Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sailworks Retro, hur bra kan dem vara?

  • el_duderino

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 21:20

    Kör någon annan än Hasse på Sailworks??? 😉

  • rasmus_w

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 23:13

    Kan det vara så att de amerikanska testerna ofta utförs i the Gorge? Det brukar ju sägas att segel oftast är relativt anpassade till förhållandena där segelmakaren och hans testteam håller hus. I alla fall bland småloften som inte har råd med stora internationella team.

  • styret

    Medlem
    22 mars, 2006 vid 08:05

    varför förstår du inte det? dom är väl helt enkelt bra…

  • Oregistrerad

    Gäst
    25 mars, 2006 vid 21:26

    Jag har kört på Retro i många år, haft 3 st olika 7.5kvm och allt har funkat bra. Jag har också haft NP osv och Retro har varit helt ok. Det handlar trots allt till slut om “time on water” och vad man vill, attityd osv. Jag brukar inte bli omseglad och jag struntar (nästan!!) i om någon är snabbar etc. Min segelupplevelse har alltid varit bra och ultimat med Retro och det är det jag ute efter. Frihetskänslan, magin att rusa över vattnet osv. Allt det här finns hos Retro liksom hos andra segel. Inga problem, inga riggsvårigheter, seglet står alltid fint och är lätt att få till, lätt att vattenstarta, hållbart, profilstyvt, inget struntsnack, ut på vattnet, bara segla och må bra………….
    Vad vill ni mer???
    ebh

  • joth

    Medlem
    26 mars, 2006 vid 14:58

    Jag har ett retro 7.5 -03 och tycker att det är ett väldigt trevligt segel. Bra drag, planar tidigt och känns stabilt överriggat. Har även 4.6 och 5.2 Revolution från -00 och ett Bongo 6.3 från -03. Jag tycker att deras segel fungerar mycket bra och ja jag är kanske färgad men ändå väldigt nöjd. Känns som väldigt bra kvalité.

    Och det där med att bli omseglad tror jag inte. Tycker retro är ett snabbt segel. hänger på de flesta amatörrajjsers…

    //Jonas

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sailworks Retro, hur bra kan dem vara?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.