Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snabbt svar om naish pro wave 07

  • snabbt svar om naish pro wave 07

    Publicerad av safesurfer på 21 januari, 2008 vid 19:15

    Hej skulle veta om ni tror att en naish pro wave 07 84liter är ett bra val som vågbräda i typ apelviken och åsa med 5,3 segel för en som väger 87kg. Hur är den i jämförelse med exemplevis RRD cult? Har en 100liters freewave bräda också men tänkte inta skaffa mer än en till bräda och seglar 4,7 5,3 6,4 segel.
    Snabba råd tack för vill handla snarast.

    safesurfer svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • el_duderino

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 19:29

    Du måste skaffa en Kona på 280 liter, annars kommer det inte att funka!

  • kinetic

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 19:57

    Nej nej o åter NEJ! Om han skaffar en KONA, va f-n ska han då med Pro Wave till? Den blir ju helt överflödig!!!

  • andersbq

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 20:26

    Jag har en Pro Wave 80 som jag visserligen seglat väldigt lite, men så mycket kan jag säga att det är en riktigt bra vågbräda som funkar typ från 4.0 till 5,5.

  • lars_k

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 20:33

    Cult om du ska köra mkt i Apel och Lejet, dvs krossbana, hopp och bakfotsridning.
    Naish Pro om du ska vågrida i Åsa, dvs framfotsridning med tryck och kontroll.
    Båda brädor funkar iofs på båda ställen, så valet handlar också om du allmänt föredrar stubby-känslan eller klassisk-känslan.

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 januari, 2008 vid 20:37

    Körde med pro wave 84 som enda vågbräda under 07 och kan bara säga att det är en kanonbräda. Jag väger 83 kg och den planar tidigt men ämdå bra kontroll. Med 4.0 känns den stor när man hoppar men vid vågridning var det inga problem! Jag rekommenderar den!

    //Johan

  • safesurfer

    Medlem
    21 januari, 2008 vid 21:56

    Kanon la en beställning 7300kr kostar kalaset men då är den ny och inklusive frakt. Hoppas man kan känna någon skillnad jämfört med min 10år gammla bräda fanatic fly253.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing snabbt svar om naish pro wave 07

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.