Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed-omkörningar

  • mr-jibe

    Medlem
    6 september, 2011 vid 17:39
    joth;668684 wrote:
    Jag tror att speedarna i Habo försökte sig på mile och då behöver man hela sträckan mellan bjärredsbryggan och brygan vid dungen. Då blir det höga farter in där de flesta kör. Annars så brukar nog många av oss hålla till mer mot bjärredsbryggan för att inte riskera incidenter.

    Och reglerna måst man ha koll på, samtidigt som det finns en viss självbevarelse drift hos de flesta av oss. Jag själv chansar aldrig när det går 30+ knop. Håll alltid avstånd. De jag känner kan man köra tuffare med då de vet vad som gäller men inte när det är okända på vattnet.

    Visst… ok att det må va störande med alla “sölkorvar” men det låter ungefär som att alla som köpt ferrari ska få köra hur fort dom vill och på köpet få ha ett eget körfält (typ bussfält) helt utan regler………………. Och dessutom vet INTE (!!!) alla gammelrävar bäst! 😀 Och tror inte folk som blir omkörda av en speedare tänker, oj han skulle bara slå världsrekord så det gr inget att mitt segel gick sönder och att jag bröt benet…

    Tog kanske i men ville bara få ut min åsikt om det hela!

    -Fred ut

  • kapten-k

    Medlem
    6 september, 2011 vid 20:15
    Mr.Jibe;668779 wrote:
    Visst… ok att det må va störande med alla “sölkorvar” men det låter ungefär som att alla som köpt ferrari ska få köra hur fort dom vill och på köpet få ha ett eget körfält (typ bussfält) helt utan regler………………. Och dessutom vet INTE (!!!) alla gammelrävar bäst! 😀 Och tror inte folk som blir omkörda av en speedare tänker, oj han skulle bara slå världsrekord så det gr inget att mitt segel gick sönder och att jag bröt benet…

    Tog kanske i men ville bara få ut min åsikt om det hela!

    -Fred ut

    Att segla i habo när det blåser mer än 10m/s och är helt platt, och inte följa väjningsregler, det är ungefär som att gå ut i vänsterfilen på autobahn i 60km/h och inte titta i bakspeglen.

  • mr-jibe

    Medlem
    7 september, 2011 vid 07:37

    Okej självklart förstår jag det men samtidigt äger “dom snabba” inte stället. Upphinnande väjer oavsett! Men kan hålla med om att alla SKALL följa reglerna som finns för sjön och absolut kolla innan man gör någon slags kursändring!

  • john1

    Medlem
    7 september, 2011 vid 08:06

    Speedsurfarna är jag inte så väldig rädd för.
    Dom jag är rädda för i Habo är dom mindre duktiga som när dom planar skall visa andra att det går fort.
    Det är då tuft att passera en annan så nära som möjligt för att visa att här kommer jag.

    Vi måste fostra dom nya att använda reglerna och att hålla avstånd.
    jj

  • swe-496

    Medlem
    7 september, 2011 vid 08:58

    Kör över nybörjarna så de lär sig veta hut;)*S* Skämt åsido så ska man som andra har sagt här hålla lite koll när man ska göra en manöver… Råkade ut för en galenpanna i Fituna som skulle göra ett freestyletrick och hoppade precis framför mig när vi möttes… Blev en nödbroms utan dess like….

    Summa summarum….Håll koll allihop så händer inga olyckor…

  • mr-jibe

    Medlem
    7 september, 2011 vid 10:14
    SWE 496;668856 wrote:
    Kör över nybörjarna så de lär sig veta hut;)*S* Skämt åsido så ska man som andra har sagt här hålla lite koll när man ska göra en manöver… Råkade ut för en galenpanna i Fituna som skulle göra ett freestyletrick och hoppade precis framför mig när vi möttes… Blev en nödbroms utan dess like….

    Summa summarum….Håll koll allihop så händer inga olyckor…

    Är inte säker på huruvida du var allvarlig eller ej men vad folk än gör så bli inte sura på dom gröna, alla har vi varit nybörjare och vet nog hur tråkigt det blir om man får skit av de bättre…

    Det ska ju liksom vara en kul sport som alla ska kunna ha glädje av! Så va snäll med de gröna för annars finns risken att dom slutar…

  • imported_macts

    Medlem
    7 september, 2011 vid 10:31

    Mr jibe: tror att SWE496 smiley i inlägget samt orden “skämt åsido” i inlägget bör vara en fin fingervisning i att han skojade……..

  • mr-jibe

    Medlem
    7 september, 2011 vid 11:13
    MacTS;668873 wrote:
    Mr jibe: tror att SWE496 smiley i inlägget samt orden “skämt åsido” i inlägget bör vara en fin fingervisning i att han skojade……..

    Jo jag anade det men ville bara vara på den säkra sidan så att ingen gröngöling blir utskälld efter noter! 😀

  • swe-496

    Medlem
    7 september, 2011 vid 14:47

    Gode Mr Jibe… Läs igen och lägg märke till SMILEYN, *S*= Skratt och Skämt åsido…. Läs sedan resten av texten så inser du att jag skojjade.. Är det klarlagt nu vad jag avsåg med mitt inlägg?

    (Inte alltid lätt med lite ironi på nätet)

    PS Tack Mac;)….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed-omkörningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.