Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa slutet på juli början på augusti

  • Resa slutet på juli början på augusti

    Publicerad av gujo på 18 juni, 2014 vid 06:23

    Hej,
    Någon som har tips på ett bra och vindsäkert ställe man kan åka till runt v30/31?
    Gärna där det finns bra uthyrning också.

    gujo svarade 9 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • michael_n

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 07:16

    Häng på mig till Karpathos!

    Där finns 3 vikar av olika svårighetsgrad.
    2 surfcenter

    Dessutom en internationell speedtävling 25/7-6/8
    http://www.karpathosspeed.com/

    Jag åker antingen 24/7 eller 31/7

  • fnassel

    Medlem
    18 juni, 2014 vid 08:36

    Annars brukar Pozo vara ganska vindsäkert på sommaren. Lite halvdant med vinden just nu dock.
    Pozowinds har jätte fin uthyrning med senaste utrustningen och fantastisk service.

  • wille-plana

    Medlem
    19 juni, 2014 vid 12:56

    Tips på bra boende och hyrställe Karpathos.
    Finns det boende vid surfstället eller är det hyrbil som gäller?
    Börjar bli desperat efter den OTROLIGT vindfattiga starten på den här sommaren:frown:
    All annan info åxå välkommen finns det något för ej surfande medföljande?

  • jester

    Medlem
    19 juni, 2014 vid 13:53

    Det finns lite småställen att bo på nere vid Chicken och vid Mistral-centret. Har dock noll koll på namn osv. Dock är där nog ganska dött o trist om kvällen…

  • marden

    Medlem
    19 juni, 2014 vid 14:28

    skulle nog säja hyrbil/moppe och bo i staden speciellt om du har med dig anhöriga.
    finns några fina pärlor runt om på ön som nås med bil, surfstränderna blåser det lite mycket på och stranden i stan är inte mycket att ha heller…
    annars är stan mysig och där bor många svenska speddgubbar, som man kan se stöta ihop med på kvällen
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?92603-Dags-att-boka-Karpathos

    sen ska det väl sägas att det är ett byigt plattvatten ställe att surfa på…

  • gujo

    Medlem
    21 juni, 2014 vid 14:34

    Karpathos ser ju gött ut, har du koll på vad hyra och sånt kostar?

  • jester

    Medlem
    21 juni, 2014 vid 19:30

    Chris Schill har center både i Chicken bay och i Paradise Bay: http://www.chris-schill.com/index.php?lang=en

  • planing

    Medlem
    23 juni, 2014 vid 18:57
  • kallen

    Medlem
    25 juni, 2014 vid 16:08

    Kom just tillbax från Rhodos, Ixia. Finns flera uthyrningsställen och hotell som ligger på bra avstånd. Vinden var helt ok för mig men det skall tydligen vara bättre vind i juli/aug.

  • the_novice

    Medlem
    25 juni, 2014 vid 18:41

    Vad är det för sort segling du är ute efter?

    Jag åker till Lissabon/Guincho nästa vecka, hoppas på fina vågor 🙂

  • gujo

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 06:50

    Jag är inte så vass ännu så är inte ute efter så stora vågor, mer ett vindsäkert ställe där man kan öva gippar och andra manövrar.

  • dr-masse

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 07:06

    I Portugal finns även Viana do Castelo samt Troia (Martinhal) för plattvatten.

    Hyrprylar: http://en.windsurfpoint.com/destinations/martinhal

    Men annars tror även jag på Grekland eller något där i krokarna, brukar vara väldigt vindsäkert vad jag förstått. Det är 15 år sedan jag var där…

  • jester

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 08:09

    Karpathos är väldigt vindsäkert, och det låter som Chicken bay borde fungera fint för dig. En liten sak att tänka på är att vinden oftast är väldigt byig och ganska ofta blåser det upp mot 20 m/s i byarna… 🙂

  • canoya

    Medlem
    26 juni, 2014 vid 12:42

    Ixia eller Ialyssos på Rhodos låter som rätt ställe (ligger på nordkusten). Jämn sjöbrisvind och man seglar rakt ut/rakt in. Jag har bott på Blue Horizon och hyrt på F2/North stället på högra sidan av deras “tomt” för några år sedan, veckan efter midsommar. Fanns en uthyrning på vänstra sidan med som hade JP/Neil Pryde. De kan ju ha bytt märken nu, men det var riktigt smidigt. Enligt uthyrarna är vinden lite starkare längre fram på sommaren, ungefär lagom för 5,0 om jag minns rätt. Jag körde 5,5-8 kvm men fick segla med planing alla dagar under min vecka där. Det blev riktigt bra gippträning!

    /Håkan

  • gujo

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 11:22

    Tack för tipset, Ixia ser ju också gött, kanske kan vara något.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resa slutet på juli början på augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.