Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Se kommande vindstyrka i inlandet

• Se kommande vindstyrka i inlandet

Publicerad av spray på 29 april, 2009 vid 08:11

Finns det någon annan gratissida än SMHI som visar vindstyrkor i inlandet? Tycker oftast SMHI har fel i vindprognoserna.

4m/s kan tillexempel betyda 6-7m/s. Men dom mäter kanske snitthastigheten? Hursomhaver har dom oftast fel.

kinghippo svarade 16 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    29 april, 2009 vid 08:39

Kolla väderlänkarna på den här siten.

• stewen

Medlem
    29 april, 2009 vid 08:47

Windfinder, windguru och Foreca tycker funkar Ok för Växjö iaf. Men det blir sällan som de säger heller.

• rasmus_w

Medlem
    29 april, 2009 vid 08:56

Framförallt har jag en känsla av att denm angivna vindstyrkan gäller för öppna havet, nära land blår det inte lika mycket vind.

• r1k

Medlem
    29 april, 2009 vid 17:16

Vart befinner du dig?

• farbrorfraz

Medlem
    29 april, 2009 vid 17:35

har hittat en ny sida som jag tycker är bra. som vanligt svårt att se landonturer, men man vänjer sig.

http://www.meteocenter.eu/WRF-forecast/EU/Europe.html#model

• sea_surf

Medlem
    29 april, 2009 vid 18:03

När det gäller vindar i inlandet tycker jag isländska väderlekstjänsten är bäst. Det är egentligen en betalsida (50:-/månad ungefär) men man kan prova 14 dagar gratis till att börja med.
    http://theyr.tv/index.html
    /Christer

• kinghippo

Medlem
    30 april, 2009 vid 06:26

yr.no tycker jag fungerar bättre än smhi iaf. Smhi visar alltid för högt eller så är det jag som alltid önskar mer vind 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA