o m på TV är det reklam för GoPro!

    Magnus

  • rrd

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 13:31

    När kommer nästa avsnitt? (Har just packat familjens skidor för Val Thorens nästa lördag men nu vill jag se mer av Maui…)

  • ola-h

    Medlem
    29 januari, 2011 vid 19:45

    Igår blev det återigen segling på Hookipa. Avsevärt mindre – minimalt, kan man nog säga, men fortfarande lite svårtseglat pga konstigt chop och väldigt lågt vatten. Det finns lite filmklipp, men jag får se om det är värt att klippa ihop det. Däremot tycker jag bilden nedan är bra med tanke på att det är min son Sigge som höll i kameran. Bra tajming i avtryckaren.

    web.jpg

    Edit: Hittade en bild till på Jimmie Hepps sida:
    169084_179028182134854_100000830216933_382001_5557816_n.jpg

  • jesper-b

    Medlem
    30 januari, 2011 vid 08:57

    Jaja Gopro är nog en skitkul grej, men det behöver ju inte vara min grej för det. Man ser ju dessutom ännu mer som en idiot med en sån på huvudet (se bild nedan), och se bra ut live är väl ändå mycket viktigare än att visa en massa film på sin brädnos, rigg och lite tillplattade vågor. Som sagt skitkul att titta på andras dito men inte min grej.

    Hur som helst så sitter jag nu med en inte sååå trött familj på Brussels flygplats, hemma i kungliga om några timmar. Väldigt smidigt när alla plan är i tid och inte knökfulla pga julhelgsflyg. Var det alltid så här skulle man ju kunna pendla!?

    Nu djädrar gäller det att jobba på, åka snowboard och försöka ta sig på nån veckas surftripp innan lite mer omfattande sommaräventyr tar vid. Denna Mauivända är för tidigt att sammanfatta. OTROLIGT kul med så mycket högkvalitativ vindsurf som det blev denna gång.

    Gisela, Sigge (!), Ola, Karin, snart anländande Jacob, Johan, Kate medflera – fortsätt skriva och lägg ut bilder så vi kan hålla det fantastiska Maui närvarande för oss alla, även när vi inte är där!!

    /JB

  • mag

    Medlem
    31 januari, 2011 vid 21:37

    Nä, nåt snygg med kamerahuve blir du inte. Fast på bilden lever du ju äntligen efter din devis: hjälm på! Kanske din nya avatarbild, ahhh!?

    Glassy surf i två dagar nu. SUP bland sköldpaddor o lagom vågsize. Provade lite olika supar, de breda o korta är helt klart utveckling i rätt riktning. Svänger bra och är lätta att hantera på vägen ut, i tvätten o i takeoff.

    Gårdagen valmöte var en riktig hit! Tre knölvalar hälsade på strax utanför lineup, dök, sprutade, kom rakt upp ur vattnet med stora delar av huvudet o kikade på oss för att sedan glida rakt ner igen, lekte runt och cirklade fram o tillbaka en lång stund. Bara såååå häftigt!

    Nu är det tokstor swell igen. Tyvärr lite mycket nord i vinden, dvs supersvårt att segla. Framförallt att ta sig in i toklä av masthöga vågor är sketchy. Vi får se om vinden vrider ner mot ost så vi kan segla.

    Magnus

  • jesper-b

    Medlem
    1 februari, 2011 vid 04:51
    Mag;645637 wrote:
    Nä, nåt snygg med kamerahuve blir du inte. Fast på bilden lever du ju äntligen efter din devis: hjälm på! Kanske din nya avatarbild, ahhh!?

    Glassy surf i två dagar nu. SUP bland sköldpaddor o lagom vågsize. Provade lite olika supar, de breda o korta är helt klart utveckling i rätt riktning. Svänger bra och är lätta att hantera på vägen ut, i tvätten o i takeoff.

    Gårdagen valmöte var en riktig hit! Tre knölvalar hälsade på strax utanför lineup, dök, sprutade, kom rakt upp ur vattnet med stora delar av huvudet o kikade på oss för att sedan glida rakt ner igen, lekte runt och cirklade fram o tillbaka en lång stund. Bara såååå häftigt!

    Nu är det tokstor swell igen. Tyvärr lite mycket nord i vinden, dvs supersvårt att segla. Framförallt att ta sig in i toklä av masthöga vågor är sketchy. Vi får se om vinden vrider ner mot ost så vi kan segla.

    Magnus

    Om nord i vinden – dra till Kahana/Napili så har du bland det bästa i surf och vindsurf Maui kan erbjuda. Tar väl 1,5 timme dit men det är värt att chansa. Tom på Hotsailsmaui brukar ha koll på vinden där och Napili point har en beach cam:

    http://www.napilicam.com/webcam/webcam.htm

    Bär hjälm!

    /JB

  • lars_k

    Medlem
    1 februari, 2011 vid 08:02

    Se upp med det grunda revet bara utanför Kahana. Det första jag gjorde var att tjonga i revet på väg ut. Grymt på NNO-NO, lite svårt att hitta dit bara. Jag irrade runt en bra stund innan jag hittade den lilla passagen ner till stranden…

  • ola-h

    Medlem
    1 februari, 2011 vid 09:25

    Fibblande bort chansen tillsegling på västsidan idag. Nästa gång…

    Jag tycker för övrigt att man alltid drar något i revet där, i alla fall om man laddar lite i ridningen. Det är sjukt grunt och vasst. Är det inte någon kroppsdel som får lite revor så är det brädan eller riggen. Men det är det värt för vågen är verkligen bra och av en HELT annan typ än vad north shore erbjuder

Sida 6 av 14

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rapport Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.