Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snyggt Jobbat Emma!!!!!!!!!!!

  • Snyggt Jobbat Emma!!!!!!!!!!!

    Publicerad av speedkenta på 16 september, 2008 vid 20:31

    Kolla in vad Emma åstadkommit.
    Ett sammarbete med skolorna på Öland och har samtidigt fixat utrustning till detta. Och all heder åt Anna som hjälpte till.
    Det är så man skall jobba
    Läs nedan
    http://www.owc.nu/
    Fan det är inte utan att man blir stolt över dom

    swe-496 svarade 15 år, 8 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
  • 26 Svar
  • faster

    Medlem
    16 september, 2008 vid 20:55

    Bra jobbat tjejer, då är tillväxten i klubben tryggad.

  • simpa

    Medlem
    16 september, 2008 vid 21:00

    “Webbplats blockerad

    Norton Internet Security har blockerat åtkomst till den här webbplatsen eftersom den stämmer överens med kategorin Sex/Handlingar för blockerad webbplats.

    http://www.owc.nu/

    Får man fråga vad du har lagrat på servern egentligen, Kenta? 😉

    För övrigt.. bra för vindsurfingsverige (om man inte surfar i gislöv eller dalen förstås).

  • g_l

    Medlem
    17 september, 2008 vid 07:24

    Snyggt jobbat även med artikeln i Boards! Man längtar verkligen tillbaka när man läser artikeln och ser bilderna (verkligt snygga bilder också!).

    http://www.boards.co.uk

    Ur innehållet: 104 Yaque Attack!
    Emma Johansson expounds the virtues of mellow Margarita…

  • mrpop

    Medlem
    17 september, 2008 vid 07:52

    Självklart bra gjort, men detta görs på flera andra ställen i landet också. Dock är många inte lika lyckligt lottade som er som “bara” kan få en massa utrustning för att ni håller till på Öland. Vi andra får kämpa hårdare i det tysta.

  • rasmus_w

    Medlem
    17 september, 2008 vid 07:56

    @MrPop 500430 wrote:

    Självklart bra gjort, men detta görs på flera andra ställen i landet också. Dock är många inte lika lyckligt lottade som er som “bara” kan få en massa utrustning för att ni håller till på Öland. Vi andra får kämpa hårdare i det tysta.

    Jag tycker snarare det verkar som att Öwc är bättre än de flesta surfklubbar på att skapa publicitet kring sig själva och sporten.

  • johnjrambo

    Medlem
    17 september, 2008 vid 08:46

    “Kolla in vad Emma åstadkommit och all heder åt Anna som hjälpte till”.

    Äh, när vi kommer till surfet så kan vi byta ut Emmas namn mot Annas å då hade det sett ut såhär.

    “Kolla vad Anna åstadkommER på vattnet, hon ROOOOOCKAR!!! å givetvis skall vi inte glömma av Emma´n med pennan”

    BRA BÅDA TVÅ!!!

  • mrpop

    Medlem
    17 september, 2008 vid 09:11

    @Rasmus_W 500431 wrote:

    Jag tycker snarare det verkar som att Öwc är bättre än de flesta surfklubbar på att skapa publicitet kring sig själva och sporten.

    Visst är de duktiga på det, men det finns det andra som också är. Men det handlar inte om det här. Vill bara säga att det är svårare på andra håll i landet att få fram pengar för utrustning på det sättet, och att det finns eldsjälar som jobbar för att få ungdomar att börja vindsurfa under svårare vilkor än de har på öland.

  • diil

    Medlem
    17 september, 2008 vid 10:11

    Härligt MrPop, fin positiv anda här…

    Äras de som äras bör, ju förr dess bättre, och det var INTE bättre förr.

    Bra tjejer!

  • rasmus_w

    Medlem
    17 september, 2008 vid 11:06

    @MrPop 500452 wrote:

    Visst är de duktiga på det, men det finns det andra som också är. Men det handlar inte om det här. Vill bara säga att det är svårare på andra håll i landet att få fram pengar för utrustning på det sättet, och att det finns eldsjälar som jobbar för att få ungdomar att börja vindsurfa under svårare vilkor än de har på öland.

    Jag tror speedkenta skrev nåt om hur man gör för att få pressen intresserad och följer han sina egna råd så tolkar jag det som att han lägger ner jävligt mycket jobb på att hålla pressen underrättad och uppdaterad. Jag tvivlar rätt ordentligt på att det finns speciellt många andra klubbar som lägger den energin.

