• Speed i Polen

    Publicerad av mattias-j på 23 april, 2012 vid 10:29

    Fick ett oväntat mail från en Simmer seglare som sett bilder på mig från La Franqui på Simmers Facebooksida. Han skriver att vi har lika bra eller bättre ställe här i Polen.
    Sen var det ju bara det där med vind i Östersjön…. Rewa heter det.

    lasso svarade 11 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jester

    Medlem
    23 april, 2012 vid 11:48

    Har för mig att Hr Selington varit där o rekat?

  • marcus

    Medlem
    23 april, 2012 vid 12:07

    Ser grymt ut …!

  • tobhed

    Medlem
    23 april, 2012 vid 12:19

    Vi har haft en tråd om detta tidigare, kan inte hitta den nu dock…

  • getwet

    Medlem
    23 april, 2012 vid 12:27

    Japp, det är Rewa på dom två första bilderna och det är ett bra speedställe. Var där för två eller tre år sedan och bodde på camping. Potential absolut, tyvärr var det hela tiden fel vindriktning. Nord och NO vilket blir helt fel för stället. Bra är V och NV. Hela den här bukten är kalas för windsurfing.

    Bild tre är ett sandrev som ligger en bit ut, lättare att nå från Hel, den udden som sticker ut i Gdansk bukten. Men…..Här är det totalförbud att vara pga sälskyddsområde, och den polska polisen är inte att leka med, påminner inte det minsta om vår egen poliskår…….

  • boman

    Medlem
    23 april, 2012 vid 12:49

    Polen! lite sugen på att åka över. Hur är det vid “Hel” någon som varit där?

  • getwet

    Medlem
    23 april, 2012 vid 13:00

    Det är surf längs med hela Hel, surfcamps överallt och jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket surfare som där. Campingarna ligger precis vid vattnet och man kan ha grejerna riggade bredvid bussen.
    Det är långgrunt, riktigt långgrunt så dom flesta kör sjögräsfenor. Vanligaste riktning är SV och V och vattnet är platt.
    Mig veterligen ingen briseffekt, just där iaf.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    24 april, 2012 vid 07:47

    Som novis på området speed ville jag bara flika in att jag tittade på Vetenskapens Värld i går. Man visade ett inslag om gamla vrak runt Rügen. Vid en kort sekvens såg man ett ställe som skulle kunna vara möjlig för speed – en lång mycket smal strandremsa med vatten på bägge sidor. Jag vet inte var man var på kartan men Ni kan väl kolla:

    http://www.vorpommern.de/oe-ruegen-map-se.html

  • davven

    Medlem
    25 april, 2012 vid 13:52

    Fin Nautisk på sista bilden :santa:

  • bjornen

    Medlem
    27 juni, 2012 vid 07:25
  • lasso

    Medlem
    10 juli, 2012 vid 03:53

    Haftigt att Tabou Manta (49)ar sa pass snabb, en tamligen ovanlig speedbrada (fint segel och fena och sannolikt skicklig gubbe , saklart)…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.