Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkiting hur stor och vad för sort?

  • jonasp

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 17:06

    Hmm det är ju fanatiskt många märken och olika depower grejor. Finns det inget lätt sätt att se vad man behöver för ngt? Med tanke på alla linor och skit så måste man ha en kite sele? Jag har neilprydes 3d automatic o det är ju endast en krok och inget annat att fästa saker i.

  • samhansson

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 19:58

    Svar till:


    Jag väger 80 kg och använde en 14 m2 Bronco ca 90% förra vintern, här i Luleå. Kanske ger dig en hint..
    Vi har inte varit med om en enda blåsa som gått sönder vintertid, däremot har man pajat någon pump i kylan…
    Vi anser att det inte är tryck /m2 som är det viktigaste, utan depowermöjlighet och stabilitet som gäller. Visst är det bekvämt med en foil som du inte behöver pumpa, men vi tycker att man har betydligt roligare med en tubekite på vintern. Men som sagt det är vår åsikt och vi rekomenderar alla att själv testa och bilda sig en uppfattning.

    [/ QUOTE ]

    Så sant som att det är min gamle löjtnant på bilden

  • anonym-anvandare

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 21:31

    Har en cabrina black tip 16.7 komplett för 2900 sek
    Funkar bra på vintern vid lättare vindar
    Peter 070-3993027
    langens-kite@umea.com

  • jonasp

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 21:35

    Låter snuskigt stor men bra pris iochförsig, ska nog försöka få en bättre bild av vad jag ska ha innan jag köper någon. Vad är fraktpriset på en kite?

  • nic

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:10

    Om du bara ska köra på vintern finns det absolut ingen anledning att bara gå halva vägen, kör på en opencell foil. Jag säljer Ozones kitar i Sverige.

    Samurai är en enkel men kraftfull kite som levereras i en kvalitets rygga där du även har plats med termos å annat. Priserna börjar på 2500 kr och storlekarna går från 2-7 kvm (foilyta)

    Frenzy05 kommer inom kort att släppas och är en serie större kitar som dominerar freestylemarknaden. Kitarna har stort vindområde tack vare en riktigt kraftfull depower. I norge som är ett stort snökiteland har Frenzy 80-90 procent av marknaden. Say no more… Levereras med en riktig “mountain-backpack” som även kan ta skidor/snowboard.

    Du hittar mer info på http://ozone.kitesurf.nu

    Hälsningar,
    nic

  • kitesweden

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:22

    Jo det är en bra bild, den har används flitigt smile.gif

  • kitesweden

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:23

    ca 200:-

  • jonasp

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:29

    Jo jag har kollat på dem och även offroad.
    Dom såg bra ut men jag har svårt att bestämma storlek.
    Den här bilden hjälpte ju inte så mkt, (klicka på windchart) är den realistisk? Enligt den skulle man lika gärna kunna köra minsta som största kiten o det verkar lite ologiskt.

  • nic

    Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:45

    Hehe, den är rätt kul faktiskt fast den stämmer faktiskt ganska bra. I och med att du inte har någon friktion (liten) så spelar storleken mindre roll för farten. Däremot så om du ska åka uppför eller göra gigantiska hopp (som vi gör på vattnet) så gör storleken skillnad.

    Att inte sätta någon övre gräns beror nog på att det finns många adrenalinstinna Frenzyägare som hela tiden flyttat fram gränsen. Den övre gränsen beror väldigt mkt på hur erfaren man är. Det rekord jag hört från Norge är 22 m/s med Frenzy04 5kvm och 120 km/h uppmätt med GPS.

    Jag har även några Frenzy04 demo-kites till bra pris.
    Du kan gärna ringa om du vill veta mer om något.
    0734-486486

    nic

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 oktober, 2004 vid 09:44

    Jag är intresserad av att köpa en demofoil till vintern, men de de fanns ju inga priser på sidan.

  • headcase

    Medlem
    15 oktober, 2004 vid 09:46

    Jag har 2st offroad en 5,4 & en 7,1. De är opencell & fungerar perfekt på vintern. kompisar har lånat de & krashat de flera gånger utan att de har gått sönder.
    De är lätt använde & stryk tålig.
    Jag väger 84kg & åker mest på sjöar, min 5,4 har jag haft mest användning av, köp till handtag så kan du få mer ur kiten.
    Kontakta jonas på airborn han kan mest. gå in på http://www.kitesurfing.se & kolla vad han har.
    Ev smirk.gif

  • putte

    Medlem
    15 oktober, 2004 vid 20:35

    Asså, satsa inte för lågt… Jag körde större delen av vintern med en praktfoil på 15,5 kvm, typ 19kvm motsvarande drag i LEI, det funkade asbra.
    Go big, annars får du bara åka på snön i snigelfart, med dom större kan man ju få lyft oxå vetja

  • luuddee

    Medlem
    15 oktober, 2004 vid 21:04

    faen får ni snö där uppe har nere blir de typ adlrig nån så vi får köra vatten året om..

  • patrikol

    Medlem
    15 oktober, 2004 vid 21:09

    Ja dom har det för jäkla bra där uppe! wink.gif

  • luuddee

    Medlem
    15 oktober, 2004 vid 21:13

    hhmm ja elelr kanske.. för det gör ju rätt ont o krascha på land.. bättre med lite mjukare vatten..

Sida 2 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkiting hur stor och vad för sort?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.