Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seglets maststop

  • seglets maststop

    Publicerad av safesurfer på 30 juni, 2005 vid 16:07

    Jag köpte ett nytt segel men märkte att masten satt som berget fast i segel toppen då man skulle rigga ner. Då jag plockade ut den lilla plastbiten som sitter i segeltoppen så märkte jag att den var konformad och för stor för hålet i masttoppen. Brukar man inte få med två storlekar på sådana stopp till seglet, det fick jag iallafall till mitt förra segel. Någon som vet hur det är med neilpryde, brukar de inte skicka med extra storlekar. Jag köpte nämligen det sista sista seglet som var demo exemplaret, fick betala fullpris så borde få med alla tillbehör.

    bertoni svarade 18 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dude

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 16:44

    Neil Pryde har en tjockare topp vilken inte passar i några andra master än deras egna. Vill du ha nya topp-ploppar så är det bara att köpa nya. Vindsurfing.se ger annars med passande topp-plopp til sina master, och det gör kanske andra master också.

  • tdk

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 16:44

    När jag köpte mina NP frågade dom i butiken vilka master jag hade. Sen bytte dom direkt. Finns en smal typ som passar alla. Detta va på SP. Dom har säkert lösa att sälja, om inte du kan få bytt av dom som sålde seglet..

  • jester

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:13

    Man får inte med alternativ flärp med NP-segel. Jag fick dock en av SP när jag köpte en Simmer SC10. Visade sig sedan att Simmer hade skickat med en till masten oxå. Tänk på att det är mycket viktigt att inte fortsätta köra med den konformade. Masten kan spricka annars!!

  • safesurfer

    Medlem
    30 juni, 2005 vid 18:27

    okej då vet jag, hittade en maststop från ett gammalt segel som passar, så det ordnar sig.

  • basse

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 05:41

    Annars kan kan slipa till dem med en fil så fungerar det fint sedan.

  • bertoni

    Medlem
    1 juli, 2005 vid 06:21

    Kolla noga på masttoppen så inga små sprickor bildats, de har ju en tendens att bli bredare och längre med tiden…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seglets maststop

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.