Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka med bussgods

  • Skicka med bussgods

    Publicerad av divander på 7 april, 2004 vid 08:27

    Är det någon som har skickat grejer med bussgods. Vad kostar det att skicka segel, master och brädor?

    Om det ksotar för mycket så försvinner ju mycket av “fyndet” på billiga begagnade grejer.

    divander svarade 20 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • sinclair

    Medlem
    7 april, 2004 vid 08:32

    http://www.bussgods.se

    Har aldrig skickat men har kompisar som gjort det och de har inte haft några problem.

  • rillestark

    Medlem
    7 april, 2004 vid 08:39

    Priset beror på vikt och sträcka.
    Komplett prislista finnes här:
    http://www.bussgods.se

    Min erfarenhet av Bussgods är att de är rädda om prylarna man skickar. De är inte överkörda av en truck, eller krossade, vilket jag sett exempel på från ASG, Bilspedition (Shenker-BTL) och Posten. Har skickat ömtåliga modellflygprylar över hela Sverige med Bussgods. Har alltid fungerat bra!

    Frid.

    /Richard

  • gurra1978

    Medlem
    7 april, 2004 vid 10:14

    Ett exempel: Jag köpte ett 7,6 kvm segel från Skåne som skickades till Stockholm på typ 2-3 dagar. Kostnad 150 kr.

  • brutus

    Medlem
    7 april, 2004 vid 13:51

    två segel o en mast över halva sverige – 180 kr.
    Inte en repa o jag var där o mötte bussen för att hämta prylarna o såg att det var packat väl och ovanpå allt annat då det stod “ömtåligt” på paketet…
    Skulle använda bussgods igen!

    laugh.gif/M

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 april, 2004 vid 14:07

    Det kan vara problem med att skicka exempelvis brädor med Bussgods eftersom vissa terminaler vägrar ta emot paket längre än 2 meter. Men jag vet att de har (haft) ett avtal med Fraktarna för mer “skrymmande” gods…men då blir det lite dyrare…

  • pete

    Medlem
    7 april, 2004 vid 15:24

    488 spänn för bräda Stockholm – Karlskrona t ex

  • rekk

    Medlem
    7 april, 2004 vid 18:42

    det e grymt jag fick ett komplett paket från sörmland till bohuslän för 220kr. väl omhädertaget.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 april, 2004 vid 19:01

    har inte skickat själv men polarn har skickat utombordarn till segelbåten och det har kommit som det vore en ny! Bussgods är billiga och är rädda om grejer. Jag är jävligt kräsen när det gäller transporter men bussgods kan klart rekommedneras. De tar väl hand om grejer och billiga. Jag säger rakt ut SKIT i ASG, schenker osv, de bara slänger grejer och bryr sig inte. mad.gif fan fick ett jack i brädan med schenker. hoppas de idoterna blir utkonkurrerade. mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif Aldrig med posen heller. mad.gif Dem här statliga företag är värdelösa! Jag lovar bara de företag som garanterar godset i urprunglig skick ska jag skicka med!

  • weeboy

    Medlem
    7 april, 2004 vid 19:02

    glömde å logga in smile.gif

  • divander

    Medlem
    7 april, 2004 vid 19:27

    Det verkar inte vara så farliga priser. Jag skickade ett par högtalarstativ för ett par veckor sedan. Men de blev ganska dyra att skicka. De har ju lite olika tillägg för skrymmande, norrland och lite annat. Jag var lite osäker på om segel och master led av något jobbigt tillägg (typ extra för att det är långa grejer).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skicka med bussgods

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.