• gammalsurfare

    Medlem
    4 september, 2020 vid 10:22

    Finns det fler OK spots runt Gävle – ca 5 mil norr/söder?
    Befinner mig till vardags i Sthlm och där har jag koll.
    Men då och då är jag i Gävletrakten…

  • bjorn-daniels

    Medlem
    8 september, 2020 vid 15:40

    Skaplig prognos torsdag morgon/fm. Får nog bli att masa sig ur verkstan och få lite frisk luft.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    10 september, 2020 vid 05:47

    Blaj, för mycket väst ser det ut som, får bli att hålla sig hemma.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    14 september, 2020 vid 16:34

    Prognos onsdag em- torsdag lunch just nu ser det ut som, har gått lite fram å tillbaka. Siktar nog på en av dagarna iallafall

  • sailortrash

    Medlem
    15 september, 2020 vid 09:08

    Prognos onsdag em- torsdag lunch just nu ser det ut som, har gått lite fram å tillbaka. Siktar nog på en av dagarna iallafall

    FUnderar på rullsand imorrn, vad tror ni rutinerade – kommer stället leverera?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    15 september, 2020 vid 12:21

    Prognos onsdag em- torsdag lunch just nu ser det ut som, har gått lite fram å tillbaka. Siktar nog på en av dagarna iallafall

    FUnderar på rullsand imorrn, vad tror ni rutinerade – kommer stället leverera?

    Jag tror det, frågan är om vrider kommer i tid och om det hinner bygga vågor. Jag siktar på onsdag em/kväll då det är lite vinkel. Torsdag rak onshore verkar det som

  • seasurf

    Medlem
    15 september, 2020 vid 12:57

    Men ser ju ut att vinden kan komma in till Rullsand från eftermiddag imorgon, typ16-tiden, och kvällen på NNV om SMHI Hav o Kustväderprognosen stämmer. Och inget regn. Mer vind och vågor på torsdagen men då mer rak nordlig.
    Jag är ledig imorgon eftermiddag så då blir det att fara dit!
    t

  • sailortrash

    Medlem
    15 september, 2020 vid 15:00

    Ok
    Lockande, bestämmer mig imorrn
    Ovanligt med nordvind utan regn så man borde ju passa på!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 september, 2020 vid 08:58

    Kommer vridet runt lunch som prognosen säger så siktar jag på att vara på plats ca16

  • karlklasen

    Medlem
    16 september, 2020 vid 12:23

    Det är redan snittvind 14.6 NV på Eggegrund

  • karlklasen

    Medlem
    16 september, 2020 vid 12:55

    Jag siktar på att vara där vid 15-15.30

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 september, 2020 vid 17:10

    Kom 15.30. Kör 4.7 bra drag skaplih vinkel men något byigt. Ca 1.5m vågor men ganska stökigt, högt vatten kan va det som gör det.

  • karlklasen

    Medlem
    16 september, 2020 vid 19:11

    Ja det var rätt läckert idag! Coolt men inte så cleant. Swishade förbi den där jättestenen när jag försökte rida en våg på vägen in men missade med någon meters marginal och fick en hel bräda med mig hem. Den stack inte upp så mycket idag…

    Kom 15.30. Kör 4.7 bra drag skaplih vinkel men något byigt. Ca 1.5m vågor men ganska stökigt, högt vatten kan va det som gör det.

  • karlklasen

    Medlem
    16 september, 2020 vid 19:11

    Ja det var rätt läckert idag! Coolt men inte så cleant. Swishade förbi den där jättestenen när jag försökte rida en våg på vägen in men missade med någon meters marginal och fick en hel bräda med mig hem. Den stack inte upp så mycket idag…

    Kom 15.30. Kör 4.7 bra drag skaplih vinkel men något byigt. Ca 1.5m vågor men ganska stökigt, högt vatten kan va det som gör det.

  • seasurf

    Medlem
    16 september, 2020 vid 21:16

    Byigt, mycket vind, bra vinkel mot vågorna idag. Kom till Rullsand vid 13.30, började med 5.3 och fick rigga ner till 4.7. Blev inte mer än en dryg timme effektiv tid på vattnet för min del. Men lite som att åka skidor i en puckelpist.
    Lite skrämmande med stenarna men mycket vågor både lite här och där… Mest över revet.
    Mäktigt med Bottenhavet, blir väl större vågor imorgon men bokad på jobbet tyvärr…

Sida 13 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.