Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies sökes: Nybörjare, malmötrakten

  • appelqvist

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 20:07

    Anton på Kite.se i Habo. Var nog en av hans första kurser men jag tyckte det var bra. Lungt och sakligt.

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2009 vid 21:41

    dont worry guys its all good, I have http://www.kiteboarding.se and http://www.kiteboarder.se so I will bring some trainer kites, wetsuits etc for all those that havent made it through a course yet : )

    the main thing is that we all get to hang out and start spreading some surferlove around the beach for the summer : )

  • mattiasn

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 06:31
    Appelqvist;550766 wrote:
    Anton på Kite.se i Habo. Var nog en av hans första kurser men jag tyckte det var bra. Lungt och sakligt.

    Trevligt.
    Jag hade Nicke från Kite.se och det var kanon.

    Scottens förslag låter lysande med att vi träffas en dag och snackar.

  • loppan

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 17:44

    har du varit ute idag MattiasN?

  • loppan

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 17:48

    jag e på i morgon kväll och på lördag förmiddag! Bara hör av er om plats så dyker jag upp

    //Jonas

    0708600130

  • mattiasn

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 19:49
    loppan;551062 wrote:
    har du varit ute idag MattiasN?

    Japp, var och lekte vid väg 100 i dag.

  • appelqvist

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 21:57

    Tjena,

    Jag är utan grejer fortfarande men förhoppningsvis ska det lösa sig imorgon med inköp av nya. Det lutar åt Slingshot REV eller RPM 12m² med en SU2. Kitarna är nog toppen men någon som vet hur brädan är?

    Löser sig alla inköp imorgon så ska jag ut på lördag. Då ska det blåsa V eller NV däremot så var vet jag inte riktigt. Östkusten? Hur är den för nybörjare?

    /J

  • tobbekite

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 06:03
    Appelqvist;551151 wrote:
    Det lutar åt Slingshot REV eller RPM 12m² med en SU2. Kitarna är nog toppen men någon som vet hur brädan är?

    Köpte själv Rev + Su2 bräda förra sommaren.
    Su2 är helt OK, inget fel på den. Lätt att höjda med vilket är bra som nybörjare.

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 12:52
    TobbeKite;551183 wrote:
    Köpte själv Rev + Su2 bräda förra sommaren.
    Su2 är helt OK, inget fel på den. Lätt att höjda med vilket är bra som nybörjare.

    Har en rev 12. Kiten är jag hur nöjd som helst med, grym depower och är hyfsat pigg. Linorna ska dock fästas “rätt”, annars beter sig kiten lite underligt ibland.

    Su2 brädan blandar och ger. Som sagt, bra att höjda med och lätt som fasen, väger knappt något och är därför rolig att leka med. Dock är den lite stor och klumpig i vissa lägen. Vid vågor och ta höjd är ibland lite väl kantig, som att köra en gammal mr bean gul mini bil på motorvägen.

  • loppan

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 14:35
    Appelqvist;551151 wrote:
    Tjena,

    Jag är utan grejer fortfarande men förhoppningsvis ska det lösa sig imorgon med inköp av nya. Det lutar åt Slingshot REV eller RPM 12m² med en SU2. Kitarna är nog toppen men någon som vet hur brädan är?

    Löser sig alla inköp imorgon så ska jag ut på lördag. Då ska det blåsa V eller NV däremot så var vet jag inte riktigt. Östkusten? Hur är den för nybörjare?g

    /J

    Har jag inte fel för mig så ska habo funka med allt med Väst i. drar förmodligen ditt i morgon förmiddag.

    Jag har själv Slingshot 13m2 och en su2 bräda och e jäkligt nöjd. nu har jag inte börjat och ta höjd oc h så än så jag kan inte säga så jätte mycke om brädan men e helt nöjd med den.

    // Jonas
    0708600130

  • appelqvist

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 15:18

    Tjena,

    Det är jag som säger fel tror jag. Det ska blåsa frånlands imorgon i Habo så det blir nog Östlig vind. Den blåser från öster men mot väst. Jag vände på termerna.

    Nu har jag köpt mig en 12m² Slingshot RPM med en Crazy Fly 130/40 bräda plus batmandräkt och sele. Tyvärr får jag inte brädan fören på onsdag. 🙁

    På torsdag har jag och en polare bokat oss för att sticka ut om någon vill hänga på. Vi åker dit det bli bra vind för nybörjare. Jag har en SAAB 93 kombi så vi får in en till minst tror jag ifall någon vill ha lift från Malmö eller nära.

  • loppan

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 15:39
    Appelqvist;551342 wrote:
    Tjena,

    Det är jag som säger fel tror jag. Det ska blåsa frånlands imorgon i Habo så det blir nog Östlig vind. Den blåser från öster men mot väst. Jag vände på termerna.

    Nu har jag köpt mig en 12m² Slingshot RPM med en Crazy Fly 130/40 bräda plus batmandräkt och sele. Tyvärr får jag inte brädan fören på onsdag. 🙁

    På torsdag har jag och en polare bokat oss för att sticka ut om någon vill hänga på. Vi åker dit det bli bra vind för nybörjare. Jag har en SAAB 93 kombi så vi får in en till minst tror jag ifall någon vill ha lift från Malmö eller nära.

    Härligt du köpt grejor nu, trisst med brädan bara. Jag e gärna med på torsdag. Jag kör från ystad så jag kör dit vinden tar oss =) så kan vi ju träffas där.:grin:

    //Jonas
    0708600130

  • mattiasn

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 17:18
    loppan;551350 wrote:
    Härligt du köpt grejor nu, trisst med brädan bara. Jag e gärna med på torsdag. Jag kör från ystad så jag kör dit vinden tar oss =) så kan vi ju träffas där.:grin:

    //Jonas
    0708600130

    Beroende på när på torsdag så kanske jag hänger på också.

  • appelqvist

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 11:55

    Hello,

    Enligt DMI, SMHI och Wundguru ska det blåsa frånlands imorgon i Habo. Vad sägs om Kämpingestranden i Höllviken då? Enligt de kartor jag sett här är det fritt fram där. Rätt? Vinden verkar dessa sidor inte komma överens om…

    Någon som är sugen på att prova?

  • mattiasn

    Medlem
    10 juni, 2009 vid 20:20

    Någon som vet hur Kämpinge sidan är för nybörjare?

Sida 3 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies sökes: Nybörjare, malmötrakten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.