Skojare härjar på Köp och Sälj

Taggat: 

This topic has 7 svar, 7 deltagare, and was last updated 3 weeks, 4 days sedan by  SimmerScR.

• Författare
     Fnassel 
    Deltagare

Vet inte riktigt var jag skall skriva detta så någon moderator får gärna sprida det vidare.
    Jag hatar att säga det men jag lät mig luras en kort stund av en skojare som lär ha gjort fler försök här på Surfzone.
    Har du annons och får mail från en Engelsman som vill köpa en present till sin son i Frankrike, säg bara nej!
    Jag sa ja men att jag ville ha betalt innan jag skickar varorna. Kunden lovar dyrt och heligt att det är ok och han bokar själv frakten. Efter ett dygn kommer ett mail från banken (Citi Bank) att de har en utbetalning till dig men du måste betala Frakten som nu också finns med i summan för utbetalningen som en säkerhet för kunden innan de släpper pengarna.
    Det här mailet kommer inte från Banken! Betala inte. När jag pratade med Citi Bank meddelade de att det var fler “surfare” som ringt in och undrat!
    Jag har polisanmält det hela så jag hoppas han försvinner från vårt forum.

Med vänlig hälsning
    Mattias

6 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Raggarn 
    Deltagare

Vet inte riktigt var jag skall skriva detta så någon moderator får gärna sprida det vidare.

Jag hatar att säga det men jag lät mig luras en kort stund av en skojare som lär ha gjort fler försök här på Surfzone.

Har du annons och får mail från en Engelsman som vill köpa en present till sin son i Frankrike, säg bara nej!

Jag sa ja men att jag ville ha betalt innan jag skickar varorna. Kunden lovar dyrt och heligt att det är ok och han bokar själv frakten. Efter ett dygn kommer ett mail från banken (Citi Bank) att de har en utbetalning till dig men du måste betala Frakten som nu också finns med i summan för utbetalningen som en säkerhet för kunden innan de släpper pengarna.

Det här mailet kommer inte från Banken! Betala inte. När jag pratade med Citi Bank meddelade de att det var fler “surfare” som ringt in och undrat!

Jag har polisanmält det hela så jag hoppas han försvinner från vårt forum.

Med vänlig hälsning

Mattias

fick oxå mail från denne när jag skulle sälja….gick rakt ned i papperskorgen….!!!
    hoppas att ingen har blivit drabbad och förlorat pengar…..
    j-vla skojare ….bra att du varnar

Sundheden 
    Deltagare
     MrQuality-MrStoke 
    Deltagare

Bra att du säger till. Det har hänt för 2 år sedan nöstan samma sak med mig ner jag försökte sälja min tjejs cykel på blocket. Om du försöker googla adressen på mail som du fick kommer säkert att få massa varning från andra personer!!!!

Admin 
    Forumledare

Vilket användarnamn använder skojaren?

Fnassel 
    Deltagare

Vet inte vad han har för signatur här om han ens lagt upp någon profil,
    Men han kallade sig Mark James.

vindsokaren 
    Deltagare

Även jag har fått Mail från denne Mark James idag.

Bilagor:

Bilagor:
     SimmerScR 
    Deltagare

Fortfarande i farten. Fick mail av denna man igår. Se upp!!!!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account