Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rigga segel utan släppa nedhal/bom

  • Rigga segel utan släppa nedhal/bom

    Publicerad av mrquality på 4 augusti, 2019 vid 11:10

    Hej!
    Jag fick lära mig att rigga cambers segel utan att montera bommen och utan att släppa nedhal för sätta in cambers. Samma sak ner man ska rigga ner utan att cambers hoppar av själva. Finn det någon av er som använder samma metod för att rigga segel?

    the_novice svarade 4 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rickard_nr1

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 13:57

    Hej!

    Jag fick lära mig att rigga cambers segel utan att montera bommen och utan att släppa nedhal för sätta in cambers. Samma sak ner man ska rigga ner utan att cambers hoppar av själva. Finn det någon av er som använder samma metod för att rigga segel?

    Japp jag riggar med utan bom, med rätt lite nedhal och teknik känns bommen och uthal överflödigt och lättare att få dit efter. Segwltillverkaren påpekar dock att bommen i alla fall ska vara monterad innan man sätter dit cambersen men men funkar ju ändå😁

  • rickard_nr1

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 14:43

    Ca 4min in i klippet är den teknik jag gör https://youtu.be/ikkFbDi419I

  • the_novice

    Medlem
    4 augusti, 2019 vid 14:51

    Det beror lite på vilket segel (och tillverkare) det är. På en del fullrace segel så är det svårt att få på den nedersta cambern, men det går då mycket enklare med bommen monterad och man släpper lite på nedhalet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Rigga segel utan släppa nedhal/bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.