Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SIMMER/EXOCET vann Slalom VM

• joachim_larsson

Medlem
    14 januari, 2009 vid 14:55

Kul och höra Era svar ni betämmer ju, jag vet inget om detta …. men framtiden får visa detta…

Förmodligen är det bara en Svensk som kan slå Ben just nu och det är Anders B men han vinner ju på vad som helst ge honnom en dörr till segel och han vinner.

När det när det diskuteras promotning hit och dit så kolla i denna tråd vad det står under allas signaturer…. man ska inte kasta sten när man sitter i glashus…löjligt….

Jag tycker faktiskt att det är kul för Thomas P (SWE) och Patrice B (France) att dom får framgångar för att dom förser ju många med bra grejer och riskerar många pengar att ta fram dessa produkterna till marknaden)

http://www.xosails.com (visas på båtmässan i Göteborg och Stockholm även bommar och master)
    http://www.exocet-original.com (visas på båtmässan i Göteborg och Stockholm även Warp, Formula,I-style, Scross och Cross Pro Edition)
    http://www.konanordic.com (nya Kona 9.5″ i Teknora nyhet på mässan 120 liter 2,9 m, superlätt)
    http://www.quiverkaddy.com (nyhet på mässan vagn för windsurfing, surfing och cykeln)

//KonaPastorn…..men betoning på windsurfing.

• joachim_larsson

Medlem
    14 januari, 2009 vid 15:05

@MickeÖ 525455 wrote:

Jag kan bara hålla med Getwet det är fantastiskt hur man kan gå från att Kona är bäst på allt.
    Till att helt plötsligt (undrar varför!!!) promota slalom och speed grejer från Exocet till höger och vänster:confused2:
    Är inte Kona bäst på allt längre ?:wink:
    Helt klart att vist är dom grabbarna duktiga men vi har ett par bra gubbs i Svedala ochså.
    Och 11st på ett VM utan dom bästa är väll inte så mycket att hänga i Julgranen.
    Synd att man inte klarar av att få dit AA,KP,MB och övriga här kan ju inte arrangören få godkänt.

Ha det gött.
    Mvh
    Micke Ö

Är inte Kona bäst på allt längre ?:

Kona har en viktig funktion i surfsverige om man vill att sporten ska växa, kona är inte bäst på allt men den fyller många behov, de flesta som jag känner som har en bra nivå har kompletterat med ytterligare en bräda för att kunna leka i hårdvind, men seglar kona ONE på tävling och frisegling ihop med andra likasinnade, alla vill inte ha flera brädor och måste då välja något som fungerar i de flesta förhållandena.

När det gäller mina andra varumärken så tyckte jag att binda ihop den mera extrema windsurfingen med den enklare vore bra och har nu ett bra kompletterande program för all typ av windsurfing inkl segel och riggar.

Men Kona är bra på mycket men inte allt.

//Kona Pastorn….
    http://www.konanordic.com

• Knatte

Gäst
    14 januari, 2009 vid 17:25

Vad är http://www.xosails.com/ för några segel? Klarar inte av att öppna hemsidan i Firefox, utan ser bara en logga och inget mera:cool2:
    Är det något nytt segelmärke på marknaden/Sverige??

• benke-2

Medlem
    14 januari, 2009 vid 17:36
    Joachim_Larsson;525529 wrote:
    Kul och höra Era svar ni betämmer ju, jag vet inget om detta …. men framtiden får visa detta…

Förmodligen är det bara en Svensk som kan slå Ben just nu och det är Anders B men han vinner ju på vad som helst ge honnom en dörr till segel och han vinner.

När det när det diskuteras promotning hit och dit så kolla i denna tråd vad det står under allas signaturer…. man ska inte kasta sten när man sitter i glashus…löjligt….

