Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skidsport i Danderyd också ?

  • Skidsport i Danderyd också ?

    Publicerad av bjornen på 24 september, 2008 vid 18:07

    Såg bannern här, butiker kan det aldrig bli för mycket av 🙂 Undra om det ska säljas vindsurf i båda butikerna ? o så undrar jag varför det inte öppnas en endaste butik söder om stan där alla dom bästa spotsen ligger 😀 Skulle vara perfekt att kunna glida förbi och shoppa prylar man behöver på väg till eller från seglingen.

    //Björn

    bicless svarade 15 år, 7 månader sedan 19 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • dude

    Medlem
    24 september, 2008 vid 19:36

    Jag håller med, var är alla surfaffärer på vägen ner till Torö???

    Jag vet att Surfbutiken var ute efter en lokal för att flytta sin shop dit för några år sedan, men det blev norr om stan i stället. 😉 I alla fall tror Jag att en shop här, säg någonstans på 73:an mellan Globen och avfarten till Dalarö tar över stockholmsbusinessen när den öppnar!

  • marden

    Medlem
    24 september, 2008 vid 20:58

    länna sport säljer ju om än väldigt väldigt lite:)
    men ligger på 73 mellan globen o dalarö

  • bicless

    Medlem
    24 september, 2008 vid 22:11

    Surfspot ligger nu under hösten och vintern söder om stockholm innerstad. Åldermansvägen 6 i Huddinge, ca 10km söder om tullarna (http://www.surfspot.se)

    Under sommaren hade vi butik på Valhallavägen i centrala stan och det gick topp.

    Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
    Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?

    Mvh

    Bicless Surfspot Sweden

  • jps

    Medlem
    25 september, 2008 vid 05:34

    Strax utanför citykärnan röstar jag på. Då slipper vi tullarna.

    Huddingevägen är för långt bort.

  • bjornen

    Medlem
    25 september, 2008 vid 06:21

    @Bicless 502384 wrote:

    Surfspot ligger nu under hösten och vintern söder om stockholm innerstad. Åldermansvägen 6 i Huddinge, ca 10km söder om tullarna (http://www.surfspot.se)

    Under sommaren hade vi butik på Valhallavägen i centrala stan och det gick topp.

    Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
    Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?

    Mvh

    Bicless Surfspot Sweden

    Huddingevägen blir perfekt 😉

    //Björn

  • hagel

    Medlem
    25 september, 2008 vid 07:17

    En stor anledning till att jag handlade så mycket på Surfspot var att butiken låg så centralt i stan. Perfekt att sticka förbi efter jobbet när man bor & jobbar i stan.

  • rasmus_w

    Medlem
    25 september, 2008 vid 07:38

    @Hagel 502422 wrote:

    En stor anledning till att jag handlade så mycket på Surfspot var att butiken låg så centralt i stan. Perfekt att sticka förbi efter jobbet när man bor & jobbar i stan.

    Håller med. En surfbutik på promenadavstånd är farligt för plånboken. 🙂

  • stinger

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:02

    Håller ni er söder om stan så blir det Linköpings närmaste surfshop också 😉 förutom Internet är det Skidsport so är närmast just nu.

  • bicless

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:18

    Rätt spridda bud med andra ord, vi får väl öppna 2, en i stan och en söder om stan 🙂

  • andreas-t

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:19

    @Rasmus_W 502425 wrote:

    Håller med. En surfbutik på promenadavstånd är farligt för plånboken. 🙂

    Hmm, Skidsport i Danderyd kommer att ligga < 1 km hemifrån och jag åker dessutom mycket skidor, både alpint och längd. Aj, aj, aj, säger plånboken...

  • bicless

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:20

    @stinger 502451 wrote:

    Håller ni er söder om stan så blir det Linköpings närmaste surfshop också 😉 förutom Internet är det Skidsport so är närmast just nu.

    Vi kommer starta filial i Norrköping nu i höst så det är ännu närmare Linköping 🙂

  • stinger

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:36

    Perfekt!!! Det är ju bara ett lite längre stenkast bort!!!

  • hjn

    Medlem
    25 september, 2008 vid 09:50

    surfing=frihet
    Bil=frihet
    Butik i city= ??? 😉

  • htn

    Medlem
    25 september, 2008 vid 10:02
    Bicless;502456 wrote:
    Vi kommer starta filial i Norrköping nu i höst så det är ännu närmare Linköping 🙂

    Kanon. På vägen till landet 🙂 .
    /Henrik T.

  • tsss

    Medlem
    25 september, 2008 vid 11:30

    @Bicless 502384 wrote:

    Surfspot ligger nu under hösten och vintern söder om stockholm innerstad. Åldermansvägen 6 i Huddinge, ca 10km söder om tullarna (http://www.surfspot.se)

    Under sommaren hade vi butik på Valhallavägen i centrala stan och det gick topp.

    Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
    Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?

    Mvh

    Bicless Surfspot Sweden

    Huddingevägen är lång? Var någonstans efter vägen?

    – Såg att du skrev en mil, så då hamnar det i trakten av Stuvsta någonstans. En del vägar som strålar samman där, men kanske i längsta laget. Men det finns ju en del surfare som bor i Segeltorp och såna ställen som blir glada!

    hälsn Tomas

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skidsport i Danderyd också ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.