Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf snowkite spots runt Ö-vik

  • snowkite spots runt Ö-vik

    Publicerad av sebastian86 på 20 november, 2015 vid 21:40

    Jag ska upp till svärföräldrarna utanför örnsköldsvik över nyår och är sugen på att ta med kites och snowboard. Ifall inte havet fryser, vad finns det då för stora lägder, ängar eller öppna fält som ni har kört på runt ö-vik med omnejd?

    maglu svarade 8 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    21 november, 2015 vid 11:09

    Du kanske ska prova på Konfen för kite eller Konfen för vindsurfing – fler läsare!

  • maglu

    Medlem
    21 november, 2015 vid 17:07

    Brukar köra på själevadsfjärden. Alltid fruset…oftast före det finns bra snötäcke på lägdor osv. Har nog alltid varit fruset till jul. Oftast fruset till nyår i de mindre havsvikarna också (utom de senaste 2 åren). Bäckfjärden brukar vara tidig.

    Jag har bara provat enstaka lägdor. Svedjeholmen en gång ifjol innanför “Broskolan”. Kan nog vara bra där ibland. Blåste lite för lite när jag provade, så hade svårt att ta mig uppför. Men man ska ha tur om det är ett bra snötäcke till nyår.

    Vi kanske ses 🙂

  • sebastian86

    Medlem
    9 december, 2015 vid 08:42

    tack för tipsen! Ska kika på fjärdarna och Svedjeholmen. Hör v dig om du ska ut någon gång mellan 28/12 -5/1

  • maglu

    Medlem
    28 december, 2015 vid 08:03

    Knappast kiteläge, men själevadsfjärden är solid frusen och spegelblank is…men ingen snö i sikte.
    Så blir skridskor eller issurf/issegling. Eller vattenaktiviteter. Gubb-höga vågor i Salusand på Juldagen och ett par timmars SUP-surf. Ser ut att komma mer värme och vågor tisdag-fredag, så större chans för vattenaktiviteter än snö för mig tror jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Is & Snösurf snowkite spots runt Ö-vik

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.