Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skor och hängsele

  • skor och hängsele

    Publicerad av frank på 6 februari, 2002 vid 16:33

    Hade tänkt köpa nya skor till våren men har inte möjlighet att prova eftersom det inte finns någon shop i närheten. Har kollat på ett par NP swell och ett par Maui Magic mega, ser ju bra ut båda sorterna men är det någon som testat och vet om det är sköna bra skor.
    Letar även efter hängsele där jag hittat en ganska billig på Lasurf, är den bra eller ska man kanske lägga ett par hundra extra för en NP eller MM.

    anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 16:56

    NP Swell:en är riktigt skön! Jag har den höga modellen som kom 2000. Det enda jag kan klaga på är hållbarheten. Detta problem verkar dock vara borta på 01:an (titanium) som är riktigt grym enligt en polare. Bra känsla pga den relativt tunna sulan.

    /Jag vet!

  • oscar

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 17:10

    Maui Magic prylarna är grymschyssta. Har hängsele, skor, handskar,mastskydd och en neotröja från dem. Superkvalitet. Mina 6mm dojor pallar hur mkt kyla som helst.
    Kan verkligen rekommendera dem.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 19:00

    Köpte min Gun freeride sele hos Lasurf och är mycket nöjd.
    Jämfört med tex np freeride ger den bättre stöd och har bättre kvalitet.
    H/Petter

  • jonas-j

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 19:05

    Tjena MM skor är riktigt sköna.. kvaliten är bra .. starka sulor som tål det mesta..

  • getwet

    Medlem
    6 februari, 2002 vid 19:51

    I höstas var jag inne i en dykbutik för att införskaffa mig simfenor till höstresan, fick då syn på dykarskor i neopren i antal olika modeller. Kunde inte låta bli att testa ett par och jag kan nog bara säga en sak…..betydligt bättre passform och högre kvalite (såg det ut som) än de vi köper i surfshopen. Pris skillnaden var också marginell, så jag förutsätter att det går minst lika bra eller kanske t.o.m bättre med dessa. Jag tänker göra ett försök med dykskor när mina nya NP gått sönder, och det dröjer väl inte som vanligt……

  • watertouch

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 10:52

    Jag kör med ett par dykboots. Jag tycker dom är lite för stora framtill för att dom ska vara lätta att få in i stropparna. Dessutom håller dom på att rasa helt och hållet nu, men det kan ju vara för att kvaliten är halvkass.

  • frank

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 11:31

    ska till göteborg i helgen och så såg jag att surfcompaniet säljer north-shore selar och rip curl skor, är dessa bra?
    Finns det fler surf shopar i göteborg som säljer bra grejor?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 11:36

    Megmax på backaplan tror jag har öppet så här års.. http://www.megmax.com om jag inte mins fel.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 februari, 2002 vid 13:19

    Har tyvärr inte testat NP eller MM utan kör med ett par
    Gul Titanium och är nu inne på andra säsongen utan att de har gått sönder.
    Började köra i Januari utan att fryssa det minsta om fötterna.
    Säkert är NP och MM lika bra det vet jag inte men jag kan varmt rekomender Gul..
    Vad gäller hängsele tycker jag att Da kine är ngt av det skönaste jag kört med.
    Ha det gott/Andreas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing skor och hängsele

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.