Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen i helgen – välkommen!

  • Roxen i helgen – välkommen!

    Publicerad av douglas-l på 10 juni, 2010 vid 07:19

    Roxen kommer bli riktigt bra i helgen, både lörd och sön ser lovande ut och håller proggen kan vi räkna med 2 dagar grym surf! Västkusten ser förstås fin ut men orkar ni inte åka långt så ge Roxen en chans, ni kommer inte bli besvikna, V-SV ger i regel 4-5 m/s plus på prognosen. Funkar hur bra som helst att campa hos klubben med grillplats och duschar.

    Är man dessutom intresserad av flyg kan man kombinera söndagen med flyguppvisningar i världsklass, givetvis stadens stolthet med Viggen, JAS, Tunnan osv men även massa annat bra som te x Mustanger, Hawk Hunter, Hercules och Breitling Jet Team.

    http://www.forsvarsmakten.se/sv/Aktuellt/Ovningar/Forsvarsmaktens-huvudflygdag/

    Välkomna!

    eastenhill svarade 13 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 07:30

    Tack för tips o inbjudan!!! Klart ja packar in sovsäck+ surfprylar i bilen o kuskar från Varberg till Västerås på den här prognosen! Va e västkustvågor mot nåra fina bogar på Mälaren?? Sen att få kasta nåra Dennis Hotdogs på grillen i glada surfvänners lag o knäppa en Pripps 2,8a på kvällen slår ju de mesta!!! Ooooohh….va ja längtar!

  • douglas-l

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 07:43
    surfslusken;616161 wrote:
    Tack för tips o inbjudan!!! Klart ja packar in sovsäck+ surfprylar i bilen o kuskar från Varberg till Västerås på den här prognosen! Va e västkustvågor mot nåra fina bogar på Mälaren?? Sen att få kasta nåra Dennis Hotdogs på grillen i glada surfvänners lag o knäppa en Pripps 2,8a på kvällen slår ju de mesta!!! Ooooohh….va ja längtar!

    Västerås? va faan ska du göra där…ja just det:
    http://www.återträff_samhallgänget_1990-98.se

  • swe-496

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 07:45

    Faan Slusken…Geografi var inte din starka sida i skolan va?*S*
    Mälaren och Roxen e ju två olika sjöar i olika landskap ju;)
    Mälaren är delvis 08-land och Roxen ligger ju vid Linköping*S*

  • cardeac76

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 07:47

    Tror minsann någon hade annat för sig på geografilektionerna i skolan. Hur som helst var nog avsikten med meddelandet lite mer riktat mot norr än söder. Om nu inte torö mot all förmodan levererar. Och ja… ironi funkar ej på nätet.

  • surfslusken

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 10:41

    Men kom igen nu! Ha lite överseende. Har ju just återvänt till underbara Varberg från en 10dagars, 250mils turne där ja snurrat runt i Västerås, Stockholm,Örebro, Strängnäs, Södertälje, Vaxholm, Enköping, Dittköping, Dattköping, Younameitköpng osv osv.
    Lägg där till alla diken o pölar ni surfar i där borta så måste ni inse att en annan inte kan hålla reda på vilken gatuadress just DIN lokala surfklubb har.
    Dom gånger ja förvirrar mej öster om E6an blir allt bara en jämngrå jävla smet
    som ger mej hemlängtan!
    (Fast grillad Dennis Hot Dog me 2,8a till hade ju vart fint.)

  • rasmus_w

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 10:48

    WTF slusken, du skulle nog kunna ha kul på Roxen. När det gäller svensk insjösurf är den i en klass för sig. Betydligt mer och jämnare vind än på nån annan sjö jag seglat. Okej, vinden är inte Kalmarsunds-jämn, men det brukar inte vinden vara i Varberg heller.

  • surfslusken

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 10:59
    Rasmus_W;616193 wrote:
    WTF slusken, du skulle nog kunna ha kul på Roxen. När det gäller svensk insjösurf är den i en klass för sig. Betydligt mer och jämnare vind än på nån annan sjö jag seglat. Okej, vinden är inte Kalmarsunds-jämn, men det brukar inte vinden vara i Varberg heller.

    .
    Näe du Ralle, ja skulle nog ha betydligt roligare vid grillen me Hot doggen o 2,8orna än ute på insjön. Spelar ingen jävla roll hur mkt eller jämn vinden e om man inte har vågor till.

  • goose

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 11:24

    Blåser det 12+ m/s på Roxen blir det faktiskt riktigt bra vågor. Det är svårt att tro att man är på en insjö när man är ute och kör. De går att rida front-side, inget i närheten som Varberg vid en bra NV men jag väljer Roxen långt före Torö när det blåser väst.

    Jag har kört Roxen 4 ggr på ett år och då har jag kört 4.1, 4.1, 4.1 och senast 4.7. Det lär bli 4.1-4.7 och bra vågor i helgen som det ser ut nu. Jag velar mellan Varberg och Roxen, man sparar liksom 6 timmar i bilen……jag tror Roxen är vindsäkrare och efter denna usla start på 2010 så väljer jag vind före vågor!

  • poppo

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 15:35

    hets, hets, hets – i love it!

    är det nån som behöver uppgradera segel i den skalan så kan jag nog ordna leverans till Roxen på söndag (tack Jesse!). har två superfina 2009:or (4,0 & 4,7) till salu.

    för kontaktinfo – se min signatur.

  • eastenhill

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 17:07

    Vägbeskrivning till Roxen?

  • rasmus_w

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 17:10
    surfslusken;616200 wrote:
    .
    Näe du Ralle, ja skulle nog ha betydligt roligare vid grillen me Hot doggen o 2,8orna än ute på insjön. Spelar ingen jävla roll hur mkt eller jämn vinden e om man inte har vågor till.

    2,8 m/s?

    Förstår att du inte åker ifrån nåt sånt utan vidare.

  • rasmus_w

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 17:12
    Eastenhill;616258 wrote:
    Vägbeskrivning till Roxen?

    http://www.hitta.se/Route.aspx#6515450;1568963;Nyk%C3%B6ping;;Nyk%C3%B6ping;|6485371;1490393;Tv%C3%A4rskogsudde;;Link%C3%B6ping;

  • eastenhill

    Medlem
    10 juni, 2010 vid 21:00

    Tack Rasmus!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen i helgen – välkommen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.