Taggad: 

  • jesper_b

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 08:53

    Alltså: Lökken kom 3a och jag 4a – det är det inget snack om. Det handlar inte om det. Men sedan finns det väl ett regelverk kring sanktionerade SM tävlingar som handlar om att utse en svensk mästare? Eller? Jag vet som sagt inte, men på min tid som jolleseglare var det definitivt dubbla reultatlistor på de SM jag var med på. Jag har för mig att det var så även på förra och förrförra Formula SM. Jag TROR det har att göra med seglarförbundets regler och vilken status detta SM har enligt dessa, men som sagt, jag vet inte.

    Nu är jag supernöjd med både min prestation och placering på SM oavsett, tänkte bara att det vore lite extra kul OM jag har en bronsmedalj att förvänta mig på posten från seglarförbundet. Har jag inte det så är jag precis lika nöjd.

    Tycker dock att någon bättre bevandrad i dessa frågor kunde klargöra det hela. Voxby, Boström, Jimmy med flera racerävar, hur ligger det till?

    Nu släpper jag det här.

    Jesper “race head” B

    Starboard/Onwater teamrider

  • jesper_b

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 09:04

    Äh, skitsamma. Det var kalaskul race och jag är supernöjd med 4e platsen – Grattis Lökken till bronset och självklart Pär och Robban för guld repsektive silver!

    Jesper B

    Starboard/Onwater teamrider

  • bjarke

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 10:01

    Det är väl ingen som anser at du INTE fick brons på SM? Grattis iaf 🙂

  • swe2

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 12:42

    Hej,
    Enligt svenska seglar förbundets tävlingsreglemente så är Formula’s SM klassat som en klass med Internationellt Svenskt Mästerskap (en internationell tävling om svenskt mästerskap).
    Det betyder att Anders Löken fick SM bronset.
    Mvh/ Stefan

  • swe131

    Medlem
    19 juni, 2007 vid 15:20

    Lite mer bilder och att läsa om SM finns på min hemsida.

    Kanske ett svar på en tidigare ställd fråga i denna tråd.

    http://hem.passagen.se/swe131/

  • skywalker

    Medlem
    20 juni, 2007 vid 20:39

    En liten dagbok skriven av Johan Johannesson ligger nu på windsurf.se.

  • daniel76

    Medlem
    20 juni, 2007 vid 20:49

    I det flesta individuella sporter är det helt ok med utländska SM-medlajör om nu denne tävlar för en svensk klubb.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.