Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • ozkar

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 11:20
    fredrikla;615395 wrote:
    Alltså nu börjar det likna något Ozkar! Jag gillar att du verkligen går in för det här bygget, frågar om värmare och några dagar senare har du en ny Wallas. Jag har märkt att det snabbt blir dyrt när jag har handlat prylar till mitt bygge, och det är skönt att se att jag inte är ensam som vill ha bra saker, har även tänkt precis som du. Dagen jag säljer bilen har jag kvar grejerna och monterar i en nyare bil, eller säljer separat.

    Angående Hjertmans så har dom bra rabattvillkor, handlar man för över 15000kr får man 15% rabatt förutom på N-märkta varor. Handlar man för mer ska man tydligen begära offert så det kanske blir ännu bättre rabatt, och 15000kr är man snabbt uppe i har jag märkt. Räcker ju bara till solceller, regulator och batteriladdare te.x

    Det är jäkligt inspirerande att följa bygget, varje gång det blir en uppdatering blir jag mer motiverad och känner lite press då du har så jäkla högt byggtempo 🙂

    mm det stämmer som du säger tror jag med hjertmans. Jag har 20% nu tror jag. Du säger högt byggtempo det vet jag inte, jobbar med mycket annat med, och jobbar nu över på jobbet med så blir inte så mycket gjort tycker jag. Men ser ju snart ett slut.

    Mår ju så jävla dåligt varje gång det blåser och jag får lägga in vindsurfing prylarna provisoriskt huller om buller. Därför jobbar jag under lediga stunder så jag snart kan använda bussen som jag har tänkt..
    När jag invändigt är klar är det ju bara gå på utsidan 🙁 och byta lite slit delar runt om bilen stoppa rost lägga på underredsmassa fixa central låstet på förar dörren( någon som vet vad det kan vara) mm man blir ju bara trött av allt 😛

    Sedan har jag inte gått på taket än och markis jag har rätt bra idéer om taket, jag har nämnt lite innan. Vet någon vad takräcke kostar ?? Hur många (bågar) är det på min bil ? 3 4 ?

    Nej fy fan markis ytterligare 5000 minst takräcke vill jag inte äns tänka på vad det kostar neeee nu åker jag in till GBG å dränker mina funderingar för ett tag.

    Fortsätter bygga imon om man inte allt för bakis och kommer upp i hyfsad tid..

    //Ozkar

  • swe-496

    Medlem
    5 juni, 2010 vid 16:09

    Vad ska du ha takräcket till? Jag har ett till en T4:a från Thule..För mig räcker det med 2 bågar, ser ingen anledning till att ha fler. Har för mig att jag betalade 1500 eller 1800:- för det på Mekonomen.

  • ozkar

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 17:55

    Fixat med sängen idag skruvat på alla beslag och kompilerat några extra så nu ska de funka någorlunda. Behöver ta av lite på en kant för att de ska gå bra när det är ned fällda men så segt att jag behöver lacka en kant då..

    //Ozkar

  • jps

    Medlem
    6 juni, 2010 vid 18:20

    Det blir oerhört smutt det där bygget 🙂

  • jocke-g

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 12:06

    Har det hänt något nytt? Längesen info nu

  • mexi_

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 15:06

    prexis!

  • ozkar

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 19:59

    Nyfikna ? 😉

  • swe-496

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 05:53

    Jaaaaaaaaaaa

  • ozkar

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 11:51

    Ni kan va lugna det har nästan inte hänt något. Har haft annat för mig, helgen som va tänkte jag bygga men blev att jag tvätta och sedan rubba upp hela lacken och av sluta med wax. Men tiden som har gått har jag köpt lite små saker runt om för att kunna sätta in värmaren och så. Hoppas att jag kan bygga klart snart.. // ozkar

  • ozkar

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 14:17

    första natten i bilen avklarad sov gött 🙂 sedan om det berodde på gårdagens drycker vill jag inte ta ställning till. Men kom fram till att jag behöver förbättre konsolerna som om jag har i den delan av sängen som är fällbar. När jag la mina 86kg längst ute på kantens skiva så blev två fästen lite ledsna så ska göra något under som avlastar lite hade jag tänkt..
    Hade tänka bygga i dag men orkar inte 😛 hoppas jag har gnistan tillbaka i morgon eftermiddag.

    // Ozkar

  • mr-creamcheese

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 13:46

    Jaa! Tråden lever! It’s alive! :cool2:
    Trodde nästan att den hade dött, mycket intressant att följa ditt bygge!

  • ozkar

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 19:22
    Mr. Creamcheese;618719 wrote:
    Jaa! Tråden lever! It’s alive! :cool2:
    Trodde nästan att den hade dött, mycket intressant att följa ditt bygge!

    hehe trådan lever ja 😉 men har en stopp i mitt byggande nu hinner inte med det för tillfället om jag ledig någon kväll så ska jag bygga. Som det ser ut nu ska jag kunna bygga igenom två veckor när jag hoppats att mitt andra jobb har lugnat sig lite.. så länge ska jag försöka fixa bynor till sängen och pilla lite med små saker.

    Om jag bygger så lägger jag upp de jag gör.. 😉 för att stilla om det va någon som va orolig att tråden skulle dö.

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    4 juli, 2010 vid 21:56

    Behöver nya fästen konsoller till min säng, dom är för klena det måste finns någon som vet vad jag kan byta till…

    //Ozkar

  • juttis

    Medlem
    6 juli, 2010 vid 14:44

    Kan du inte bara köpa fler likadana?

  • ozkar

    Medlem
    6 juli, 2010 vid 21:39
    Juttis;619933 wrote:
    Kan du inte bara köpa fler likadana?

    har 4st 3 av dom är gjorda i danmark å bra kvalla sedan har jag ett kina ex å de tog mig 2-3 timmar att få någon ordning på de glappa när jag fick det. Hjertman har gått över helt å hållet till det senare kina varianten. Har ingen lust att köpa flera av den typen vill hitta en större konsoll som ger ett bra stöd så man slipper tänka på varje gång men går upp om det ska hålla eller inte..

    //Ozkar

Sida 17 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.