Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen Onsdag em?

  • Roxen Onsdag em?

    Publicerad av goose på 6 oktober, 2009 vid 15:12

    Prognos för vättern:

    Onsdag förmiddag
    Väst, 9-12 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 100%
    Onsdag eftermiddag
    Väst, 12-15 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 100%

    Vad tror ni som kan Roxen om möjligheten till småprylssurf imorgon? Körde Torö i söndags och orkar inte åka dit igen på så kort tid. Någon annan på g till Roxen, typ vid 14:00?

    goose svarade 14 år, 6 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 16:48

    Ta med små småprylar om du ska få nåt seglat, gissar jag. Stora småprylar kan bli för stora.

  • douglas-l

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 17:05

    Vi är många som kommer köra under eftermiddagen…med den proggen kommer dra på ordentligt!!..gissningsvis runt 15-17 m/s..

  • goose

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 17:36
    2fast4u;581619 wrote:
    Vi är många som kommer köra under eftermiddagen…med den proggen kommer dra på ordentligt!!..gissningsvis runt 15-17 m/s..

    Härligt, om ni har rätt blir det 4.1 igen, som senast! Då är jag där på em! Och så ska det vara SOL….:-)

  • oaxen

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 17:58

    : (

    Jag har ont i foten!

  • basse

    Medlem
    6 oktober, 2009 vid 18:27

    Blir det vind i helgen på Oåxen Oåxen? KOmmer upp och kan segla söndag! Hade varit kul att känna av höststämningen på udden!

  • oaxen

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 05:35

    Kanske

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 09:32

    Nu visar vindmätaren i malmslätt 9.7 m/s, borde betyda 12-13 m/s på Roxen. Jag är nere vid Roxen vid 13:00. Fokus för dagen är framåtloopar….så ni får nog se många roliga wipeouts idag…:-0

  • c-g

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 09:39

    Det blir fint det. Det tar ett tag att lära sig tima hoppvågorna på Roxen, men hoppramper kommer det att finnas gott om i eftermiddag. Jag kommer ut efter 13.00 och kör. Fokus blir som nog vanligt på rocket air 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 10:01

    Tima hoppvågorna? Om jag minns rätt så var det väl typ så att om man ser en riktigt stor våg med hyfsat brant face så ska man sikta på nästa våg för att få en grym flygtur. Minns jag rätt?

  • kronaldo

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 10:18

    Idag blir det riktigt bra. 14ms nu och sol! Perfekt. Tyvärr har jag dingat brädan och blir kvar på land.

    Sticker ut och kör en foto-session istället, blir kul att få lite framåt-wipeouts på bild. Stay tuned, lägger upp dem ikväll 😉

  • kronaldo

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:15

    Bra blev det verkligen! Byar på runt 25sekundmeter och sol. Lägger in några av de 800bilder jag lyckades ta under dagen ikväll eller imorgon!

    Skicka gärna ett mail till kronander6″AT”hotmail.com goose så jag får din email. Har ett x antal bilder på dig från idag! Imponerande vågridning måste jag säga. Har aldrig lyckats utföra en cutback i roxen 😉

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:36

    Vilken insjö! Helt hysteriskt vad det blåser på denna sjö, aldrig upplevt detta tidigare. Härligt också att sjön kan erbjuda gubbhöga+ och cleana vågor. Målet för dagen var att jobba med framåtloopen, men pga av den starka vinden ändrades målet till att vara i ständig kontakt med vattnet. Det fick bli att träna frontside-ridning med ingen vinkel och i 20+ m/s…..inte lätt det heller med 4.1. Men åter igen, Simmer ICON vilka kontrollerbara segel!!

    Kronaldo, jag skickar gärna mitt e-mail, ska bli roligt att få se lite foton, tack på förhand!

    Jag kommer definitivt nästa gång det blåser väst, hoppas man får ytterligare ett tillfälle i höst, det börjar redan bli kallt i vattnet….

  • wilund

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:36

    vad är det för vattentemperatur i sjön nu ? är det varmare än havet / stockholms skärgård här har vi ca 9-10 grader.

    mvh

  • goose

    Medlem
    7 oktober, 2009 vid 18:43
    wilund;581948 wrote:
    vad är det för vattentemperatur i sjön nu ? är det varmare än havet / stockholms skärgård här har vi ca 9-10 grader.

    mvh

    Körde Torö i söndags, upplevde det som kallare i Roxen. Och då hade vi ändå sol och 13 grader i luften idag…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Roxen Onsdag em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.