Jag tycker faktiskt att det är kul för Thomas P (SWE) och Patrice B (France) att dom får framgångar för att dom förser ju många med bra grejer och riskerar många pengar att ta fram dessa produkterna till marknaden)

http://www.xosails.com (visas på båtmässan i Göteborg och Stockholm även bommar och master)
    http://www.exocet-original.com (visas på båtmässan i Göteborg och Stockholm även Warp, Formula,I-style, Scross och Cross Pro Edition)
    http://www.konanordic.com (nya Kona 9.5″ i Teknora nyhet på mässan 120 liter 2,9 m, superlätt)
    http://www.quiverkaddy.com (nyhet på mässan vagn för windsurfing, surfing och cykeln)

Verkar ju ha lika “dålig kåll” som vanligt.
    Jag tyckte det stog att Surfan (direkt från jobbet) har slagit Stenis 2 gånger, redan.

• getwet

Medlem
    14 januari, 2009 vid 18:38

@Joachim_Larsson 525529 wrote:

Du är en märklig man har jag lagt märke till, iaf i mitt tycke. Är som en gås, spelar ingen roll vad folk tycker och tänker, det rinner av bara, utan att fatta någonting tycks det som.
    INGEN av oss som har en speciell signatur är i närheten av den promotion som du står för. Jag läser andras inlägg och ser oerhört sällan att man pushar sina varumärken så ofantligt, rent ut sagt äckligt hårt som du gör. När jag själv skriver inlägg försöker jag verkligen vara nyanserad och se till att jag inte går över några gränser, som jag tycker vore omoraliskt fel att göra. Jag tänker alltid på att det faktiskt kan vara personer här som är nybörjare, mindre kunniga i surf eller bara vill lära sig något nytt.
    Men sådant tycks du skita i fullständigt, brakar på som en älgjakt utan att ta hänsyn överhuvudtaget till att du med lätthet i en “privatpersons” gestalt kan föra ut felaktigheter, enkom för att få sålt ditt material.
    Och jag vet hur det fungerar, jag har sett och hört det med egna ögon och öron då min gode vän som nyligen börjat att surfa besökte älvsjömässan tillsammans med mig. Nu är jag inte säker på att det var just du som presenterade Kona brädan där på mässan, men det var en man samt en yngre kvinna som stod där iaf. Skit samma vilket men presentationen av ditt material gjorde mig riktigt förbannad. Jag kan bara konstatera att man försökte vilseleda honom kraftigt med att dissa andra brädtyper/material fullständigt och istället hausa upp sitt eget märke Kona.
    Och Jocke, jag stod bredvid och hörde alltihop, magstarkt säger jag bara!
    Jag har hela tiden försökt att undvika och hålla mig utanför diskussionerna som ofta uppstår runt dina inlägg. Jag har tom försvarat Konabrädorna att det verkligen finns en marknad och personer som denna bräda passar. Men efter att du maniskt hela tiden pumpar ut dit budskap, beviserligen också försökte kränga på min gode vän en bräda (det var representanter från ditt företag iaf) med lovord om både det ena och det andra, samt dissa allt annat , det var för extremt, det var för dyrt, fungerar inte för den normale surfaren mm.

Vill också påpeka att vi som har en signatur i denna tråd inte är näringsidkare, inte tjänar pengar på våra sponsorers försäljningar. Jag vet att de absolut flesta är mycket nyanserade i sina inlägg men naturligtvis är stolta över sitt material och prestationer. Det är en viss skillnad i den typen av marknadsföring kontra din. Vår uppgift är att synas på vattnet och i resultatlistorna, inte att vilseleda folk här inne på surfzone!

Jag säger som mina två söner brukar säga när man tycker illa om något, du suger!

Avslutningsvis tycker jag att det är oerhört synd att Surfbutiken inte längre har agenturen för Exocet…….Dom skötte det snyggt iaf.

• swe-496

Medlem
    14 januari, 2009 vid 19:21

Tänkte precis som Getwet här.. Vi som har en länk till vår SPONSOR under våra inlägg är privatpersoner som inte säljer dessa saker själva. Vi tjänar inga pengar på det. Som Getwet säger så är vårt åtagande gentemot våra sponsorer att synas i resultatlistor och på vattnet samt visa på andra sätt vilken butik vi får KÖPA vårt material från.

