Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Se kommande vindstyrka i inlandet

  • Se kommande vindstyrka i inlandet

    Publicerad av spray på 29 april, 2009 vid 08:11

    Finns det någon annan gratissida än SMHI som visar vindstyrkor i inlandet? Tycker oftast SMHI har fel i vindprognoserna.

    4m/s kan tillexempel betyda 6-7m/s. Men dom mäter kanske snitthastigheten? Hursomhaver har dom oftast fel.

    kinghippo svarade 15 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    29 april, 2009 vid 08:39

    Kolla väderlänkarna på den här siten.

  • stewen

    Medlem
    29 april, 2009 vid 08:47

    Windfinder, windguru och Foreca tycker funkar Ok för Växjö iaf. Men det blir sällan som de säger heller.

  • rasmus_w

    Medlem
    29 april, 2009 vid 08:56

    Framförallt har jag en känsla av att denm angivna vindstyrkan gäller för öppna havet, nära land blår det inte lika mycket vind.

  • r1k

    Medlem
    29 april, 2009 vid 17:16

    Vart befinner du dig?

  • farbrorfraz

    Medlem
    29 april, 2009 vid 17:35

    har hittat en ny sida som jag tycker är bra. som vanligt svårt att se landonturer, men man vänjer sig.

    http://www.meteocenter.eu/WRF-forecast/EU/Europe.html#model

  • sea_surf

    Medlem
    29 april, 2009 vid 18:03

    När det gäller vindar i inlandet tycker jag isländska väderlekstjänsten är bäst. Det är egentligen en betalsida (50:-/månad ungefär) men man kan prova 14 dagar gratis till att börja med.
    http://theyr.tv/index.html
    /Christer

  • kinghippo

    Medlem
    30 april, 2009 vid 06:26

    yr.no tycker jag fungerar bättre än smhi iaf. Smhi visar alltid för högt eller så är det jag som alltid önskar mer vind 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Se kommande vindstyrka i inlandet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.