Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

  • ozkar

    Medlem
    2 augusti, 2009 vid 20:05

    bygget har gått knackit under helgen och nu börjar man jobba med segt 😛
    De jag har gjort är att göra ett stopp för vattnet vid de bakre dörrarna har satt en alu kant över för den kommer man nog kliva på båden en och två gånger.
    Har även börjat på min utrustnings hylla. Det blir ett dö-utrymme framför bakhjulet så där kommer jag göra till batteri plats å i fram tiden kanske värmare..

    Kommer lite bilder…

  • rasmus_w

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 01:24
    Ozkar;563533 wrote:
    Är de någon som vet om led lampor lyser 100% från början eller kommer de igång efter ett tag ??

    De jag har sett har lyst 100% (eller tillräckligt nära för att jag inte ska märka skillnaden) så fort de fått ström.

  • crash151

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 02:49

    Ser riktigt proffsigt ut, vattentäta båt luckor med. Snyggt!
    Smart med avrinnings hål för vattnet.

    Mina LED lyser kraftigare när jag har motorn eller vindgeneratorn igång, då har du ca14v i batteriet så det är ju inte så konstigt.

    Köpte mina LED lampor i en vanlig el affär här. Men Sverige du bör hitta dom i båt affärer. Efter som dom används mycket i båtar.

    Så här ser mina ut. Finns mer här.
    mr16-w30-2.jpg

  • christer777

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:19

    Hej
    Var har du köpt bänkskåp och diskhon med kran? Är det lätta prylar eller använder du dig av vårat kära Ikea?

  • dawwg

    Medlem
    16 september, 2009 vid 19:16

    hur går det med bygget? skulle gärna vilja veta mer och se fler bilder 😀
    ska själv börja med liknande snart och vill gärna se hur din blir.
    ser väldigt bra ut hittills!

    Fridens dude !

  • ozkar

    Medlem
    2 oktober, 2009 vid 17:59
    dawwg;576546 wrote:
    hur går det med bygget? skulle gärna vilja veta mer och se fler bilder 😀
    ska själv börja med liknande snart och vill gärna se hur din blir.
    ser väldigt bra ut hittills!

    Fridens dude !

    tyvärr har bygget legat nere ett tag, för mitt vanliga jobb å annat har fyllt min tid, men nu med denna länken om skiljeväggen så rök den bort ikväll tigersågen gjprde ett bra jobb 🙂 så nu kommer de bli lättare att fortsätta ska skissa på lite olika saker nu ikväll. Svår att jobba med bilen när man använder bilen dagligen..

    Får la se om de blir något mer byggade i helgen men får se ska ju blåsa på bra så är ju lite mera sugen på att surfa 🙂

  • ozkar

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 13:21

    Idag har jag byggt lite på platsen där min kyl ska stå den måste kunna sjukta ut på sidan för att kunna öppna den, för mitt kök ska sitta över kylen. Så har skaffat skenor 4st de ska ta runt 80kg så de borde hålla 😉 nu behöver jag bara köpa alu som jag ska nita fast i skenorna för att få de funka so jag vill….

  • svenne

    Medlem
    10 oktober, 2009 vid 16:42

    Snygg lösning Oskar. Sätt ett excenterlås någonstans så att den inte far omkring.
    Bra att du har box istället för skåp, de läcker mindre kyla.

  • ozkar

    Medlem
    11 oktober, 2009 vid 00:31
    Svenne;582589 wrote:
    Snygg lösning Oskar. Sätt ett excenterlås någonstans så att den inte far omkring.
    Bra att du har box istället för skåp, de läcker mindre kyla.

    Ja de va min tanke med för att jag valde box.

    Exenterlås joo har tänkt på hur jag ska låsa fast de, skenorna i sig har ju ett litet lås men tror de inte räcker. Funderar bara på att sätta en skjutregel i framkant.

    // Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 20:52

    Nu ska jag bara punkt svetsa några saker i alu sedan kan jag bygga ihop hela kyl enheten. Kommer att bli över förväntan som jag får till de som jag tänker 🙂 😛

    Ska bara ha tag i någon som kan lägga ett par loppor:)

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 19:43

    Lämnat en lite delar på alu svetsning blir klara på måndag, men ska kolla på lite andra lösningar i bussen under helgen..

    Går sakta men säker framåt..

    //Ozkar

  • ozkar

    Medlem
    22 oktober, 2009 vid 21:01

    Nu har jag fått mina skenor tillbaka, fan blev riktigt bra. Hoppas bara passar nu, de blir att kolla på de i helgen nu.

    //Ozkar

  • fredrikla

    Medlem
    23 oktober, 2009 vid 08:22

    Ser bra ut. Fortsätt posta bilder 🙂

  • ozkar

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 14:46

    Tar en paus nu laddar upp lite bilder…

  • ozkar

    Medlem
    24 oktober, 2009 vid 14:50

    några till…

Sida 4 av 21

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Snart drar bygget igång….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.