• q-lobo

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:31

    skäms, jag trodde att ki stud kunde bättre än så,
    men jag tror inte att att du har reumatism du är nog bara utmattad i lederna, leder till skillnad från muskler laddar inte upp energi lika fort därav att man kan känna utmattning över längre tid. men kolla för säkerhets skull.
    /q

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:36

    Du måste mena tvärtom. ms explorer och pc är ju = helvetes skit dvs(motorsport, lagidrotter och golf) medans mac är = surf

  • q-lobo

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:41

    det blev fel på storleken på attachen som skulle med så de kommer här

  • q-lobo

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:42

    h

  • spokdjur

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 21:50

    TEST: Nisse pryds öppna vantar.

    Efter några gångers höstsurf är betyget:
    -När man seglar sluter bommen till emot öppningen i vanten och det blir varmt utan kramp.
    -När man plötsligt befinner sig 10 meter från brädan och skall simma tillbaks blir vattengenomströmningen tämligen stor och aningen kall.
    -Om man iallafall får kramp så kan man frigöra tassarna i farten och förvandla vantarna till ett par breda neoprenarmband, den gamla dualiteten komfort-kontroll.

    BETYG: 4 kastfall

    TEST:
    Hans Neoprenhuva:
    -Varmt och gott men balans som efter ett helrör.
    -Man borde nog klippa hål för öronen och installera såna därna ventiler som vattenpolospelarna har på sina hjälmar/luvor.
    -kan med fördel bäras nedkrängd runt halsen och ger då fin värme till ditto hals/nacke, samt minskad risk för vatteninträngning i hals vid djupa bad + vetskapen om att om det blir för djävla kallt och man losar riggen mitt på mysingen så kan man ju alltid trä på huvan och bli varm å go.

    BETYG: 4 lattor

    Åsså är ju flytvästen himla varm å snäll när det är kallt

    /s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 22:39

    Alltså, i natt sover jag med vantar.
    Ipren, inge bra för då försvinner värken som ju är en liten varning till mig själv att jag ska ta det lungt.
    Ledgångsreumatism-jovisst men man kan inte få det pga en veckas surf. Dessutom är det till stooor grad ärftligt och ingen i min familj har någonsin haft det så…

    Och stretchingen hjälpte mkt (och du Niklas, jag är inte doktor, eller sjukgymnast, bara simpel liten forskare som bryr sig om markörerna i din infoartikel, inte vad man ska göra kroppsligt med smärtan…=) Tack för info.

    Kommer nog överväga det där med neoprenvantar starkt, + huva, efter dagens tre dränka-katt islängningar så blev det ngt kallt om huvudet. Men visst- tror nog att lösärmarna bidrar till att cirkulationen inte alls är så bra, skulle nog ha köpt en större storlek…( kan man klippa isär dem och sätta i en remsa med neopren och laga lite med neoprenlim…?)

    Fortsätter surfa nu på ons, tors eftersom det ska bli så bra vind- sen får händerna vila, med undantag för klättringen på lördag- aj, hur ska det gå…?

    Tack för alla tips och funderingar!

  • spokdjur

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 23:06

    Tjong..
    Om ´jag vore du skulle jag nog köpa en torr/halvtorr-dräkt, perfekt komplement
    till din kortärmade(och långbenta?), själv har jag en NP 3-4(eller 4-5 kommer inte
    ihåg riktigt) den är åt helvete för varm under industrisemestern och lite kylig nu,
    om jag fick välja om skulle jag nog ta en kort/kort och en torrdräkt. Jag har 100% förståelse för fixande med lösarmar, plastpåsar och diskhandskar, jag har själv varit där, men sen var det ju det där med snålheten(som i och för sig handlar om att har man inte pengarna så har man inte, eller också har man men har vissa prioriteringar på förhand fastställda.) som ibland bedrar visheten….

    äsch, om jag fick välja skulle jag ju förståss ta 25 tusen i 25 år och sedan surfa
    på Maui i badbrallor, menmen…….

    Näe nu kallar cykeln; hem över broarna…….

    /s

  • petter

    Medlem
    31 oktober, 2001 vid 05:35

    1. Om du använder hanskar gör det att du får sämre grepp om bommen vilket
    i sin tur leder till att du griper mycket hårdare om bommen. Detta gör
    att du blir tröttare i händer och underarmar och krampkänningar är inte
    ovanliga. Slutsats: handskar suger men är ibland ett ont måste för att
    man ska klara av att segla.

    2. Att kyla ner händerna är inte nyttigt och kan leda till reumatism.
    Alla är olika känsliga för kyla men sitter stelheten kvar en längre tid
    efter surfet och du känner riktiga smärtor i händerna så skulle jag nog
    överväga att ta lite kortare surfsessioner…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.