• tim-eriksson

    Medlem
    3 augusti, 2008 vid 22:42

    L E D I G ! ! !

    Syns imorgon, om ni ser en stackare ligga där ute med limegrön flytväst så rädda mig? Inte så rutinerad seglare än… Men f*n vad kul det är !? Hoppas jag får provsega min lilla vågbräda för första gången i livet imorgon, pözz

  • petter

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 07:48

    härligt! landar på arlanda 21 men har alla grejer på väddö, är det inte bra där så kommer jag upp tisdag morgon. slår en pling

  • pericson

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 09:10

    @bananen 486911 wrote:

    Äsch, det ser ju ut som om det regnar på bilderna.

    finns det ngn webcam i Rullsand??
    url??

    Ngt svar på vågstorlek vid rak ost?

    //Fille

  • ubbe

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 14:07

    @surferic 486766 wrote:

    Slår prognoserna in så är jag säker på att det blir minst lika bra som den där klassiska dagen -04. Jag börjar bli lite sugen på att damma av min 67-litersbeast och göra comeback.

    Jo det var en av mina bästa vågdagar i Sverige.
    /Honken

  • frippe75

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 15:21

    någon som har en våg bräda till salu som kommer ut under kvällen. Eller tidig tisdag. 2003 och nyare max 83lit. Skicka ett pm.

  • poppo

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 19:33

    Det vart leverans! Körde 4,7 från 10.30 till 18.00. Vågorna var riktigt cleana, bra närapå sidvind och över 2m i seten. Sista två timmarna var det dock riktigt tunt med vind, men sporadiskt finfin vågridning. Hörde att vinden kom tillbaka på kvällningen och det blev riktigt fint igen – en grym dag!

    Frippe köpte min bräda för övrigt.

  • simpa

    Medlem
    4 augusti, 2008 vid 21:11

    Var riktigt bra i Rullsand idag! Shit vilka vågor 🙂 Synd bara att inte vinden inte riktigt orkade in i viken där de stora vågorna bröt.

  • poppo

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 05:48

    @simpa 487281 wrote:

    Var riktigt bra i Rullsand idag! Shit vilka vågor 🙂 Synd bara att inte vinden inte riktigt orkade in i viken där de stora vågorna bröt.

    Vilken vik snackar du om? Det var ju i princip fullt ställ i 4,7 fram till 16-tiden.

  • makrus

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:20
    poppo;487352 wrote:
    Vilken vik snackar du om? Det var ju i princip fullt ställ i 4,7 fram till 16-tiden.

    Men vi kom inte förens runt 15.30 och då var det inte så bra drag inne i viken. Men utanför var det bra

  • ola-h

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 12:53

    Riktigt fin vågridning i lättvinden på em-kväll var det i alla fall. Antagligen var det rätt stora vågor ute till havs som inte riktigt orkade vrida in till fullo. Det gjorde vågorna i viken rätt “settiga” dvs glest mellan de lite större. Dn lätta vinden gjorde att det i princip var helt glassy på vågen också och nära udden på än var det tidvis superskönt (om man lyckades hitta tillräcklig fart från vågen).

    Jag kan inte minnas när jag senast hade så fin lättvindsvågridning i Sverige, faktiskt förutom lite enstaka vågor just när vinden dör. Nu var det många timmar med den sortens segling.

    På morgonen idag var det snäppet större vågor och klart mer vind, men vinden vred gradvis mot alt sämre vinkel.

    För mig var det i alla fall ett otroligt lyckat första besök i Rullsand som som lök på laxen är en riktigt vacker plats.

  • poppo

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 15:10

    @makrus 487473 wrote:

    Men vi kom inte förens runt 15.30 och då var det inte så bra drag inne i viken. Men utanför var det bra

    Aha, jag fattar. Inne i viken låter ju inte som definitionen på var man hitter de största vågorna på Rullsand. Brytet är ju typ 500m ut. Beror väl på hur stora vikar man är van vid. 🙂

  • makrus

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 16:12
    poppo;487521 wrote:
    Aha, jag fattar. Inne i viken låter ju inte som definitionen på var man hitter de största vågorna på Rullsand. Brytet är ju typ 500m ut. Beror väl på hur stora vikar man är van vid. 🙂

    Jag tyckte det var dåligt med vind där vågorna bröt men bra utanför (obrytna vågor) men det kanske bara var ja då?

  • poppo

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 16:16

    Nej, vinden droppade ju vid den tiden. Funkade dock att rida vågorna ändå. Men hela dagen innan var bra tryck i vinden bland vågorna. Innanför brytet var det byigt hela dagen. Känns som vi är klara med ämnet…

  • tim-eriksson

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 17:09

    Inte riktigt…
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=59985

    Jag som höll mig på land när de filmade för att slippa göra bort mig, nåja… Ingen ser hur kass jag är på land iaf 🙂 Bara stå och se cool ut.

  • jesper_b

    Medlem
    5 augusti, 2008 vid 20:47

    Fullpung 4.7 och minstingbrädan var det i vart fall när jag kom upp vid 15-16.30. Tog det tyvärr lite lungt väl på plats men en riktigt fin segling i nån timme innan det mojande och sen kanske en timme guppa. Jag kom aldrig riktigt in i det sistnämnda men hade grymmekul första timmen. Lite SUP so grädde på moset och sen hem mer än nöjd. /JB

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.