Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite i Sundsvall?

  • Snowkite i Sundsvall?

    Publicerad av martin på 9 januari, 2006 vid 12:56

    Vart kör man bäst med kiten på snö i närheten av Sundsvall? Nu när det är så kallt går det väl att åka på havet, men jag tycker att det känns tryggare på en insjö. Finns det någon stor sjö med låglänt terräng runt sig?

    scottaztek svarade 18 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • steff

    Medlem
    9 januari, 2006 vid 13:43

    hörningsholm på norra alnön, fungerar väldigt bra. visserligen havet men så pass grund vik att ett stort område bottenfryser.
    http://kiteskolan.net/phpBB2/viewtopic.php?t=8
    bild på danne vid hörningsholm.
    angående sjöar så fråga på http://kiteskolan.net/phpBB2/
    urban är nog den som har bäst koll.
    /stefan

  • telekiter

    Medlem
    10 januari, 2006 vid 19:02

    Ja, vad gäller “insjöar” så är nog Björköfjärden bäst, funkar dessutom i alla vindriktningar. Fjärden är stor och låglänt terräng runt om. Även sjön Öjen (vid Öjestrands golfbana i Njurunda) funkar. Hörningsholm, som Stefan skrev, är nog ändå bäst om vinden är nord-väst till nord-ost. I västliga vindar funkar Marmen.

    /Urban.

  • scottaztek

    Medlem
    10 januari, 2006 vid 23:06

    Tjena grabbs!!
    Här i Gefle har de typ varit konstant storm i en vecka så vi i södra norrland glicer som kungar 😉
    Hur e de i Sundsvall?? Varit några sessions under de senaste??
    Jag tänkte komma upp snart o åka lite, hoppas på puder…

    /Dark Rider (Danne)
    Gefle kitesurfing team, ”none are so hopelessly enslaved as those who falsely believe they are free” – Goethe

  • dsl

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 01:18

    Tjena Daniel..
    Nog blir det lite åka här oxå!
    Snö finns det gott om, men ta gärna med dig lite vind när du kommer, nordligt ska det va 🙂

    /Danne

  • martin

    Medlem
    11 januari, 2006 vid 13:58

    Tackar för tipsen. Det blir spotcheck vid nästa lediga lagom blåsiga dag.

  • scottaztek

    Medlem
    23 januari, 2006 vid 00:05

    Tja!
    Har varit i ramundberget på utbildning i en vecka, blev lite kite. Riktigt skyssta förhållanden. Kom hem idag, drar till åre för mera vind på söndag…
    Men du Danne, vi funderar på att dra en resa till utlandet nu i vår, strax innan sommarn. Är ni några i Sundsvall som är sugna??
    Tänkte också kolla om ni är på ge att dra neråt skanör i år igen, o förpessta livet för skånska söderortsbor;) hehe. Du brukar ju ha en viss dragning där nedåt…

    Adda mig på msn, jag antar att du har det. Scottaztek@hotmail.com, det är enkelt att snacka där. Annars ringer jag någon dag…

    /Dark Rider
    Gefle kitesurfing team, ”none are so hopelessly enslaved as those who falsely believe they are free” – Goethe

  • dsl

    Medlem
    26 januari, 2006 vid 20:12

    Danne skicka ett pm med ditt nr, jag har nytt.
    En resa till våren blir det helt säkert, men var är inte bestämt ännu, lutar nog mer åt gotland än skåne, var ju kass vind där sist, men skåne är ju roligare på natten, lite trist & bara sitta i nån stuga på gotland efter surfet…

  • scottaztek

    Medlem
    26 januari, 2006 vid 23:07
    dsl wrote:
    Danne skicka ett pm med ditt nr, jag har nytt.
    En resa till våren blir det helt säkert, men var är inte bestämt ännu, lutar nog mer åt gotland än skåne, var ju kass vind där sist, men skåne är ju roligare på natten, lite trist & bara sitta i nån stuga på gotland efter surfet…

    Hehe
    de behöver ju inte vara dålig vind varje år!
    Skickade just ett mess till dig, synd att du har fipplat bort mobben, då får du aldrig se det…
    Mitt nr 070-2514655
    Vi ska planera vår resa utomlands nu. Blir till att boka i nästa vecka tror jag. Vore kul om ni hänger på vi kan bli grymt många!!
    Så kan vi dra en kortare resa till gotland de kan man ju göra på lite mer än en helg. Det e faktiskt bättre, är ju så långt till skåne
    Men hör av dig…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite i Sundsvall?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.