Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skojare härjar på Köp och Sälj

Taggad: 

  • Skojare härjar på Köp och Sälj

    Publicerad av fnassel på 24 januari, 2019 vid 12:04

    Vet inte riktigt var jag skall skriva detta så någon moderator får gärna sprida det vidare.
    Jag hatar att säga det men jag lät mig luras en kort stund av en skojare som lär ha gjort fler försök här på Surfzone.
    Har du annons och får mail från en Engelsman som vill köpa en present till sin son i Frankrike, säg bara nej!
    Jag sa ja men att jag ville ha betalt innan jag skickar varorna. Kunden lovar dyrt och heligt att det är ok och han bokar själv frakten. Efter ett dygn kommer ett mail från banken (Citi Bank) att de har en utbetalning till dig men du måste betala Frakten som nu också finns med i summan för utbetalningen som en säkerhet för kunden innan de släpper pengarna.
    Det här mailet kommer inte från Banken! Betala inte. När jag pratade med Citi Bank meddelade de att det var fler “surfare” som ringt in och undrat!
    Jag har polisanmält det hela så jag hoppas han försvinner från vårt forum.

    Med vänlig hälsning
    Mattias

    calle svarade 4 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • raggarn

    Medlem
    24 januari, 2019 vid 15:04

    Vet inte riktigt var jag skall skriva detta så någon moderator får gärna sprida det vidare.

    Jag hatar att säga det men jag lät mig luras en kort stund av en skojare som lär ha gjort fler försök här på Surfzone.

    Har du annons och får mail från en Engelsman som vill köpa en present till sin son i Frankrike, säg bara nej!

    Jag sa ja men att jag ville ha betalt innan jag skickar varorna. Kunden lovar dyrt och heligt att det är ok och han bokar själv frakten. Efter ett dygn kommer ett mail från banken (Citi Bank) att de har en utbetalning till dig men du måste betala Frakten som nu också finns med i summan för utbetalningen som en säkerhet för kunden innan de släpper pengarna.

    Det här mailet kommer inte från Banken! Betala inte. När jag pratade med Citi Bank meddelade de att det var fler “surfare” som ringt in och undrat!

    Jag har polisanmält det hela så jag hoppas han försvinner från vårt forum.

    Med vänlig hälsning

    Mattias

    fick oxå mail från denne när jag skulle sälja….gick rakt ned i papperskorgen….!!!
    hoppas att ingen har blivit drabbad och förlorat pengar…..
    j-vla skojare ….bra att du varnar

  • sundheden

    Medlem
    24 januari, 2019 vid 22:03
  • mrquality

    Medlem
    24 januari, 2019 vid 23:21

    Bra att du säger till. Det har hänt för 2 år sedan nöstan samma sak med mig ner jag försökte sälja min tjejs cykel på blocket. Om du försöker googla adressen på mail som du fick kommer säkert att få massa varning från andra personer!!!!

  • admin

    Administratör
    25 januari, 2019 vid 06:10

    Vilket användarnamn använder skojaren?

  • fnassel

    Medlem
    25 januari, 2019 vid 09:02

    Vet inte vad han har för signatur här om han ens lagt upp någon profil,
    Men han kallade sig Mark James.

  • vindsokaren

    Medlem
    23 april, 2019 vid 16:55

    Även jag har fått Mail från denne Mark James idag.

    Attachment Image
  • simmerscr

    Medlem
    24 april, 2019 vid 07:14

    Fortfarande i farten. Fick mail av denna man igår. Se upp!!!!

  • ozzie

    Medlem
    30 maj, 2019 vid 18:53

    Fick mail av han idag!
    Här är hans mailadess:
    mj034816@gmail.com

  • electric

    Medlem
    30 maj, 2019 vid 22:32

    Han är också listad på scamwarners.com (https://www.scamwarners.com/forum/viewtopic.php?f=6&p=384636) för liknande fakeannonser inom andra områden.
    /Lars.

  • kritan73

    Medlem
    2 juni, 2019 vid 13:45

    Hej,
    Samma här. Fick fake mail från Citibank innan jag fattade att det var skumt.

  • irieman

    Medlem
    28 juni, 2019 vid 17:09

    Fick också mail av honom nu idag, samma mailadress: mj034816@gmail.com.

  • calle

    Medlem
    16 oktober, 2019 vid 13:59

    Nu fick jag oxå mail av Mark James, skönt att det var en klocka som ringde om att jag läst något om någon skojare här.
    Tack Fnassel som skrev först, nu slapp jag gå på skojeriet.

    / Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Skojare härjar på Köp och Sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.