Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resa vart i början på juni

  • resa vart i början på juni

    Publicerad av ubaten på 11 maj, 2005 vid 15:41

    jag och bruden vill åka på surf semester och vill nu ha tips på bra ställen där vi kan hyra utrustning vi åker tionde juni så mata på med svar så att jag slipper sitta på land

    bergelin svarade 19 år sedan 13 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • surfmats

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 15:53

    Pozo, Gran Canaria brukar vara kanon då.

  • mbkpeter

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 15:58

    Torhamns udde i blekinge. Vi har lägenhet att hyra ut wink.gif

  • ubaten

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 17:07

    glömde att skriva att det är plattvatten vi är ute efter max en meters vågor

  • jlaser

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 17:13

    Hurghada har plattvatten/chop & ofta vind

    Uthyrning

  • imported_macts

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 17:31

    Eller kanske Sotavento, Fuerte. Kan kanske vara lite knepigt att hitta charter dit i juni dock.

  • frippe75

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 19:40

    Ni får flyga till lanzarote och ta färjan över till Fuerte med olsen line… max 1 timme med båt… 1 timme från flyg platsen… det enda är att man inte får ta hyrbilar mellan öarna…. Ett annat problem brukar vara att flyget anländer på kvällen precis så att man INTE hinner med sista båten… Och samma visa på vägen hem… Ni hinner inte till morgonflyget med den tidigaste båten …. sorry…

    Det innebär ….fixa sovplats någonstans…. För på flygplatsen kan man INTE kvarta i bilen… Vi fick tillstånd att sova i en busskur inne på flygplatsen och inte ta ETT STEG UTANFÖR BUSSKUREN!!! Vakt med automat vapen… bara att lyda

    Annars är sotavento klockrent med ca 1 meters vågor och GARANTERAT vind varje dag!!!

  • mag

    Medlem
    11 maj, 2005 vid 21:02

    Medelhavet exempelvis (Grekland Vassiliki) eller Egypten (Dahab Hurghada) eller Gardasjön (norra Italien) eller Cabarete Västindien.
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 08:57

    Gran Canaria – Arinaga.. Plattvattenställe med riktigt bra vind i juni.. Ligger i närheten av Pozo men är helt platt..

    Hyr brädor gör du endera i Pozo eller på mistralcentret i Bahia Feliz..

    //J

  • zim

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 09:22

    Hvite Sande Danmark. Surfa i Ringköbingsfjord!! Hyra kan du göra på West Wind i Hvite Sande. grin.gif

  • surfen

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 09:30

    Går även att hyra och surfa på sydspetsen av Rinköpingfjord Bork Havn(West Wind) här kan man nästan surfa på alla vindriktningar utom på Ost då blir det Hvide Sande. Sen är det inte mer än 4-5 mil till Bla Vand om man blir sugen på vågor.

  • rasmus_w

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 09:43

    Sist jag var på GranCanaria var inte Arinaga helt platt. Däremot var det trevliga små vågor som bröt där, inte mycket mer än midjehöga och långt mellan dem så man hann få upp rejäl fart innan det var dags att hoppa.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 11:00

    2922IMGP9072-med.jpg

    Arinaga..

    Platt.. inte platt.. Platt.. inte platt.. platt.. inte platt..

    Platt som faan!!!

    //J

  • frippe75

    Medlem
    12 maj, 2005 vid 17:14

    Kolla annars mitt väldigt gamla klipp ifrån Sotavento… Samt några klipp ifrån glasbeach (nästan uppe vd corralejo)…

    http://www.frippe.com/surf/fuerteventura_2001-08-04.avi

  • jesse

    Medlem
    13 maj, 2005 vid 06:23

    Jag och tjejen har precis bokat resa till Ialyssos på Rhodos den 29/5. Hotellet, Sun Beach Resort Complex **** ligger intill en surfuthyrning och ett dubbelrum för två pers + halvpension (frukost o middag) kostar endast 3280:- för en vecka. Kolla in http://www.holidayhotels.se Flyg tillkommer. Vinden är i regel svagare på fm och brisen brukar slå till på em vilket är perfekt för min tjej som är nybörjare.

    Hang looose! cool.gif

  • bergelin

    Medlem
    13 maj, 2005 vid 06:57

    Dahab, Egypten.. vindsäkert, varmt och det finns möjlighet att hyra det märket man vill.. f2, mistral, fanatic, jp och något mer finns..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing resa vart i början på juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.