Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skall jag slå till?

  • Skall jag slå till?

    Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2004 vid 09:32

    Har blivit erbjuden en Seatrend 85l från 98 för en tusing. Skulle i så fall bli min första lilla bräda. Har kört på en 125l innan. Vad tror ni? Skall jag ta den eller?

    bonasurf svarade 19 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    9 september, 2004 vid 09:34

    Vilken Seatrend är det och hur är skicket?

    tusen låter vettigt, dock. Får du med fenor?

    Surfa På!

  • silversurfarn

    Medlem
    9 september, 2004 vid 09:44

    Ok pris.
    Mycket beror ju på var du ska segla och sånt. Är det en vågbräda? Det är tyvärr inte varje dag det blåser tillräckligt för en 85-liters så det kan bli relativt få tillfällen att segla med den.
    Jag skulle nog köpt en lite större bräda, ca 100 liter, först och sedan komplettera med en liten vågbräda efter en eller ett par säsonger.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2004 vid 09:47

    två fenor med,
    Jag bor och surfar i varberg=mycket vind och vågor. laugh.gif

    Den skall vara i gott skick.
    Tack för synpunkterna!

  • mag

    Medlem
    9 september, 2004 vid 10:18

    Är det en Radical Wave 260 så är det en ganska trevlig och lättseglad vågbräda som tar 5,7 utan problem och med större fena planar den tidigt. Jag hade den som min stora vågbräda ett tag för 5,0-6,0 segel. Blir lite stötig när det blåser mycket, men jag väger 65 kg så det vara det som gör det. Vissa seatrend höll mindre bra, kolla om den är mjuk under padsen. Bra pris i alla fall!
    /Magnus

  • hakuna

    Medlem
    9 september, 2004 vid 13:19

    Jag har en Seatrend ATV 268, den är lätt värd en tusing, kanske 1500. Den är fortfarande stenhård och jag gillar den väldigt uppnosiga fören, gött i vågorna när man inte har hundrakoll.
    Vad gäller storleken så är den bra till 4.5-6.5, med mindre så är den lite stor men det går. Du kompletterar nog bra om du behåller din gamla när det blåser lite mindre.

    /Niclas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2004 vid 13:58

    260 är det. Lutar åt att jag slår till. Vill ju ha något kul till helgen. wink.gif

  • bonasurf

    Medlem
    9 september, 2004 vid 16:11

    tusen spänn för fan!!!!!!! Det är ju ingenting. Du kan ju knäcka den efter 3 dagars så har du antagligen fortfarande inte förlorat mer än vad den normala vindsurfuraren lägger per surf.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skall jag slå till?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.