Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Soker kopare i Cabarete!

  • pepa

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 21:48

    En procent av alla sponsrade får sina grejer. Resten betalar dyra pengar som alla andra, bara inte riktigt lika dyra. Nu vet du, OK?

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 21:50

    okej tack nu vet jag!

  • annas

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 21:53

    Svar till:


    Asså hur många tror du FÅR sina grejer inom kiteboarding? Jag är sponsrad men skulle jag ge bort mina grejer skulle det vara samma sak som att betala fullpris och sedan byta grejer varje år. Att vara sponsrad innebär ju att man har en fördel eller hur?

    Den här brädan är Kickis NYA bräda, inte den gamla sletna som är såld sen länge.

    /JK (Le ghurebrur)

    [/ QUOTE ]

    Word!
    Fan vad ni håller på! Inte många som sponsras inom kitesurfing får någonting gratis. Vissa får köpa billigare, andra får låna. Inte mycket pengar i sporten heller. Ge er på nån j..la tennisspelare eller golfare istället. Dessutom tror jag Kicki fick betala mycket för brädan.

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 21:54

    men återigen, jag syftade på just den procenten i sådana fall. trodde ju givetvis att det var fler. resten e alltså ok enligt min mening. får man fråga hur många procent ni sponsrade betalar för era grejor då? ca. så får man ju lite mer förståelse i hur karusellen snurrar så att säga.

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 21:59

    ni sponsrade som attackerar från höger och vänster, läser ni överhuvudtaget vad det står i trådarna? ni kan ju på fullaste allvar inte påstå att det är okej att få en bräda och sedan sälja den för 5-6 papp, eller? man har ju förstått efter allt gnällande att det inte e så jäkla mycket ni får och därför e de ju helt O K att kicki t ex gör som hon gör.slut

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:02

    förresten ANNA är det verkligen någon som har gett sig på någon? man lär ju ha rätt att ifrågasätta.

  • patrikol

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:03

    Oavsätt vad dom får i rabbat så har det inget med beg. priserna att göra dom flesta får betala runt 10000:- för sin kite och sedan får dom sälja dom för cirka 4500-6500 beroende på vilken säsong man säljer och det är väldigt fördelaktiga priser för köparen. Vänta till sommaren när alla intresserade nybörjare vill ha grejor då far priserna upp igen så att hålla på att försöka pruta eller påstå att folk tar ut för mycket när priserna ligger i botten nivå är det inte riktigt läge för. Jag skulle aldrig sälja min super fina 03 kite nu har köpt den för mindre än ett år sedan för 11000:- och så tror vissa att dom skall mfå handla den för typ 4500:- ! Att sedan vissa konkurs bo och sponsrade kan sälja billigt är en helt annan sak. Så sälj inte era kites nu vänta till det blir bättre efterfrågan.

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:10

    än en gång tycker de e heelt okej!

  • stoorfaen

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:21

    zaihttam, man får nästan moderskänslor för dig när alla hackar och bråkar på dig…

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:22

    naaa jag blir almeust tårögd. storm i vattenglas känns det som.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:29

    ok, om det inte är samma sen innan varför har hon då exakt samma motiv? hon sa väl själv att hon inte ville ha dey motivet längre eftersom det bara var en ploy…?

  • wakeup

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:32

    Zaihttam, ute pa lite tunn is tror jag. Att jamfora en sponsrad kitesurfare med ett hockey proffs som kannar miljoner….nja!
    Om en sponsrad kitesurfares lon mest bestar av prylarna och en futtig lon, sa forstar man nog kanske att de inte ger bort sina prylar lika sa som ett hockey proffs inte ger bort sina miljoner.

  • stebe

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:38

    Svar till:


    Zaihttam, ute pa lite tunn is tror jag. Att jamfora en sponsrad kitesurfare med ett hockey proffs som kannar miljoner….nja!
    Om en sponsrad kitesurfares lon mest bestar av prylarna och en futtig lon, sa forstar man nog kanske att de inte ger bort sina prylar lika sa som ett hockey proffs inte ger bort sina miljoner.

    [/ QUOTE ]

    Jag tror inte zaihttam är ett hockeyproffs som tjänar miljoner cool.gif

  • zaihttam

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:41

    wake up om du skulle vakna lite så ser du att jag skrivit att jag själv spelar hockey och ville bara poängtera principen jag själv praktiserar i DOM sammanhangen. KAN FOLK LÄSA NU FÖR TIDEN?

  • wakeup

    Medlem
    9 mars, 2004 vid 22:47

    Sa du kanske inte fattade att jag drog en likvardig jamforelse. Sa jag kan minska den lite for dig. Om du spelar hockey sa skulle jag vilja se dig ge bort hela din utrustning till en av dina fans. Den ar val lika vard som en EH brada, om inte billigare.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Soker kopare i Cabarete!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.