Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Röhälla-Rock’n Roll

  • Röhälla-Rock’n Roll

    Publicerad av rasmus_w på 18 augusti, 2009 vid 23:14

    Inte är Kalmarsund på västligt nåt att ha inte. Nästan lika byigt som i Stockholm och alldeles för nära land inte. På Haga hittar man nya sandbankar hela tiden, “hemma” i Röhälla säger det stundom bonk när man kartlägger stenarna (få men hårda) och en gång fick jag slänga mig av pronto för att rädda brädan från en sten som låg i vattenytan och såg otäck ut.

    På den positiva sidan så har jag äntligen testat att segla med vätskesystem (NP, passar till deras 4000-väst) och att ha med en kamera á la Gurra. Fickan framtill på flytvästen har en snodd som det går rätt bra att fästa kameran i. Att plåta medan man seglar visade sig funka bra om man har full planing, men när jag försökte plåta de där ubåtande typerna när min egen brädan var nära att ubåta, blev det kastfall.

    rasmus_w svarade 14 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • crash151

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 23:39

    Fan va coolt med ubåtar. Det stod inte cccp på dom eller nått…

    Önskar att man haft en bra vattentät kamera att plåta den surfande sköldpaddan vi har i LeGallion.
    Är det en sån där pro något?

  • rasmus_w

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 00:19

    Såg inte mer än vad som syns på bilden så jag vet inte om det var en ryss. Fast jag hörde rätt lite ljud från den så det var väl en sån där kockumsbyggd sak med sterlingmotor.

    Kameran är en Olympus µ Tough 6000. Bra sak med undantag för autofokusen som försöker vara smart men inte är det.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Röhälla-Rock’n Roll

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.