Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • jocke-g

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 05:35

    Tänkte bara höra hur det har gått med kapellet. Var det dyrt att få det uppsytt? Jag håller ju själv på med en ombygnad eftersom familjen har blivit 4 nu. Och det är inte lätt att få plats med allt man vill ha med sig. På längre resor kommer brädorna på taket annars ska det få plats 3 inne under sovytan. Sen att man ska få till antalet sovplatser till besiktningen det är en sak till. Jag hoppas jag får till det eftersom det. Är så pass mycket billigare att ha den som campingbil både skatt och försäkring.

  • ozkar

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 05:03
    Jocke G;659469 wrote:
    Tänkte bara höra hur det har gått med kapellet. Var det dyrt att få det uppsytt? Jag håller ju själv på med en ombygnad eftersom familjen har blivit 4 nu. Och det är inte lätt att få plats med allt man vill ha med sig. På längre resor kommer brädorna på taket annars ska det få plats 3 inne under sovytan. Sen att man ska få till antalet sovplatser till besiktningen det är en sak till. Jag hoppas jag får till det eftersom det. Är så pass mycket billigare att ha den som campingbil både skatt och försäkring.

    Tycker det tajt få till två sov platser och alla saker som ska med, och förhoppningsvis ska jag ha med mig lite nybörjar prylar om ett tag så utrymme är något man brottas mot hela tiden..
    I morgon får jag veta lite mer hur det gått med kapellet för då återvänder jag till gbg, har varit borta några dagar. Beroende på hur mycket jobb som faller på mig så är min förhoppning att ägna lite tid till bussen inom kort.

    //Ozkar

  • canoya

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 14:53

    Också nyfiken på kapellet. Har en Renault Trafic och har funderat på “omklädningsrum” eller åtminstone regnskydd som ett tak över de öppnade bakdörrarna.

    Otroligt vad allt du bygger blir välgjort och snyggt!

    /Håkan

  • telekiter

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 07:35

    Hej igen.

    Fundera en sväng till om ni verkligen klarar er UTAN takräcke. Takräcket tar säkert lite vind men inget som påverkar bränsle förbrukningen på en så stor bil. Vår Multivan (bensinare och automat låda) har vi nästan (bara nästan) lyckats kör på 1 l/mil (motorväg och 90 km/tim superlätt på gasen). Även om vi är kitesurfare så har vi haft stor nytta av takräcket med box på. I takboxen har vi kitebrädor, strandstolar osv. (strandstolarna vill man ju förståss ha så lite användning av som möjligt). Takräcket ger ju fina möjligheter till en montering av “Riktig” markis eller bara ett “Tarp” för några hundringar. Takräcket är bra till massor av saker så ni slipper gör ingrepp i bilens tak.

    /Urban.

  • ozkar

    Medlem
    21 juni, 2011 vid 19:52

    Har hör mig för med kapellet, det är ju som sagt segel time nu så de har mycket att å göra, och han hade inte hunnit men hoppas ha det klart till nästa vecka.

    Jo allt jag gör blir jag skapligt nöjd med, klart man kunde göra visa saker bättre, antingen har jag inte det rätta verktyget för att lösa den uppgiften eller så väljer jag ett billigare alternativ.
    Det som är nu när man hålet på ett tag är att det kommer upp andra idéer nya lösningar, helt nya upplägg. blir i mellan åt sugen på att börja på en ny kula 🙂 hehe

    Någon som vill värdera mitt bygge vad allt jobb är värt ? jag är helt med på att jag inte har haft 250 kr i timman när man hållet på…. snarare 10 kr 😛
    skulle bara va kul med ett värde på bilen

    //Ozkar

  • rasmus_w

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 11:44

    Helt ärligt, om jag hade råd så skulle jag beställa en surfbuss av dig utan att blinka. Du skulle kunna leva på surfbusskonverteringar om det bara fanns lite fler surfare i Sverige.

  • ozkar

    Medlem
    4 juli, 2011 vid 21:13

    Nu är kapellet klart ska hämta det i slutat av veckan eller till helgen sedan blir det att montera nästa veckan och då hoppas jag att jag får någon dag över bygga på bilen, det är fan inte mycket kvar nu så hoppas få en dag över å bygga bygga bygga !!

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    14 juli, 2011 vid 21:40

    Så har märkt att “T5 omvandling” en ny tråd om ennu ett bygge:) har startat kul !

    Men idag har jag svetsat ihop avgasröret för andra gången iår. men efter det trottsade jag regnet ställde upp mitt tält å montera dit skenan i taket för kapellet spände sedan upp det lite provisoriskt för att kolla hur jag ska fixa till latterna som ska hålla kapellet uppe. Nu vet jag lite hur latterna ska sitta och hur fästena ska sitta. Är nöjd med kapellet i övrigt ska fixa latterna efter det, ska det sy om de på några ställen för att få bättre pass form på det. Hade taket med mig när jag surfa i kväll och spände upp det lite enkelt när jag bytte om och det funkar kanon. Ska se om jag hinner fixa med fästena imon, har fått lattor i kolfiber så det lär orka hålla taket uppe 🙂

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 12:59

    så nu har jag gjort det två fästena nu och de är nitade i taket, nu ska jag bara ett mindre som ska kolla upp duken lite lätt på mitten för vil linte ha en svacka som vattnet lägger sig i. Sedan en lite notis över mina bilder i tråden, jag kollade i mitt aldum nu är det uppe i 850 bilder över bygge. hehe

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    15 juli, 2011 vid 17:46

    Mitten sprötet på plats men vet inte om jag behöver ha de lika lång kanske räcker att ha de till mitten ska fundera lite över det.

    Vad tycks ?

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 16:09

    Till salu !! Om någon är intresserad hör av er.. 0763-393360 bygget är klart till ca 95% !!

  • swe-496

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 20:45

    Varför ska du sälja mästerverket nu när du nästan är klar??
    Du har gjort ett grymt bra jobb med bussen..
    Hur mycket ska du sälja den för?

  • ozkar

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 21:15
    SWE 496;663784 wrote:
    Varför ska du sälja mästerverket nu när du nästan är klar??
    Du har gjort ett grymt bra jobb med bussen..
    Hur mycket ska du sälja den för?

    Hehe ja de är snart klart å är lite kluven om jag ska behålla eller inte, men är sugen på något nytt. Nya idéer flödar i mitt huvud 🙂 Priset upp till köparen.. intresserad ?

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 13:47

    Bilen kommer säljas inom kort, priset kommer ligga runt 75000kr säljer på grund av att behöver ett nytt bygge där jag kan få utlopp för mina nya ideer 🙂 kommer förmodligen starta en ny tråd. “T5 omvandling” har ju börjat bygga nu så får ju hitta på något som kan väga upp mot de bygget 🙂

    /7Ozkar

  • svenne

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 19:03

    Varför bara bygga på en buss, när man kan göra hur många som helst? Jag har redan två väntandes… 🙂
    http://switchamotor.blogspot.com

Sida 20 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.