• olanord

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 09:23

    Oj, då kanske jag hade tur? Jag fick ett nytt S1 i förrgår. Tog iofs över 6mån efter det att jag reklamerat. Innan dess hade jag fått mastfickan lagad två! gånger.

    Men Severne (genom Surfcompaniet) tog inte tillbaka seglet på det, utan på att loggan i fönstret började flagna. Vart tvungen att skära ut en bit av monofilmen och posta den till Severne. Sen var det bara att vänta…

    Cred tilll Surfcompaniet som fixade det hela, efter lite trubbel så löste de det hela finfint.

  • ola-h

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 09:39

    Jag är för övrigt normalt sett rätt försiktig med mina segel, men jag tryckar alltid (på vågseglen) i masten från botten och har aldrig haft minsta problem med detta.

  • adde

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 09:46
    OlaNord wrote:
    Oj, då kanske jag hade tur? Jag fick ett nytt S1 i förrgår. Tog iofs över 6mån efter det att jag reklamerat. Innan dess hade jag fått mastfickan lagad två! gånger.

    Men Severne (genom Surfcompaniet) tog inte tillbaka seglet på det, utan på att loggan i fönstret började flagna. Vart tvungen att skära ut en bit av monofilmen och posta den till Severne. Sen var det bara att vänta…

    Cred tilll Surfcompaniet som fixade det hela, efter lite trubbel så löste de det hela finfint.

    Har man en sådan policy så har man nog insett att man kommer att behöva byta ut de flesta segel. Inte så kul att klippa ut loggan och skicka in, sen få till baka rutan, lite gaffa tejp och en lapp med texten “normalt slitage, ingen reklamation”.

  • el_duderino

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 13:22
    OlaNord wrote:
    Oj, då kanske jag hade tur? Jag fick ett nytt S1 i förrgår. Tog iofs över 6mån efter det att jag reklamerat. Innan dess hade jag fått mastfickan lagad två! gånger.

    Men Severne (genom Surfcompaniet) tog inte tillbaka seglet på det, utan på att loggan i fönstret började flagna. Vart tvungen att skära ut en bit av monofilmen och posta den till Severne. Sen var det bara att vänta…

    Cred tilll Surfcompaniet som fixade det hela, efter lite trubbel så löste de det hela finfint.

    Tycker det scenariot du målar upp låter allt annat än finfint…
    Hade personligen aldrig pallat vänta 6 månader på någonting!

  • olanord

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 14:28

    Att klippa ut loggan var inte så lite nervöst och hyfsat motvilligt, tyckte att det skulle räcka med bilder. Men Severne ville annat av någon anledning.

    Seglade inte 5.7 mer än en gång efter reklamationen, bröt jag handen i november under en tokig 4.2 dag. Sen vill ju inte den här jävla vintern ta slut, så det har vart lungt. Har fortfarande kvar 05:an hemma, fullt seglingsbar.
    Har inte lidit så mycket, men lite förbannad har man ju vart.

    Men nu sitter jag på ett kartongnytt 06, så det var värt väntan.

  • adde

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 14:41
    OlaNord wrote:
    Att klippa ut loggan var inte så lite nervöst och hyfsat motvilligt, tyckte att det skulle räcka med bilder. Men Severne ville annat av någon anledning.

    Seglade inte 5.7 mer än en gång efter reklamationen, bröt jag handen i november under en tokig 4.2 dag. Sen vill ju inte den här jävla vintern ta slut, så det har vart lungt. Har fortfarande kvar 05:an hemma, fullt seglingsbar.
    Har inte lidit så mycket, men lite förbannad har man ju vart.

    Men nu sitter jag på ett kartongnytt 06, så det var värt väntan.

    Poängen är väl att det fungerar som makulering, de vill ju inte ge dig ett nytt segel och samtidigt låta dig segla omkring på/sälja ditt gamla segel. Reklamationer på brädor sker på samma sätt, butiken har ett ansvar att göra brädor “oseglingsbara” när de tas in på garanti/reklamation.

  • el_duderino

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 18:59
    OlaNord wrote:
    Att klippa ut loggan var inte så lite nervöst och hyfsat motvilligt, tyckte att det skulle räcka med bilder. Men Severne ville annat av någon anledning.

    Seglade inte 5.7 mer än en gång efter reklamationen, bröt jag handen i november under en tokig 4.2 dag. Sen vill ju inte den här jävla vintern ta slut, så det har vart lungt. Har fortfarande kvar 05:an hemma, fullt seglingsbar.
    Har inte lidit så mycket, men lite förbannad har man ju vart.

    Men nu sitter jag på ett kartongnytt 06, så det var värt väntan.

    hehe, ja då passade det ganska bra ju 😉
    Själv så laga jag mitt hos gransegel och det verkar hålla bra,
    dom bytte/förstärkte ca 1 – 1½ m av mastfickan så nu är den stark som bara den. Sömmarna är av betydligen bättre kvailtet iaf.. 🙂

  • rasmus_w

    Medlem
    10 mars, 2006 vid 22:57
    adde wrote:
    Poängen är väl att det fungerar som makulering, de vill ju inte ge dig ett nytt segel och samtidigt låta dig segla omkring på/sälja ditt gamla segel. Reklamationer på brädor sker på samma sätt, butiken har ett ansvar att göra brädor “oseglingsbara” när de tas in på garanti/reklamation.

    I vissa fall är det inte bara för att de inte vill ge två segel till priset av en. Jag köpte en gång för länge sen en begagnad Copello och knappt hade jag hunnit segla den förrän Copello hörde av sig till förra ägaren och berättade att brädor ur den serien hade en tendens att tappa mastskenan under segling och de ville ha en bit av brädan som bevis på att ingen skulle riskera att råka illa ut…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.