Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sillvik idag?????

  • Sillvik idag?????

    Publicerad av s på 14 oktober, 2002 vid 09:33

    Jag funderar på att lämna kontorsstolen och dra till Sillvik och segla. Det blåser 15m/s i topparna och över 10m/s i medelvind därute. Det är visserligen ost med en antydan till nord i det så det är plattvatten. Men jag har en ny F2 Maui Project Style 250 att testa och det vill jag gärna göra!!!

    Någon som skall ut?

    Jag funderar på eftermiddagen vid 14 tiden. Det skall blåsa mer då och dessutom hinner jag avverka lite mer som ligger på skrivbordet.

    Staffan

    anonym-anvandare svarade 21 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • hakuna

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 09:44

    Vart hittar du mätaren där?
    Jag fegar nog ur, det behöver vara roligare förhållanden om jag skall hoppa i vattnet i den här tempen…

  • klepper

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 09:46

    Tjenare Staffan!
    Vi var ute och kikade i Sillvik igår med det var tyvärr för klent. Gick Tjörn av? Kanske kan det vara bra i Sillvik idag men det är kyligt och väderomslaget är på gång så jag tror jag väntar på västan. Bommen var förresten öppen igår i Sillvik så det borde även idag bara vara att köra rakt in.

  • s

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 10:31

    Hyppeln ligger precis utanför: http://home.swipnet.se/Hyppeln/

    Staffan

  • hakuna

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 10:42

    Grymt! Konstigt att det står 15.2 och 15.6 i maxvind på de olika sidorna…

    Har du någon mätare för Fiskebäck och Askimsviken också?

  • s

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 10:58

    Tjörn gick inte av direkt. Stället jag hade hoppats på var inte bra och jag orkade inte engagera mig så mycket i det kyliga vädret att jag åkte runt och letade.

    Vänta på väderomslag…. Varför då? Det är ju surfbart! Äh, ignorera kylan och häng med. Jag ringer dig då jag riggar! cool.gif

    Staffan

  • s

    Medlem
    14 oktober, 2002 vid 11:15

    Det beror på att den som det står 16,5 på är dygnets maxvärde taget kl. 08.30 medan 15,2 är maxvinden från de senaste 2 minutrarna innan uppdateringen (dvs. 12.58-13-00).
    Likadant med de andra vädervärdena.

    Staffan

  • klepper

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 07:38

    Kommer det en rapport från Sillvik? Är särskild intresserad av hur vinden, om det nu var någon, betedde sig.

  • s

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 09:09

    Sillvik gick av i går!!!! smile.gif
    Du missade något fett! hahaha

    Ärligt så funkade det riktigt bra på ostliga vindar också. Man fick bara vada till udden, det är ju bara tio meter. Sedan var det lite sämre drag innan man passerade den ö som ligger och skymmer lite. Väl ute var det full fart hela tiden. Faktiskt ganska jämna vindar, förvånande nog.

    Vi körde 5.7 och wavefreestylebrädor. Det var perfekt.

    Vad skall man säga om stället. Plattvattenställe, perfekt för Freestyle, fin riggningsplats, trevligt att rigga på gräs. Funkar från Ost till Nord skulle jag tro. Även sydligt borde vara fint – jag skall kolla mitt sjökort.

    Staffan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 10:54

    Var ligger Sillvik?

  • s

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 11:16

    Spot Sillvik: Lilleby Fritidsby, Nordvästra Hisingen, Göteborgs kommun, Sverige, Planeten Jorden, Universum.

    Sök på Lilleby Fritidsby på Gula sidorna så hittar du dit.
    Åk ned till busshållplatsen och förbi stålbomen till höger, om den är stängd kan man köra mellan ett par stenar. Kör så långt grusvägen räcker så har du en fin riggplats där!

    Staffan

  • klepper

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 12:25

    Tro det eller ej men Sillvik går av även nu på torsdag! Yes, dansken har sagt sitt och det är Sillvik som gäller. Det är bara att gå hem och öva i badkaret. Fyll upp det med kallvatten, lägg i småsten och urinera sedan i det. Därefter är det bara att hoppa i och tumla runt, glöm inte kallsupen!

    Vi syns i Sillvik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 12:40

    Varför inte bara gå hem och och runka i badkaret istället?

  • surferboy

    Medlem
    15 oktober, 2002 vid 19:40

    Kolla under Spots på http://www.gbgwindsurfing.com .

    /Gustav

  • basse

    Medlem
    16 oktober, 2002 vid 17:33

    Någon som tänker sticka ut imorgon torsdag ??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 oktober, 2002 vid 11:01

    Jajjemän, vi är minst fyra pers som kommer ut till Sillvik vid 16.30-tiden idag (torsdag).

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sillvik idag?????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.