Rullsand

This topic has 199 svar, 27 deltagare, and was last updated 1 week, 1 day sedan by  Bjorn Daniels.

• Författare
     Seasurf 
    Deltagare

Jag kom vid halvfem, riggade 5.9 och 112 l bräda. På vattnet vid fem men som Björn Daniels skriver, vinden var kass då även om det låg vind en bit ut på havet. Vred senare över mer på nord och kom ända in till stranden framåt sextiden kanske, slutade duggregna även. Och då blev det tryck och planing utåt men – lite väl mycket vind och skulle ha riggat 5.3 och vågbräda. Men – blev lite hoppa och krascha i vågorna på revet om än väldigt långt från episk känsla för min del.
    Åkte hemåt vid sju och då hade även solen börjat komma fram.
    Christer
    Tungsurf

Tompa 
    Deltagare

Finns det fler OK spots runt Gävle – ca 5 mil norr/söder?
    Befinner mig till vardags i Sthlm och där har jag koll.
    Men då och då är jag i Gävletrakten…

Bjorn Daniels 
    Deltagare

Skaplig prognos torsdag morgon/fm. Får nog bli att masa sig ur verkstan och få lite frisk luft.

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

Bjorn Daniels 
    Deltagare

Blaj, för mycket väst ser det ut som, får bli att hålla sig hemma.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Bjorn Daniels 
    Deltagare

Prognos onsdag em- torsdag lunch just nu ser det ut som, har gått lite fram å tillbaka. Siktar nog på en av dagarna iallafall

sailortrash 
    Deltagare

Prognos onsdag em- torsdag lunch just nu ser det ut som, har gått lite fram å tillbaka. Siktar nog på en av dagarna iallafall

FUnderar på rullsand imorrn, vad tror ni rutinerade – kommer stället leverera?

Bjorn Daniels 
    Deltagare

FUnderar på rullsand imorrn, vad tror ni rutinerade – kommer stället leverera?

Jag tror det, frågan är om vrider kommer i tid och om det hinner bygga vågor. Jag siktar på onsdag em/kväll då det är lite vinkel. Torsdag rak onshore verkar det som

Seasurf 
    Deltagare

Men ser ju ut att vinden kan komma in till Rullsand från eftermiddag imorgon, typ16-tiden, och kvällen på NNV om SMHI Hav o Kustväderprognosen stämmer. Och inget regn. Mer vind och vågor på torsdagen men då mer rak nordlig.
    Jag är ledig imorgon eftermiddag så då blir det att fara dit!
    t

sailortrash 
    Deltagare

Ok
    Lockande, bestämmer mig imorrn
    Ovanligt med nordvind utan regn så man borde ju passa på!

Bjorn Daniels 
    Deltagare

Kommer vridet runt lunch som prognosen säger så siktar jag på att vara på plats ca16

Kalle 
    Deltagare

Det är redan snittvind 14.6 NV på Eggegrund

Kalle 
    Deltagare

Jag siktar på att vara där vid 15-15.30

Bjorn Daniels 
    Deltagare

Kom 15.30. Kör 4.7 bra drag skaplih vinkel men något byigt. Ca 1.5m vågor men ganska stökigt, högt vatten kan va det som gör det.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Kalle 
    Deltagare

Ja det var rätt läckert idag! Coolt men inte så cleant. Swishade förbi den där jättestenen när jag försökte rida en våg på vägen in men missade med någon meters marginal och fick en hel bräda med mig hem. Den stack inte upp så mycket idag…

Kom 15.30. Kör 4.7 bra drag skaplih vinkel men något byigt. Ca 1.5m vågor men ganska stökigt, högt vatten kan va det som gör det.

Kalle 
    Deltagare

Ja det var rätt läckert idag! Coolt men inte så cleant. Swishade förbi den där jättestenen när jag försökte rida en våg på vägen in men missade med någon meters marginal och fick en hel bräda med mig hem. Den stack inte upp så mycket idag…

Visar 15 inlägg - 181 till 195 (av 200 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account