Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • ozkar

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 12:28
    fastforward;603627 wrote:
    Riktigt tufft bygge, har följt det från start men jag vet inte om jag skrivit något i tråden ännu. Tack för att du delar med dig av bilderna och lycka till.

    Tackar joo försöker lägga upp lite bilder, kanske är någon som vill se tänker jag. Något tips får man ju ibland eller något som får mig att förbättra mina idéer.

    Det är ingen mera som bygger…?

  • warmiz

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 12:50
    Ozkar;603631 wrote:
    Det är ingen mera som bygger…?

    Svårt i en Lupo tyvärr 😀
    men ska kanske bygga nåt liknande fast mer kiteinriktat, för 3-4 pers att va i, över nästa vinter. Så fortsätt inspirera! 🙂

  • fredrikla

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 16:05
    Ozkar;603631 wrote:
    Tackar joo försöker lägga upp lite bilder, kanske är någon som vill se tänker jag. Något tips får man ju ibland eller något som får mig att förbättra mina idéer.

    Det är ingen mera som bygger…?

    Jag följer ditt bygge maniskt och tycker det är askul att se bilder. Jag hade förra sommaren planer på att bygga själv så jag köpte en peugeot boxer -07. Bygget avstannade dock tidigt efter att jag bröt båda fötterna, fötterna börjar bli bättre och det börjar vara ok väder för att vara ute. Har bara hunnit med att handla 200w solceller och 2 kaptensstolar (som jag enligt bilprovningen omöjligt får använda) Ska snart dra igång bygget 🙂

    Ska passa på att ställa en fråga, sprintarna som du använder till sängen, vart har du fått tag på dom?

  • ozkar

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 19:28

    Kul att höra att de är någon som är inne och tittar 🙂 det taggar nästan än att forsätta.

    Lupo jaså du får se det positivt att du för modligan inte behöver lägga ner det timmar som jag gjort 😛

    Aj de låter inget vidare fötterna, men hoppas du kommer igång snart. För mig tog ju det nästa 1år innan jag börja och 1,5år innan jag börja på riktigt att bygga och snart kan jag börjar lägga in en spurt hoppas jag 😛
    Men det är skönt att man kan börja så smått göra klart på vissa ställen.

    Idag har jag fixat med lister runt mastfacket så det är klart nu. Efter det kollar jag på den sista garderoben som ska vara på höger sida bakifrån. Mätte lite och kolla den blir inte så djup men vill ha sängen så bred som det går, även vill ja ha så mycket plats mellan hjulhusen fritt. Det satt en större lampa som var ivägen, bytte lite kablar i lampan sedan flytta jag den till mitten av bussen och lite högre upp så dom kommer inte sitta ivägen nu 🙂

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    29 mars, 2010 vid 21:19

    sprintarna ni fråga om förut kommer från biltema Boxlås mini (86-224) =)

    //Ozkar

  • mexi_

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 10:14

    Jag följer också mycket imponerad din tråd, funderar till och med på att köpa en buss själv pga inspirationen, kör hårt!

  • ozkar

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 20:12

    Ikväll hinner jag bara lägga ut bilder till att börja med i alla fall får se om jag hinner skiva något sedan…

  • ozkar

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 20:14

    mer biler…

  • ozkar

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 20:16

    några till…

  • jps

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 21:13

    Instämmer med många tidigare talare. Riktigt kul att följa utvecklingen. Mer sådant!

    Jag är imponerad av snickarglädjen och all energi du lägger på de små detaljerna kring bygget. Snyggt blir det. Praktiskt också verkar det som.

    Håller du kolla på hur många timmar du lägger ner? 😉

  • ozkar

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 22:05
    JPS;603931 wrote:
    Instämmer med många tidigare talare. Riktigt kul att följa utvecklingen. Mer sådant!

    Jag är imponerad av snickarglädjen och all energi du lägger på de små detaljerna kring bygget. Snyggt blir det. Praktiskt också verkar det som.

    Håller du kolla på hur många timmar du lägger ner? 😉

    Tackar kul att höra att de är omtyckt.

    Joo har ju lagt ribban rätt högt känner jag själv nu, funka i början men nu är det rätt segt hehe men ribban ligger där den ligger vill inte göra något halvdant nu på sista delarna. timmar nej det vill jag inte börja räkna på 😛 det är många i alla fall har ju jobbat ett par veckor nu nästan varje dag efter jobbet + ett par timmar på varje helg med så det tickar ju på.

    Garderoben som jag pilla med idag, blir bra den med. Sektionen som ni ser på bilderna här ovan blir ju förvaring för kläder och liknade torra saker. Sedan blir det en mera öppen garderob in till den, som jag ska ha våtdräkt och lite vindsurfings tillbehör i denna garderob ska vara öppen med avrinning ut på golvet. Sedan gick jag inte hela vägen upp till tak för ska sätta som en hylla upp till, det ser ni på det sista bilderna när jag håller dit en bit för visa hur jag tänkt. Hade tänkt släppa ut 10-15cm men får kolla på det mera i morgon, skickar ut den så långt jag kan utan den är ivägen.

    Sov gott från en trött bussbyggare 😛

    //Ozkar

  • rasmus_w

    Medlem
    31 mars, 2010 vid 08:57

    Nån frågade om solpanelen och du sa att det fanns bilder i början av tråden. Däremot såg jag inte den färdigmonterade panelen där, vad jag kunde se. Om det är klart, är jag nyfiken på att se hur det blev, så orkar du klättra upp på taket och plåta bleve jag glad.

  • ozkar

    Medlem
    31 mars, 2010 vid 17:12
    Rasmus_W;603994 wrote:
    Nån frågade om solpanelen och du sa att det fanns bilder i början av tråden. Däremot såg jag inte den färdigmonterade panelen där, vad jag kunde se. Om det är klart, är jag nyfiken på att se hur det blev, så orkar du klättra upp på taket och plåta bleve jag glad.

    Nu har jag varit uppe och tagit några bilder på det som finns på taket nu för tillfället i alla fall.

    Sedan tog jag bilder på ett förslag på fen ställ. Har ingen bra plats för dom än vet inte var jag ska göra av den funderar på att ha det i garderoben där våtdräkten är men vet inte, funderar vidare lite till. Nårga förslag 😛 ?

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    1 april, 2010 vid 16:51

    Fixar lite i bilen idag med men sjukt segt med regnet är inne och värmer mig lite ska snart ut en stund till. Här kommer lite på vad jag håller på med nu..

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    1 april, 2010 vid 18:33

    Tröttnade på vädret ute gick in istället kolla jag lite på fen ställ jag nämnde för någon dag sedan.
    Jag hitta skumgummi kan man säga, fast mera plastig och tät i sig om ni förstår. Gick bra att såga på klyvsågen med, men får nog bara kolla på att klingan inte blir varm men ska nog få bra att såga i.
    Efter att sågat spår på ca 5-6mm breda och 3cm djupa så kan man klämma fast fenorna sedan räcker det nog bara ha en rem som håller dom på plats. Hoppas jag kan sätta det på väggen i garderoben men får se hur stor plats det tar.

    //Ozkar

Sida 11 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.