• Publicerad av marden på 13 april, 2012 vid 12:19

    någon som har rutin från ryan?
    ska ut o åka lite i helgen me ryan med ett stort sportpaket,det står att det får väga max 20 om det inte är en cykel då går det bra med 30kg.
    är dom noga med vikten på specialbagaget tro ? eller får man säga att det “faktiskt” är en cykel i boardbagen…

    stefan_gbg svarade 12 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Surf4Life

    Medlem
    13 april, 2012 vid 13:58

    Hmm, skulle kanske undvika Ryan där det är ekonomiskt möjligt :crazy:
    Först och främst så är det 15 eller 20 kg. Brukar vara max 15 när jag åkt från Säve.
    Har för mig att det står i klartext när du går vidare med bokningen.
    Tror att antställda mäts på hur många väskor dom kollar, så chansen att klara sig med övervikt är närapå noll. Hemresan brukar dock vara mer generös, iaf från Barcelona sist.

    10 kg på handbage med specialmått…

    Glöm inte kolla trådarna om försäkringar här på “forat” om du ska åka med Ryan.
    Stolarna är icke justerbara så jag brukar få ha jackan som svankstöd…

    http://www.ryanair.com/en/terms-and-conditions#regulations-cabinbaggage

  • e_axel

    Medlem
    13 april, 2012 vid 14:02

    jag var i ROM förra veckan och flög från Säve med ryan. Hade bara handbagage men det vägdes eller mättes inte för någon vad jag såg varken på SÄVE eller i när jag skulle hem. Skulle i o för sig aldrig våga chansa på ett så stort kolli, det kan bli svindyrt

  • ringenas

    Medlem
    14 april, 2012 vid 18:32

    Jag har flugit med två SUP´s till Venedig med Ryan air, fick betala för två surfbrädor, bägge vägar.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 april, 2012 vid 12:44

    Vi i vår familj har rest mycket med Ryan och uppfattar det som att man håller tider och är extremt prisvärda. Senast till London och dessförinnan till Rimini där flygplatsen ligger bara 2 km från stan som har mycket bra kommunikationer. Nära ligger även Cattolica med kiteskola och bra vindsufringförhållanden, precis som Rimini. Det finns hur mýcket hotell som helst att välja på occh priserna är helt ok.

    Vi reser oftast bara med handbagage och då fungerar det bra, förutsatt att man håller sig till angiven vikt och gällande mått för väskorna. Kruxet är väl just om man ska ha större packning och att kostnaderna då kan dra iväg. I sammanhanget måste ju ändå vägas in de låga priserna på biljetterna.

    Jag tror som E_Axel att man inte bör chansa med sitt bagage!

  • marden

    Medlem
    17 april, 2012 vid 18:50

    Hemma igen efter tor Rivieran ,och tror aldrig det gått så smidigt att flyga med grejerna hade betalt 500kr / tur för ett stort sportpaket a 20kg men vi chansa lite och våra vägde runt 30 kilo men dom vägde dom inte ,inte brydde dom sig om andra väskan som vägde lite över 15 kg heller och handbagage stora som vanligt såg vi också till

  • stefan_gbg

    Medlem
    20 april, 2012 vid 11:05

    Åkt med Ryan förra året, hade 4 handbagage på mellan 7-9 kg och en väska på 16 kg. Det gick inte alls. Dom kontrollvägde på grammet. Fick stuva om mellan väskorna innan incheckning.
    Dom var grymt nitiska.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.