• mag

    Medlem
    27 september, 2003 vid 17:25

    Brädorna 2004 finns även i en normal/billigare version.

    I de fall det står en begräsning på brädan så kan du nog glömma alla rättigheter, du köper och använder på egen risk. Detta har stått på t ex cykelramar (bara för cyklist under 60kg etc) och på RRD så står det (Only for comp use etc) Så om du köper brädan kan du inte komma dragande med skaderekalmationer efteråt. Oavsett köplag skulle jag tro.

    Det kostar att ligga på topp!
    /Magnus

  • rrd

    Medlem
    28 september, 2003 vid 09:55

    Även 03-brädorna var väldigt lätta, alla mina ligger i undre viktintervallet +/- 6%.

    Har seglat Hardcore Wave S under 03 och nu även testat
    HW M-04. Jag tycker att de känns väldigt radikala och perfekta för tuff vågsegling, även i sv förhållanden, ganska lättplanande. HW har fått mycket, för att inte säga helt outstanding krtik i tyska Surf o franska Planchemag (tror jag att det var), kommer test i sept eng Boards av HWS -04.

    ASC-Acrylic Sandwich Core är ett nytt material/prodmetod som RRD har tagit fram i samarbete med företaget SEAL som tex gör Ferraris F1-karosser i kolfiber/Kevlar-komposit. RRD har enligt uppgift ensamrätt i 3 år.

    //Magnus

    (PS, ang jur-disk

    Om man hoppar av en vågbräda som är till för att segla i vågor så är det ivart fall juridiskt inget som helst problem att under garantitiden ha rätt att få en ny,
    bevisbördan ligger hos säljaren tex visa att man varit oaktsam eller likn. Att förhandla bort KKL går inte.
    Nya KKL ger bättre rätt en den gamla.

    Som tur är så är väl reklamationer av detta slag väldigt ovanliga nu.

  • lars_k

    Medlem
    28 september, 2003 vid 10:23

    Har jag fattat det rätt att ASC-brädorna har samma garanti som övriga RRD-brädor, dvs att de ska hålla lika bra som std brädorna tidigare år? Alltså inte som 03 “Golden Label” – dvs endast för tävlingsbruk utan garanti.
    Fan vad sugen man är på en HW-M… =)

  • rrd

    Medlem
    28 september, 2003 vid 12:10

    Stämmer!

  • mag

    Medlem
    28 september, 2003 vid 18:14

    Hej Lars!
    Kolla först med Mackan som körde hela förra säsongen på WaveCulten och inte HCW, men har seglat båda i Sverige och Sydafrika. Han kan säkert förklara lite skillnader mm. En WaveCult 2003 tror jag är en kanonbräda likaså och du kan köpa dem billigt nu på konfen. Surf gillade HCW men den var klart bäst i riktiga vågor, rida i sideshore, inget Sverigenormalfall alltså. Men det är en kanonbräda för vågridning helt klart, som RRD alltid är tycker jag. Även om jag köpte en AB+ sist!

  • lars_k

    Medlem
    28 september, 2003 vid 18:40

    Tjena Mag. RRD Cult 03 är säkert grymt bra, men det är en lätt 04:a jag vill åt. Synd att inte Cult 04 finns i mindre än 86l. Återstår bara HC-W som jag ser det, verkar ju rätt allround…Cult 86l blir för stort. Ska snacka med Mackan, brukar ju träffa på honom förvånansvärt ofta…
    Hade varit grymt med ny bräda i SA över jul/nyår. Vill lära mej rida som du och Ola =)

  • mag

    Medlem
    29 september, 2003 vid 08:19

    Jag tackar och bugar – Nu blev man glad hela dagen!
    Merkus vågrider grymt bra med Culten, något han iofs hade gjort med andra brädor också. Och den axar upp snabbt för hopp. Men HCW kan jag tänka mig att köpa själv om det hade varit aktuellt.
    /Magnus

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.