Håller även med Getwet om att det är oerhört synd att Surfbutiken inte längre har agenturen på Exocet. De har i flera år arbetat med att bygga upp varumärket i Sverige. När de väl har kommit en bra bit på väg med det så plockar en annan nasare över agenturen….TRIST är bara förnamnet.

• imported_mickeo

Medlem
    14 januari, 2009 vid 19:26

@getwet 525565 wrote:

Du är en märklig man har jag lagt märke till, iaf i mitt tycke. Är som en gås, spelar ingen roll vad folk tycker och tänker, det rinner av bara, utan att fatta någonting tycks det som.
    INGEN av oss som har en speciell signatur är i närheten av den promotion som du står för. Jag läser andras inlägg och ser oerhört sällan att man pushar sina varumärken så ofantligt, rent ut sagt äckligt hårt som du gör. När jag själv skriver inlägg försöker jag verkligen vara nyanserad och se till att jag inte går över några gränser, som jag tycker vore omoraliskt fel att göra. Jag tänker alltid på att det faktiskt kan vara personer här som är nybörjare, mindre kunniga i surf eller bara vill lära sig något nytt.
    Men sådant tycks du skita i fullständigt, brakar på som en älgjakt utan att ta hänsyn överhuvudtaget till att du med lätthet i en “privatpersons” gestalt kan föra ut felaktigheter, enkom för att få sålt ditt material.
    Och jag vet hur det fungerar, jag har sett och hört det med egna ögon och öron då min gode vän som nyligen börjat att surfa besökte älvsjömässan tillsammans med mig. Nu är jag inte säker på att det var just du som presenterade Kona brädan där på mässan, men det var en man samt en yngre kvinna som stod där iaf. Skit samma vilket men presentationen av ditt material gjorde mig riktigt förbannad. Jag kan bara konstatera att man försökte vilseleda honom kraftigt med att dissa andra brädtyper/material fullständigt och istället hausa upp sitt eget märke Kona.
    Och Jocke, jag stod bredvid och hörde alltihop, magstarkt säger jag bara!
    Jag har hela tiden försökt att undvika och hålla mig utanför diskussionerna som ofta uppstår runt dina inlägg. Jag har tom försvarat Konabrädorna att det verkligen finns en marknad och personer som denna bräda passar. Men efter att du maniskt hela tiden pumpar ut dit budskap, beviserligen också försökte kränga på min gode vän en bräda (det var representanter från ditt företag iaf) med lovord om både det ena och det andra, samt dissa allt annat , det var för extremt, det var för dyrt, fungerar inte för den normale surfaren mm.

Vill också påpeka att vi som har en signatur i denna tråd inte är näringsidkare, inte tjänar pengar på våra sponsorers försäljningar. Jag vet att de absolut flesta är mycket nyanserade i sina inlägg men naturligtvis är stolta över sitt material och prestationer. Det är en viss skillnad i den typen av marknadsföring kontra din. Vår uppgift är att synas på vattnet och i resultatlistorna, inte att vilseleda folk här inne på surfzone!

Jag säger som mina två söner brukar säga när man tycker illa om något, du suger!

Avslutningsvis tycker jag att det är oerhört synd att Surfbutiken inte längre har agenturen för Exocet…….Dom skötte det snyggt iaf.

Skönt att du skriver vad de flestra av oss tycker:wink: jag håller med dig Micke.
    Mvh
    MickeÖ

• joachim_larsson

Medlem
    15 januari, 2009 vid 10:22

@Knatte 525554 wrote:

Vad är http://www.xosails.com/ för några segel? Klarar inte av att öppna hemsidan i Firefox, utan ser bara en logga och inget mera:cool2:
    Är det något nytt segelmärke på marknaden/Sverige??

XO-sails er ett helt nytt brand av segel som är utvecklat av Patrice Belboech ett antal nya inovasioner presenteras seglen sys på Simmerloftet.

Det kommer två olika vågsegel “Shark och Skull, 1 st freeridesegel “EOL”, slalom/freeride “Silver line” (3 camber) och ett formula, race, speed “Goldline”

XO-sails kommer även med master, bommar och extensions inom kort.

