Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom bräda för choppigt vatten ?

  • martin-m-a

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 10:45

    Bra svar SWE 117 🙂

  • tbsurf

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 11:40

    Tycker det är svårt att köra fort i chopp typ haga-klubbhuset och fituna, men så jäkla kul när det stämmer och man får till trimmet. Viktigaste för oss som är lite mindre och vill gasa i chopp är en lätt bräda. Är man stark och har bra teknik så spelar vikten mindre roll, men för oss andra är det som sagt mycket enklare med en lätt slalombräda runt 5 max6kg.
    Försöker du pressa en tyngre bräda så suger bara läkanten fast och det är svårt att få upp den på fenan. Det blir studsigt och svårkört och inte så roligt att segla längre..

  • kapten-k

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 14:22

    Jag vet att du går bra på gamla brädor.kinetic..
    du kanske vill ha min vivace 279 carbon från -98 den är 53 bred och 96 liter, väger 5.7. Den har jag kört med 7.5 ialla fall
    Kan byta jämt med din sl50 hahaha

  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 16:30

    Kapten: Jag hade en period tidigt 90-tal när jag körde med brädor av “pennplast”, så “been there done that” :grin:. Din Vivace hade kunnat vara intressant men den är lite för voluminös för bredden, 50-52 cm bredd o ca 70 max 75 liter är vad som söks. Som sagt jag får ge SL50 tid, kan kanske bli vän med den 🙂

  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 17:24

    Kapten: Vill du byta Vivace:n mot 5 flak öl så har vi nog en deal 😀

  • kapten-k

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 20:01

    Jag dricker inte öl, men är du intresserad kan du ju hojta. Den tar mest plats ii garaget

  • kinetic

    Medlem
    8 januari, 2012 vid 20:27

    Kapten: Ingen öl här heller därför jag ville byta då jag fått ölen i “present”:grin: Kan fundera på det eventuellt, inte för jag vet vad jag skall med brädan till men…Visst är det Tuttlebox på den, om inte så är det inte intressant…Hur många riksdaler hade du tänkt dig? För “kaffepengar” kan jag kanske slå till o testa den o sedan lägga den i mitt förråd:grin:

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Slalom bräda för choppigt vatten ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.