Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • ozkar

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 15:20

    Igår fixa jag till lite saker inne i bilen hade sågat ur på ett ställe för att få in crossen, men nu säljs crossen så lägger igen de hålet å limmar ny duk över, höjde en lucka lite å fixa till med duk med. Vid sidor dörren limma och stifta jag ner duken, blir att lossa stiften om någon dag å fixa med list runt om.

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 15:30

    Idag har jag klipp till en mall som segelmakan förhoppningsvis kan tyda mallen och få till så jag får ett skärmtak bak till på bilen, i mitt huvud så tror jag att det kommer bli grymt skönt att ha de när jag byter om 🙂 för jag har ju dörrar bak inte bagagelucka har önskat tak över huvudet å nu är det på gång 🙂

    //Ozkar

  • jocke-g

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 20:35

    Det här med ditt skärmtak är jag grymt nyfiken på resultat och pris sen. Jag själv varit inne på likande lösningar men inte gjort något än.
    Och jag måste säga att du är otroligt ambitös med ditt bygge. Håller själv på med funderingar på min ombyggnad av bussen måste få till 4 sovplatser inklusive kök och kyl fastmonterat så jag kan fortsätta att han den besiktad som husbil. Och nu har vi 4 sittplatser eftersom vi har blivit en till i familjen.

  • ozkar

    Medlem
    18 maj, 2011 vid 21:30
    Jocke G;655852 wrote:
    Det här med ditt skärmtak är jag grymt nyfiken på resultat och pris sen. Jag själv varit inne på likande lösningar men inte gjort något än.
    Och jag måste säga att du är otroligt ambitös med ditt bygge. Håller själv på med funderingar på min ombyggnad av bussen måste få till 4 sovplatser inklusive kök och kyl fastmonterat så jag kan fortsätta att han den besiktad som husbil. Och nu har vi 4 sittplatser eftersom vi har blivit en till i familjen.

    🙂 ambitöst det säger du hehe

    Jo tanken med tak där bak har funnits tidigare tror jag finns någon ritning på de tidigare i tråden, jag kan höra vad han tar för att syr ett sådan kapell. Det är ju inte så stort så hoppas de inte blir så dyrt.

    Mitt bygg rullar på i sakta takt, men nu är de bara pill för att få till att de ska se snyggt ut 🙂 har ju valt alu list runt om inne i bilen och för någon vecka sedan köpte jag ny metall klicka till min Kapex 120 och ett nytt stativ till sågen så nu är de som rena drömmen att såga list 🙂

    Ja de är ju det att få utrymme för allt, alla prylar tar plats och man får klura lite på vart man ska förvara allt.

    Jocke har du för bil ?

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:08

    Idag har jag hållet på ett par timmar lister, lister å lister sedan limmat å skruvat dit en del med. Fixa med en lucka framme vid köket där jag först hade tänkt ha en vatten tank liggande men skippar de, för kranen ville inte hålla tätt när jag hade den liggande som de va tänkt. Plywooden mådde inte så bra av vattnet… så nu ska jag ha skåpet till köks utrustning

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    19 maj, 2011 vid 20:14

    Fler bilder…

  • jps

    Medlem
    21 maj, 2011 vid 07:23

    Fantastiskt bygge du håller på med 🙂 Kul att följa.

  • ozkar

    Medlem
    28 maj, 2011 vid 23:39

    Kul att du följer, nu har bygget stått still några dagar, men gjort några små saker och i morgon ska jag förbi segelmakan och testa ett prov kappel och se lite hur det passar, efter de kommer han sy till det hela till mig 🙂
    Har även liten tanke på om man har dörrarna öppna bak, att göra en kappel vägg bak och kanske ner till på sidorna. Man skulle kunna knäppa fast.
    Har inte kollat på det noga men tror helt klart att de kan funka, med dragkedja så man kan gå in å ut lätt så blir det ett rum även bak. Kanske inte något man knäpper upp på ett blåsigt surf ställe men om mera ute och kampar på mindre blåsiga ställen och vill kunna tillexempel byta om eller rodda lite mer ostört kan det va gött 🙂

    Någon som tror de kan funka ? eller har något förslag ?

    kan kanske rita upp de någon dag eller imon kväll så kanske ni mer förstår hur jag tänker.

    go natt

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 20:42

    Här är ett stag eller de är en rund latta, jag funderar lite på infästningen i taket funderar kanske bygga vidare på de som bild tre visar hur jag funderar eller ett exempel på att binder ihop dessa två bitar så fästet får en större anlägsytan mot taket, någon som har förslag på hur jag kan får ett bra stabilt fäste? Bil taket är ju rätt mjukt i sig..

    //Ozkar

  • swe-496

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 21:22

    Takräcke att fästa i kanske?

  • ozkar

    Medlem
    30 maj, 2011 vid 21:28
    SWE 496;657475 wrote:
    Takräcke att fästa i kanske?

    Vad ligger det på i pris ? Get är ju det att sådant fäste jag tänker på tar ju knappt någon vind, takräcke måste väll märkas på bränsleförbrukningen ? har ju en å annan nit å skruv i taket så kommer jag på ett mindre nättare fäste för att slippa takräcke ..

    //Ozkar

  • fastlandsguten

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 09:28

    och nu in med totalt 4 sittplatser så köper vi den 🙂

  • telekiter

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 19:18

    På vår buss byggde jag en trälåda med en duk i som blev en mycket välfungerande markis. Du kan se den på http://www.blocket.se/vasternorrland/VW_Multivan_34311675.htm?ca=4&w=1

    Den är stor, 3×4 m, och är upprullad på en rundstav och rullas ut och in för hand. Vi har några alu-stålpar som sätts i hörnen och så stormlinor i marken. Det blev en rätt så billig lösning 600-700 kr. Lådan är fäst på takräcket.

    /Urban.

  • m3lk3r

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 00:12

    Nämen, nu ligger ju tråden uppe på första sidan! Grattis eller nåt.
    Glömde av tråden i början av 2010 så jag har kikat igenom allt jag har missat och damn, bilen kommer ju bli helt perfekt. Hade gärna velat göra något liknande men saknar tålamod.. och pengar.. och tid..

  • ozkar

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 08:13

    Jaa det har man märkt att det tar otroligt med tålamod, pengar och tid men snart hoppas jag på att sy ihop det hela. Det som varit mitt problem har varit att jag har använt bilen dagligen och sedan någon bra ställe att stå och jobba. Men skönt att de närmar sig slutet.

    //Ozkar =)

Sida 19 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.