Vi visar dessa segel under både Göteborgsmässan och Stockholmsmässan.

• dr-masse

Medlem
    15 januari, 2009 vid 10:25

Vi är några som är moderatorer på olika forum. Det är vi frivilligt och på tid som vi hittar här och där. Då och då har vi diskussioner oss emellan om olika inlägg och vilka som postar, även om det inte är ofta.

Men en sak tror jag mig vara säker om att vi är överens om, och det är att det är positivt om personer som är verksamma i branschen vill och kan posta i våra olika forum. Allra bäst fungerar det när det är diskussioner och frågor om olika prylar där den som faktiskt representerar eller säljer märket i Sverige kan svara och ge tips.

Och alla vet att det förekommer rätt mycket pushande för de prylar man har, säljer, är sponsrad av eller till och med importerar här på konfen.

Mig själv inkluderad.

Jobbar man med surfprylar är det på sin plats att ha en tydlig avsändare och inte dölja sina avsikter.

Men, jag tror och anser att de allra, allra flesta sköter det här mycket bra. Det ger inte mycket att ständigt hävda att de prylar man representerar är överlägset allt annat och lyfta fram halvdanna tävlingsresultat som enorma framgångar. Snarare tvärtom.

Det är helt enkelt en fråga om trovärdighet. Något som sakta skapas och hanteras med förstånd, ödmjukhet och respekt och som är förvånansvärt lätt att förlora genom att missa eller glömma bort de där tre sakerna. Och det gör vi alla med jämna mellanrum, men då kan en ursäkt eller ett ärligt svar räcka väldigt långt för att återupprätta det som lätt kan förloras eller i värsta fall kanske inte ens etablerats.

Vilken kategori de som postar här anses och anser sig tillhöra låter jag vara upp till var och en att bedöma. Men låt mig säga att för mig personligen så är ohämmat promotande av det man säljer och representerar inte till någon fördel för konfens värde och funktion, och därför värt att reflektera över.

• joachim_larsson

Medlem
    15 januari, 2009 vid 10:35

@MickeÖ 525571 wrote:

Skönt att du skriver vad de flestra av oss tycker:wink: jag håller med dig Micke.
    Mvh
    MickeÖ

Micke,

“Försökte vilseleda honom kraftigt med att dissa andra brädtyper/material fullständigt och istället hausa upp sitt eget märke Kona”

Säger vi aldrig, snackar bara väl om mina kollegor och ja jag säljer brädor jag jobbar heltid med detta projekt jag gör massor för sporten. Men aldrig dissar jag mina kollegor.

Har jobbat med marknadsföring och försäljning hela mitt liv och faktiskt tävlat som du i 10 år med det elitistiska vad det innebär.

Vi ser olika sidor av flaskan, du ser en sida och jag ser en annan.

Jag jobbar för sporten inget annat och om jag tjänar pengar på detta leder det till att sporten mår bra annars överlever ingen sport.

Men som sagt man behöver ju inte försvara sig vi får se hur det går i framtiden.

Den som lever får helt enkelt se….

Ha det….

Jocke

• dr-masse

Medlem
    15 januari, 2009 vid 11:17

Nu har en del inlägg raderats i den här tråden, och jag funderar på att som en konsekvens av det radera hela klabbet.

Vad tycker ni?

• rasmus_w

Medlem
    15 januari, 2009 vid 11:56

Min åsikt är att originalinlägget är ett av de inlägg som tillförde tråden mest, och nu har Pastorn självcensurerat bort det (vad det verkar) och då ser jag rätt liten anledning att ha tråden kvar. Jag håller med om att pastorn ibland är minst sagt osmidig men jag tycker också att vi bashar honom och hans texter för hårt. Jag har själv bashat rätt mycket men tycker redan jag har framfört mina synpunkter om hans promotande och försökte därför hålla mig utanför den här omgången. Själv tycker jag dessutom det är bra att han numer säljer ett “vanligt” märke och inte bara Kona och sällar mig därför inte till kören som gråter blod över att han nu säljer Exocet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SIMMER/EXOCET vann Slalom VM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.