Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skidsport i Danderyd också ?

  • jakethewake

    Medlem
    25 september, 2008 vid 11:36

    Norrköping!
    Hallelujah.

    Var i stan?

  • bicless

    Medlem
    25 september, 2008 vid 11:46

    @tsss 502488 wrote:

    Huddingevägen är lång? Var någonstans efter vägen?

    – Såg att du skrev en mil, så då hamnar det i trakten av Stuvsta någonstans. En del vägar som strålar samman där, men kanske i längsta laget. Men det finns ju en del surfare som bor i Segeltorp och såna ställen som blir glada!

    hälsn Tomas

    Ja, precis i stuvsta, jag bor nämligen där, nära häradsvägen.

  • bicless

    Medlem
    25 september, 2008 vid 11:46

    @JakeTheWake 502490 wrote:

    Norrköping!
    Hallelujah.

    Var i stan?

    Återkommer med mer uppgifter på hemsidan inom kort.

  • slim_jim

    Medlem
    26 september, 2008 vid 14:26

    Enligt min mening skulle det perfekta läget för en surfbutik i Sthlms-området ligga längs med Nynäsvägen någonstans mellan Globen och Farsta.

    🙂 Nära de bästa spotsen, (Nåja, allt är ju relativt) iallafall på vägen

    :cool2: Lätttillgänligt för de flesta på rätt sida om stan i och med Södra länken/Tyresövägen/Örbyleden

    Möjliga platser: Slakthusområdet, Farsta Industriområde eller bakom McDonalds i Sköndal

    Trust me den som kör igång en verksamhet där skulle bli ekonomiskt oberoende på ett par veckor…

  • schnitzler

    Medlem
    26 september, 2008 vid 15:58
    slim_jim;502852 wrote:
    Enligt min mening skulle det perfekta läget för en surfbutik i Sthlms-området ligga längs med Nynäsvägen någonstans mellan Globen och Farsta.

    🙂 Nära de bästa spotsen, (Nåja, allt är ju relativt) iallafall på vägen

    :cool2:Lätttillgänligt för de flesta på rätt sida om stan i och med Södra länken/Tyresövägen/Örbyleden

    Möjliga platser: Slakthusområdet, Farsta Industriområde eller bakom McDonalds i Sköndal

    Trust me den som kör igång en verksamhet där skulle bli ekonomiskt oberoende på ett par veckor…

    Men vad händer då med alla kunder som bor norr om stan som inte åker nere vid torö, dalarö osv? det måste iallafall vara 1/3 av sthlms surfare som inte kör där så fort det blåser. dom väljer självklart någon annan affär som ligger närmare.
    Då förlorar man dom kunderna.

    om man ser ur butikens synpunkt borde väl egentligen relativt centralt vara bäst. Nära en större motorväg som leder mot nynäshamn alt norrtälje. Visst, kanske inte bäst för surfare som bor söder som ska åka till torö. eller surfare som bor norr som ska till kappelskär. Men har dom något val när dom väl behöver en ny mast?
    surfare som bor söder om stan – dom måste hur som helst till en butik. vilken är närmast? vilken är billigast? dom tänker, “varför ligger det så långt bort? måste ha en mast annars ingen surf” åker dit ändå.
    likadant för surfare norr om stan.
    Allra bäst vore väl egentligen två butiker. en norr om stan, en söder om stan. men det alternativet går nog bort.

    äääh. vad vet jag?

  • oldschool

    Medlem
    27 september, 2008 vid 15:04

    @Bicless 502492 wrote:

    Ja, precis i stuvsta, jag bor nämligen där, nära häradsvägen.

    häradsvägen blir ju kanon, där körde man ju så sent som igår!

  • staffomania

    Medlem
    27 september, 2008 vid 20:46
    Bicless;502384 wrote:
    Vi tittar nu på lokal inför nästa säsong och antingen kör vi Valhallavägen igen eller så kör vi lite större loka något utanför citykärnan. Vad tror ni är bäst?
    Jag har redan fått ett lokalförslag nära Huddingevägen men känns inte helt optimalt även om det är stort 140 kvm 🙂 Är det nackdel att det är en mil från innerstaden?

    Mvh

    Bicless Surfspot Sweden

    Jag tycker nog det är bättre med en större lokal lite utanför. Då kan ni ju ha lite mer grejer inne i butiken än vad ni hade i somras. Sen var det ju rätt bökigt att ta sig till er lokal på vallahallavägen med bil. Så skaffa en större lokal söder om stan nära e4an så är jag nöjd :-). Eller Stuvsta funkar ju också fint.

  • oldschool

    Medlem
    28 september, 2008 vid 08:25

    en vindsurfbutik måste ju ligga så att man enkelt kan parkera i närheten, och sen är det ju a och o att man får klämma på prylarna så en stor lokal är viktigt. en större butik lite utanför låter betydligt vettigare.

  • hangloose

    Medlem
    28 september, 2008 vid 08:45

    Tyckte också det var suveränt med en butik i stan, som dessutom slog Surfsport på fingrarna med sina priser. Det var farligt för min plånbok.

  • bicless

    Medlem
    28 september, 2008 vid 16:06

    Många bra input…. men blir en utmaning att både ligga i stan, utanför stan och söder, norr, öster och väster.
    Kanske mobil butik i en lastbil vore nått 🙂

  • poopzilla

    Medlem
    28 september, 2008 vid 16:32

    @Bicless 502492 wrote:

    Ja, precis i stuvsta, jag bor nämligen där, nära häradsvägen.

    Samma här, så den lokalen får definitivt min röst 😀

    Thomas

  • marden

    Medlem
    28 september, 2008 vid 19:36

    @Bicless 503273 wrote:

    Många bra input…. men blir en utmaning att både ligga i stan, utanför stan och söder, norr, öster och väster.
    Kanske mobil butik i en lastbil vore nått 🙂

    du får gärna skaffa lastbil ala glassbilen o åka runt o spela en fin trudelutt en gång veckan ,bara gå ut på gatan där man bor o köpa!

  • bicless

    Medlem
    28 september, 2008 vid 21:15

    Surfbilen…… snart på din gata…..

  • jps

    Medlem
    28 september, 2008 vid 21:23

    @Bicless 503273 wrote:

    Många bra input…. men blir en utmaning att både ligga i stan, utanför stan och söder, norr, öster och väster.
    Kanske mobil butik i en lastbil vore nått 🙂

    Skaffa en buss, lätt lastbil, släpkärra eller så. Fyll med prylar och kör till Torö, Dalarö, Fituna etc på prognos så blir det garanterat fart på affärerna! Det enda kruxet är väl att få någon att vilja vara kvar på land och sköta själva säljandet.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skidsport i Danderyd också ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.