  • styret

    Medlem
    17 september, 2008 vid 12:33

    @MrPop 500452 wrote:

    Visst är de duktiga på det, men det finns det andra som också är. Men det handlar inte om det här. Vill bara säga att det är svårare på andra håll i landet att få fram pengar för utrustning på det sättet, och att det finns eldsjälar som jobbar för att få ungdomar att börja vindsurfa under svårare vilkor än de har på öland.

    vad snackar du om?
    Varför skulle det vara lättare att få grejer på öland än någon annanstans?
    Öland, och hela sydost-regionen är ju en ganska ekonomiskt svag trakt. Bara för att vi har bra förhållanden så gör det inte att alla vill slänga pengar och grejer på en.
    Hur menar du? jag förstår inte

  • mrpop

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:27

    @styret 500516 wrote:

    vad snackar du om?
    Varför skulle det vara lättare att få grejer på öland än någon annanstans?
    Öland, och hela sydost-regionen är ju en ganska ekonomiskt svag trakt. Bara för att vi har bra förhållanden så gör det inte att alla vill slänga pengar och grejer på en.
    Hur menar du? jag förstår inte

    Allt jag ville säga var att en del andra klubbar inte har det lika lätt att få in pengar som ni på öland har. Det är inget negativt mot er, tvärtom ju! Har försökt i flera år att få bidrag eller pengar till lokala vindsurfingklubben på alla möjliga sätt helt utan att lyckats. Jag har pratat med pressen också. Men vi har inte lika fina förhållanden som ni har.

    Grattis till att ni lyckas så bra! Är imponerad över att ni lyckas så bra! 🙂

  • speedkenta

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:33

    @MrPop 500533 wrote:

    Allt jag ville säga var att en del andra klubbar inte har det lika lätt att få in pengar som ni på öland har. Det är inget negativt mot er, tvärtom ju! Har försökt i flera år att få bidrag eller pengar till lokala vindsurfingklubben på alla möjliga sätt helt utan att lyckats. Jag har pratat med pressen också. Men vi har inte lika fina förhållanden som ni har.

    Grattis till att ni lyckas så bra! Är imponerad över att ni lyckas så bra! 🙂

    Vadå försökt få bidrag.
    Vissa bidrag är ni som klubb berättigade till och ingen kan neka er dom.
    En förutsättning är att ni är anslutna till svenska seglarförbundet

  • styret

    Medlem
    17 september, 2008 vid 15:12

    Men altså. jag förstår fortfarande inte din inställning.
    Du hävdar att det inte handlar om hårt arbete och bearbetande av kontakter? I dina inlägg verkar det som att vi får allt gratis för att vi bor på en bra surfstrand.

    Jävligt missriktad kritik dessutom då det här helt är Emmas egna privata initiativ. Hon har genom att bearbeta sponsorer, varit ihärdig, synts mycket i press med mera lyckats bygga upp ett riktigt starkt varumärke kring sej själv och henns kontakter med skola och kommun har gjort att hon har fått det här giget.
    Pengarna till hennes två nybörjarutrustningar har hon fått genom ett privat stipendie från ölands sparbanks-stiftelse som hon har sökt och rott hem.
    Det finns sparbanks-stiftelse-pengar att söka i andra län med. Kolla upp det hemma hos dej, gör en sjukt bra presentation och gör nått liknande. Det är inget lätt jobb, Emma lägger ner enormt mycket tid på sånna grejer.

    och Precis som kenta skriver så är ju komunala bidrag inget man försöker få. har man tillräckligt med medlemmar i en viss ålderskategori så är man berättigad bidrag om man är en registrerad förening.
    Märkligt va? Att man inte får en massa pengar om man bara har 30-55 åriga vita höginkomsttagande män i sin förening…

    sen undrar jag om d vet HUR mycket tid klubbens medlemar, framförallt Kenta, lägger ner på att bearbeta press och kommun.
    Jag har inte räknat men jag skulle grovt uppskatta att han lägger 5-10 timmar plus minst ett samtal med kultur och fritid i veckan.
    Det är EN person, vi är 10 personer till som jobbar på med vårat.

  • styret

    Medlem
    17 september, 2008 vid 15:14

    Och vadå jobba på i det tysta?
    Det är vår egen hemsida texten är publicerad på, den har emma skrivit själv och kenta postar en länk på ett almänt forum.
    Den uppmärksamheten skulle du nog kunna skapa själv…

  • s66

    Medlem
    17 september, 2008 vid 15:49

    Sluta lipa nu Sture! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Snyggt Jobbat Emma!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.