• bjorn-daniels

    Medlem
    20 september, 2020 vid 20:04

    För de som inte kom till Rullsand så kommer här en liten filmsnutt. Bra drag i 4.7an och skaplig vinkel för att vara Rullsand men vågorna ville inte riktigt men helt ok. 2 av 3 får man vara nöjd med.

    https://vimeo.com/459933569

  • karlklasen

    Medlem
    20 september, 2020 vid 20:14

    Läcker film! Skön bail-out i mitten och glassig duck gybe 🤙

  • sundheden

    Medlem
    20 september, 2020 vid 22:55

    Shit det där såg grymt ut Björn!
    Såg du kör Dakine Mittens redan… själv kör jag ett tag till utan.

    Satan va nära stenarna du var också! 😮
    Verkar inte helt oriskabelt att segla där.

    Attachment Image
  • bjorn-daniels

    Medlem
    21 september, 2020 vid 07:02

    Jo, det blev handskar iofs uppklippta i handflatorna men ändå. Kombinationen noll underhudsfett och dålig blodcirkulation är ingen hit.

    Det brukar vara rätt lugnt men det var ovanligt högt vatten och den stenen brukar synas tydligt, men missade den totalt. rena turen att jag inte brakade in i den. Men det händer att man smäller i sten, det finns vissa områden där det är mycket sten som jag brukar ha lite svårt att hålla mig från.

  • _frippe_

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 11:50

    Bara av nyfikenhet, funkar Rullsand idag? Det ska väl kunna bli fint på ostligt? Eggegrund säger 13 m/s.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    4 oktober, 2020 vid 17:24

    Bara av nyfikenhet, funkar Rullsand idag? Det ska väl kunna bli fint på ostligt? Eggegrund säger 13 m/s.

    Jag har kört på nästan rak ost, vågorna kom in men ingen vind där inne och väldigt byigt i brytet. Men vinklen var fantastiskt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    12 oktober, 2020 vid 19:30

    Kan nog funka till och från de närmsta dagarna men ingen solid prognos tis-onsfag, men torsdag ser skapligt ut just nu. Håller det får det bli en vända.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    16 oktober, 2020 vid 16:14

    Ja, torsdan sket sig så nu hoppas vi på söndag-måndag som ser lovande ut

  • gustav1980

    Medlem
    17 oktober, 2020 vid 23:16

    Ok – har aldrig varit där. Men sugen att testa. Är prognosen För imorgon söndag värt resan från Solna?

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 oktober, 2020 vid 07:09

    Ok – har aldrig varit där. Men sugen att testa. Är prognosen För imorgon söndag värt resan från Solna?

    Prognosen tycker jag ser bra ut, nv så det blir lite vinkel inte rak onshore, vågorna blir ju lite mindre iofs. Kommer vridet som det ska siktar jag på att vara där ca 12. Sen gäller det ju att prognosen stämmer. Blir det för mkt väst blir det byigt och platt.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 oktober, 2020 vid 08:30

    Får revidera, kom en ny prognos vid 8. Vridet kommer inte förrän 12. Och överlag lite mindre vind på em. Får se hur jag gör. Ska bli vind på Siljan med så kanske blir plattvatten på hemmaplan.

  • bjorn-daniels

    Medlem
    18 oktober, 2020 vid 10:13

    Vinden verkar ha kommit så jag satsar på att vinden vrider upp lite som de sagt. Kan vara sista chansen för i år

  • karlklasen

    Medlem
    24 augusti, 2021 vid 22:27

    Någon som funderar på Rullsand imorgon ons eller på torsdag?

    /K

  • seasurf

    Medlem
    25 augusti, 2021 vid 09:32

    Kommer inte ifrån jobbet. Men – fredag, lördag och söndag ser ju ut att bli bra också (om inte vädergudarna ser detta inlägg och ändrar på lågtrycksbanan 🙁
    Christer

  • bjorn-daniels

    Medlem
    25 augusti, 2021 vid 20:30

    Jaha, så fort man åker bort så blir det vind I rullsand så klart. Torsdan set ju ut att kunna bli ruggit bra, om inte regnet stökar till det.

Sida 14 av 15

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.