• smurfolle

    Medlem
    2 oktober, 2019 vid 21:48

    Är det nån som kör Rullsand imorn Torsdag?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 06:49

    Började på 5.3 men blev för stort ute i brytet. Riggade 4.7 men vinden blev extremt byig på gränsen till osegelbar ( detta var efter Karl åkt). Bra storlek för att vara Rullsand, bland de större dagarna. Onshore med lite dragning på styrbord.. kul dag😀. Kommer inte loss torsdag tyvärr.

    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  bjorn-daniels.
  • raggarn

    Medlem
    3 oktober, 2019 vid 12:37

    Började på 5.3 men blev för stort ute i brytet. Riggade 4.7 men vinden blev extremt byig på gränsen till osegelbar ( detta var efter Karl åkt). Bra storlek för att vara Rullsand, bland de större dagarna. Onshore med lite dragning på styrbord.. kul dag😀. Kommer inte loss torsdag tyvärr.

    du behöver en 5,0m2 alltså….. 😉
    låter nice där i Rullsand….måste komma iväg nån gång

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 augusti, 2020 vid 11:46

    Ser ut att kunna bli årets första (bedrövligt lite iår) Rullsandsvända för mig imorgon.

  • karlklasen

    Medlem
    30 augusti, 2020 vid 13:04

    Nej Rullsand verkar inte vara något blåshål direkt men imorgon ser det väl ut att kunna funka? När tänkte du vara där?

    Ser ut att kunna bli årets första (bedrövligt lite iår) Rullsandsvända för mig imorgon.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    30 augusti, 2020 vid 15:07

    Nej Rullsand verkar inte vara något blåshål direkt men imorgon ser det väl ut att kunna funka? När tänkte du vara där?

    Ser ut att kunna bli årets första (bedrövligt lite iår) Rullsandsvända för mig imorgon.

    Beror på hur prognosen utvecklas men som det ser ut nu ca 12

  • karlklasen

    Medlem
    30 augusti, 2020 vid 19:20

    Jag är på

  • seasurf

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 07:29

    Jobbar till fem så blir sen session men räknar med att komma dit till halvsex. Hyfsad prognos med N-NV hela eftermiddagen- kvällen. Spar lite vågor!
    Christer
    Tungsurf

  • karlklasen

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 08:59

    Ahum ser ut som om vinden inte kommer nå ända in förrän senare på em och då blir det för sent för mig. Lurar på Torö istället som ska vara fint på NV.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 09:27

    Findwind säger 11 nu (9.25) i Rullsand, 13 på eggegrund, så vind verkar det vara. Ser dock bättre ut framåt em. Jag siktar på att vara där ca 13

  • karlklasen

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 09:40

    OK men Rullsand får det bli. Är där vid 12. Hur är det nu, ska man helst åka genom bommen om det går?

    Findwind säger 11 nu (9.25) i Rullsand, 13 på eggegrund, så vind verkar det vara. Ser dock bättre ut framåt em. Jag siktar på att vara där ca 13

  • bjorn-daniels

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 10:03

    Ja, kör igenom bommen och följ grusvägen tills den tar slut och parkera.

  • karlklasen

    Medlem
    31 augusti, 2020 vid 12:27

    Såg rätt blekt ut när jag kom men nu har det ökat lite. Sticker ut med 5.5 o stor bräda så får vi se…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    1 september, 2020 vid 16:37

    Blev 1 timme 5.3 bra drag med skaplig vinkel och dryga metern vågor mellan 14-15. Sen kom regnet och allt blev knas. Fick en 20-20-30 min vid 16 med ännu bättre vinkel men rejält byigt. Gav upp strax efter 17 då var vinden på tok för mycket väst och regnet öste ner.

  • seasurf

    Medlem
    1 september, 2020 vid 19:24

    Jag kom vid halvfem, riggade 5.9 och 112 l bräda. På vattnet vid fem men som Björn Daniels skriver, vinden var kass då även om det låg vind en bit ut på havet. Vred senare över mer på nord och kom ända in till stranden framåt sextiden kanske, slutade duggregna även. Och då blev det tryck och planing utåt men – lite väl mycket vind och skulle ha riggat 5.3 och vågbräda. Men – blev lite hoppa och krascha i vågorna på revet om än väldigt långt från episk känsla för min del.
    Åkte hemåt vid sju och då hade även solen börjat komma fram.
    Christer
    Tungsurf

Sida 12 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.