Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roligast igår i TT var…

  • Roligast igår i TT var…

    Publicerad av mes på 4 september, 2008 vid 11:24

    …inte att jag hade 5,2 som minsta segel utan att det var två knattar (tippar 12-13 bast) ute och körde på kvällen med riktigt fräcka pyttesegel. Dom satsade ganska friskt och måste ha sänkt medelåldern rejält!
    Dom dök upp med sin krigshjälmsförsedda pappa i en husbil!
    Kul att det inte bara är 35+ som vindsurfar!
    Sen har frugan tjejkväll ikväll…=ingen surf…:(
    🙂

    sode svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • jester

    Medlem
    4 september, 2008 vid 11:35

    Japp, kul o se att det finns viss återväxt inom sporten! Det gällde o hålla uppsikt när man föll av på en slör, man vill ju ogärna skrämma livet ur dom… 😀

    Och det var ju precis lagom tryck i 6.6:an, och lite för lite efter värsta åsk-skuren…

  • mes

    Medlem
    4 september, 2008 vid 12:51

    @Jester 496759 wrote:

    Japp, kul o se att det finns viss återväxt inom sporten! Det gällde o hålla uppsikt när man föll av på en slör, man vill ju ogärna skrämma livet ur dom… 😀

    Och det var ju precis lagom tryck i 6.6:an, och lite för lite efter värsta åsk-skuren…

    Hehe…fast det var väl lite handbroms på igår!? Det var ganska svårkört. Jag hade för stort segel och ingen sjögräsfena och då får man liksom skylla sig själv… kul var det iaf…och hagelskuren gick inte av för hackor.

  • svenne

    Medlem
    4 september, 2008 vid 13:14
    mes;496754 wrote:
    Sen har frugan tjejkväll ikväll…=ingen surf…:(
    🙂

    Vadå, måste du vara med eller?

  • mes

    Medlem
    4 september, 2008 vid 14:03

    @Svenne 496788 wrote:

    Vadå, måste du vara med eller?

    kvinna+man=fysisk övning=barn=laga middag, leka samt natta innan 20.00 sharp…=den tragiska verkligheten dagar då det blåser…mysigt annars…

  • rasmus_w

    Medlem
    4 september, 2008 vid 14:45

    Leta upp annan surfande förälder och turas om att surfa/passa barn på stranden?

  • walle_gbg

    Medlem
    4 september, 2008 vid 16:13

    Jag skulle kunna tänka mig att lägga ihop till en gammal folkabuss eller liknande och fylla den med såna där plastbollar. Sen är det ju bara kasta in ungarna och gömma nyckeln på vänster framdäck.

    Nä, det svider inte alls att vara ensam med ungarna en eftermiddag/kväll som idag.

  • simpa

    Medlem
    5 september, 2008 vid 08:24

    @Walle_gbg 496835 wrote:

    Jag skulle kunna tänka mig att lägga ihop till en gammal folkabuss eller liknande och fylla den med såna där plastbollar. Sen är det ju bara kasta in ungarna och gömma nyckeln på vänster framdäck.

    haha bra tänkt :smirk: annars är det väl bara droppa av ungarna i mcdonalds bollhav eller något lekrum på en affär =)

  • sode

    Medlem
    5 september, 2008 vid 09:43

    @Walle_gbg 496835 wrote:

    Jag skulle kunna tänka mig att lägga ihop till en gammal folkabuss eller liknande och fylla den med såna där plastbollar. Sen är det ju bara kasta in ungarna och gömma nyckeln på vänster framdäck.

    Nä, det svider inte alls att vara ensam med ungarna en eftermiddag/kväll som idag.

    Plastbollarna borde ju även utgöra ett näst intill krocksäkert alternativ för att frakta brädor mm i… när man kommer till spottet så ut med brädorna, in me ungarna… lite synd om ungarna om man sen byter spot och har blött ner hela deras bollhav på vidare färden, men va f-n, dom ska väl också lära sig uppskatta att gå omkring i halvfuktiga kläder hela dagarna… 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roligast igår i TT var…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.