• Publicerad av rasmus_w på 4 maj, 2009 vid 14:06

    När jag söker på bästa prognos inom 50 mil från Stockholm så verkar Ristna på Dagö väldigt ofta ligga i topp.

    Är det nån som varit där? Vad är det för ställe? Skulle en helgtur dit vara en bra idé? Iofs får det vara långhelg eftersom det väl inte går några färjor direkt till Dagö utan man får åka till Tallinn och ta sig vidare därifrån. Sist jag var i Estland (Haapsalu, utan surfprylar) så verkade det vara långgrunt, sandbotten, blåsigt och choppigt, så man hade kanske kunnat surfa där med.

    rasmus_w svarade 15 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • wilund

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 14:21

    räkna inte med att det finns något annat än sand och tallar på den ön , ett musseum i en gammal skola och lite erimitertill människor, det kan nog gå glest med passbåtar dit och de kör troligen inte när det blåser.

    jag var där med marinen i studiesyfte 2001, men vi stack ganska snabbt då det inte fans något att “studera”, vi skulle träffat en tant som var gammal nog att ha svenska som modersmål men hon ville inte träffa oss när vi kom . haha

    men säkert bra surf om man orkar ta sig dit allt är ju ett stort sandrev.

  • joschen

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 14:31

    Impad att folk är så hängivna sporten att de letar spots så långt hemifrån Östermalm

  • rasmus_w

    Medlem
    4 maj, 2009 vid 16:01

    Ja det hör ju inte till vanligheterna. Normalt brukar jag mest surfa runt på stureplan med min rosa skjorta utanpå våtdräkten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.