Rullsand

This topic has 199 svar, 27 deltagare, and was last updated 1 week sedan by  Bjorn Daniels.

• Författare
     Seasurf 
    Deltagare

Byigt, mycket vind, bra vinkel mot vågorna idag. Kom till Rullsand vid 13.30, började med 5.3 och fick rigga ner till 4.7. Blev inte mer än en dryg timme effektiv tid på vattnet för min del. Men lite som att åka skidor i en puckelpist.
    Lite skrämmande med stenarna men mycket vågor både lite här och där… Mest över revet.
    Mäktigt med Bottenhavet, blir väl större vågor imorgon men bokad på jobbet tyvärr…

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Bjorn Daniels 
    Deltagare

För de som inte kom till Rullsand så kommer här en liten filmsnutt. Bra drag i 4.7an och skaplig vinkel för att vara Rullsand men vågorna ville inte riktigt men helt ok. 2 av 3 får man vara nöjd med.

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

8 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Kalle 
    Deltagare

Läcker film! Skön bail-out i mitten och glassig duck gybe 🤙

Sundheden 
    Deltagare

Shit det där såg grymt ut Björn!
    Såg du kör Dakine Mittens redan… själv kör jag ett tag till utan.

Satan va nära stenarna du var också! 😮
    Verkar inte helt oriskabelt att segla där.

Bilagor:

Bilagor:
     Bjorn Daniels 
    Deltagare

Jo, det blev handskar iofs uppklippta i handflatorna men ändå. Kombinationen noll underhudsfett och dålig blodcirkulation är ingen hit.

Det brukar vara rätt lugnt men det var ovanligt högt vatten och den stenen brukar synas tydligt, men missade den totalt. rena turen att jag inte brakade in i den. Men det händer att man smäller i sten, det finns vissa områden där det är mycket sten som jag brukar ha lite svårt att hålla mig från.

Crater Composites - Lagning, ombyggnad, nykonstruktion av kompositer

Visar 5 inlägg - 196 till 200 (av 200 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account