Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjuk kommande vecka!

  • jesper-b

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 13:04

    Myspys Toröeftermiddag. Smått som 17 och tydligen ingen vidare vind före jag kom ner vid 1-2 på eftermiddagen. Jag tog det lungt. Märkligt skön sommarvärme!

    Snackade lite med en komungubbe som ville kolla upp parkeringssituationen med egna ögon. Han var helskön och vi snackade lite historia. Om de få galna fastighetsägarna. Han i kurvan hatar de nya skithusen då ett av dem stör hans utsikt (det är ju därför han har dikat ut och fått till parkeringsförbud i kurvan). Kommungubben menade dock att flera fastighetsägares avsmalningar av vägen med diverse hinder är egenmäktigt förfarande och att kommunen har långt gående planer både på att utvidga den stora parkeringen och skapa några nya mindre vid allmänningarna. Stor nyhet för mig är att det på baksidan på skithusen finns en dörr in till soptunna. Det ska upp skylta rom den enligt komungubben.

    Tillbaks till seglingen. Löjligt tur med timingen. Vinden drog i precis när jag riggat klart och fått på mig dräkten. Sedan lite upp och ner visserligen, men ändå mjuk och sjön. Jag körde mitt “nödsegel” på 5.6 men hade nog riggat om till 5.0 om det varit mer vågor eller om det inte var för att jag knappt använt min 5.6a speciellt mycket. Ville prova ut det lite med lite olika trim. Finfinvinkel med så nära sidvind som det kan bli utan att det är det. Dock kunde man gå ner i bottomturn “på riktigt”, inget behov av den där utskotade “fuskbottomturn” som ofta freestylesnubbar använder. Smått som fasen men ett tag funkade sektionen precis nedanför allmänningen (inåt mot 1a) riktigt fint. Oftast bara enhittare men kul ändå.

    Som vanligt grymt trevligt sällskap. Den stora snackisen på stranden var väl annars de som skulle till Gotland med kvällsfärgan. Rapporten lovade episkt onsdag morgon och det är bara hoppas att den infriades??? Jag kunde som sagt inte och struntade faktiskt i att åka ner till stenstrand denna förmiddag. Känns som det kan ha blåst riktigt fint men vette 17 om det var några vågor??

    Det kommer det dock garanterat vara i morgon. Mot kvällen riktigt fett. Vill ha!

    /JB

  • trimmarn

    Medlem
    5 oktober, 2011 vid 14:03

    inget behov av den där utskotade “fuskbottomturn” som ofta freestylesnubbar använder.

    “Halmstad svängen” trodde jag den hette.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sjuk kommande vecka!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.