Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • jocke-g

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 06:46

    Jag använder den klassiska utdrags pinnen så som man ofta har på bord. Min säng är 80 + 35 vilken innebär att jag får 45cm mothåll minst. NU har jag bara en sådan i främre hörnet men man kan sitta där och det håller. Det kan ju vara en lösning att förstärka med det på två ställen kanske.

  • ozkar

    Medlem
    7 juli, 2010 vid 18:49
    Jocke G;620001 wrote:
    Jag använder den klassiska utdrags pinnen så som man ofta har på bord. Min säng är 80 + 35 vilken innebär att jag får 45cm mothåll minst. NU har jag bara en sådan i främre hörnet men man kan sitta där och det håller. Det kan ju vara en lösning att förstärka med det på två ställen kanske.

    har du en bild på den lösningen annars kanske man kan såga till trianglar som man monterar med pianogångjärn som man kan fälla ut..

    Tack för tipsen kanon om du har bild jocke

    //oskar

  • ozkar

    Medlem
    30 juli, 2010 vid 23:39

    hehe tråden har inte dött än .. Har bara inte orkat bygga mera eller har gjort så jag kan använda det nu och fixat dynor som jag fick i veckan. Blir att sätta in värmaren snart tror jag så jag ha den till hösten men sedan kommer jag nog bygga klart senare. Har redan bott ett par nätter i busser över helgen bara men redan nu märker man saker man behöver och saker man behöver ändra och justera visa delar. hehe helt klart större bil hande ju inte varit fel 😛 men nu får man göra det bästa av det och stuva undan hallt man ska ha in 🙂

    //Ozkar

  • fastlandsguten

    Medlem
    9 augusti, 2010 vid 19:44

    Är den till salu snart? 🙂 Jättre roligt och intressant att följa ditt bygge. Keep it up!

  • ozkar

    Medlem
    10 augusti, 2010 vid 18:48

    har semester om ett par veckor så hoppas jag kan åka iväg en tur och innan det blir lite mer klar..

    salu tanken har slagit mig 😛 intresserad ??

    FastlandsGuten;624862 wrote:
    Är den till salu snart? 🙂 Jättre roligt och intressant att följa ditt bygge. Keep it up!
  • ozkar

    Medlem
    12 oktober, 2010 vid 19:25

    Någon som sugen på att köpa min Helt Nya Wallas 1300 med tillbehör, bud?

  • fredrikla

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 11:27
    Ozkar;635366 wrote:
    Någon som sugen på att köpa min Helt Nya Wallas 1300 med tillbehör, bud?

    Tjenare där. Har ju följt tråden maniskt och blir så klart nyfiken nu på varför du ska sälja värmaren.

  • ozkar

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 18:44
    fredrikla;635429 wrote:
    Tjenare där. Har ju följt tråden maniskt och blir så klart nyfiken nu på varför du ska sälja värmaren.

    Har tänkt bygga klart när jag får tid men får ju sina ryck ibland heheå bygger lite. På semestern fixade jag underredet på bilen har kvar fram skärmarna bara hoppas jag kan ta de innan vintern.. bytte med fjädrar bak sedan hade jag den på verkstad å gjorde ytterliga saker la ner runt 14000 bara under semestern.

    Hade tänkt sätta in värmaren nu. Men känns som de inte blir så mycket mer surfat nu så orkar inte å har inte tid med att sätta in den nu till vintern eller innan. Sedan sparar jag så jag kan ta lån å flytta hemifrån någon gång så onödigt att de bara ligger tycker, jag som sagt helt ny Wallas 1300

    Har även haft tanken att sälja hela bilen 😉 men får se … hehe

    //Ozkar

  • alexullared

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 05:32

    Hej

    JAg är på jakt efter någon slags värmare till bussen.
    Men antar att en wallas är typ i samma prisklass som min buss?
    Eller vad är du beradd att skicka iväg den för?

    //Alex

  • ozkar

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 20:33
    AlexUllared;635551 wrote:
    Hej

    JAg är på jakt efter någon slags värmare till bussen.
    Men antar att en wallas är typ i samma prisklass som min buss?
    Eller vad är du beradd att skicka iväg den för?

    //Alex

    joo klart det kostar en del, jag hade tänkt mig runt 8tusen kanske ..

  • alexullared

    Medlem
    1 november, 2010 vid 11:04

    ok såg den på blocket nu värmaren. 7000 är lite i överkant. men min t4 hade gärna viljat ha en sån ju.. Men säg till om du inte får sålt den och behöver ett bud! Är själv student så har inte obegränsad ekonomi!

    MVH Alexander!

  • ozkar

    Medlem
    1 november, 2010 vid 19:51
    AlexUllared;638066 wrote:
    ok såg den på blocket nu värmaren. 7000 är lite i överkant. men min t4 hade gärna viljat ha en sån ju.. Men säg till om du inte får sålt den och behöver ett bud! Är själv student så har inte obegränsad ekonomi!

    MVH Alexander!

    joo men, kollar man vad den ligger på i hjertmans prislista så är det inte så farligt tycker jag. Får ju med skorsten med, bara de är en tusing till sedan tank lite mer anslutnings saker..

    //Ozkar

    PS : Ni studenter kan inte få rabatter på allt 😉 jag är tyvärr inte ansluten mot CSN

  • alexullared

    Medlem
    2 november, 2010 vid 15:04

    Nä bara låt studenterna sitta o frysa i bussarna;) Nä men är nog inte så tokigt pris men känner inte att jag har de pengarna just nu tyvärr..

    MVH

  • ozkar

    Medlem
    10 december, 2010 vid 19:57

    Någon som har takräcke till min bil att sälja ?

  • ozkar

    Medlem
    12 maj, 2011 vid 19:39

    Nu är det vår i luften, surf vankas å min surfbuss hoppas jag få klar i år 😉 nu har bygget startat upp. Börjat lista alu list runt om i bilen 🙂 byggt även en hylla..

    //Ozkar

Sida 18 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.