Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed tour 2009-diskutera

  • p-malmkvist

    Medlem
    17 september, 2008 vid 09:44

    Nu har diskussionen frambringat lite förslag.. Ska vi försöka genomföra en röstning??

    Kan inte alla som vill komma med ett förslag skriva konkret vilka ändringar alt om man vill bevara det nuvarande upplägget till färdiga förslag så vi kan ta dessa förslag och genomföra en röstning här på steffo..

    Sedan skickas det förslaget till svf och vi försöker rösta igenom det på årsmötet..

  • imported_macts

    Medlem
    18 september, 2008 vid 16:59

    Kan vi inte ha ett möte i anslutning till TT-tävlingen där vi diskuterar frågan (kan kompletteras med röstning här). De flesta av oss ska ju till TT-tävlingen och tex ta ett möte direkt efter tävlingens slut på lördagen borde ju funka…kan va lättare att diskutera när vi träffas

  • lbj

    Medlem
    18 september, 2008 vid 19:07
    P Malmkvist;500457 wrote:
    Nu har diskussionen frambringat lite förslag.. Ska vi försöka genomföra en röstning??
    Kan inte alla som vill komma med ett förslag skriva konkret vilka ändringar alt om man vill bevara det nuvarande upplägget till färdiga förslag så vi kan ta dessa förslag och genomföra en röstning här på steffo..
    Sedan skickas det förslaget till svf och vi försöker rösta igenom det på årsmötet..

    Jag förstår inte riktigt vad det skall röstas om. Rösta kan vi göra på SVF årsmöte och då röstar vi på en person som arbetar med Speed inom SVF.
    Idag är det Gustav och jag kan garantera att det jobbas frenetiskt för tillfället i kulisserna med RM och en speed cup 2009. Vad cupen skall heta kan vi ju rösta om på årsmötet. Arbetsgruppen lyssnar noga på vad som skrivs här på steffo och tar till sig alla positiva förslag för bearbetning. Snart presenteras nog ett förslag, kanske till RM, men säkerligen till årsmötet. Jag röstar på Gustav som Speedansvarig 2009, för han har skött detta alldeles utmärkt hittills

  • imported_macts

    Medlem
    18 september, 2008 vid 19:37

    @lbj 500860 wrote:

    Jag förstår inte riktigt vad det skall röstas om. Rösta kan vi göra på SVF årsmöte och då röstar vi på en person som arbetar med Speed inom SVF.
    Idag är det Gustav och jag kan garantera att det jobbas frenetiskt för tillfället i kulisserna med RM och en speed cup 2009. Vad cupen skall heta kan vi ju rösta om på årsmötet. Arbetsgruppen lyssnar noga på vad som skrivs här på steffo och tar till sig alla positiva förslag för bearbetning. Snart presenteras nog ett förslag, kanske till RM, men säkerligen till årsmötet. Jag röstar på Gustav som Speedansvarig 2009, för han har skött detta alldeles utmärkt hittills

    Röstningen har inget att göra med vem som ska vara speedansvarig. Tanken är att ha en debatt här om olika alternativ med dess för och nackdelar. En röstning här (eller ett snack på TT-tävlingen) kan ju ge en fingervisning på vad dom aktiva vill ha för typ av speed-tour. Är ju inte konstigare än så…

  • swe-31

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 19:24

    Ok det skrevs många kloka ord och varierande synpunkter i denna tråd, men det har inte kommit in en enda motion i ämnet till SVF.

    Jag tolkar det som att allt är ok och ingen önskar några förändringar utan det är upp till Speed ansvarig i SVF att köra på som tidigare. Alla medlemmar är nöjda och glada med det jobb som gjorts/utförs idag.:laugh:

    Jag vet att Gustav och vi andra i SVFs styrelse har läst och funderat en hel del på allt som skrivits här, så en del saker kommer nog att finnas med till nästa år.

  • p-malmkvist

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 19:41
    SWE-31;512545 wrote:
    Ok det skrevs många kloka ord och varierande synpunkter i denna tråd, men det har inte kommit in en enda motion i ämnet till SVF.

    Jag tolkar det som att allt är ok och ingen önskar några förändringar utan det är upp till Speed ansvarig i SVF att köra på som tidigare. Alla medlemmar är nöjda och glada med det jobb som gjorts/utförs idag.:laugh:

    Jag vet att Gustav och vi andra i SVFs styrelse har läst och funderat en hel del på allt som skrivits här, så en del saker kommer nog att finnas med till nästa år.

    Tror det är väldigt många som vill ha en förändring med upplägget på F2 speedchallenge.. Främst i vilka vindar som ska vara godkända samt hurvida det ska vara rörliga spot eller inte och om det ska vara en fast extrahelg.. Men av respekt för de med familj etc har jag inte lagt någon motion på rörligt spot samt fast extrahelg då detta påverkar deras möjlighet att deltaga..
    Konceptet funkar ju kanon när det är vind(öland) men sämre när det är dålig vind(TT samt Klagshamn)..
    Sedan ska man väl komma ihåg att det ändå är huvudsponsorn Wallen samt ansvarig Gustav som i slutändan bestämmer var i viken vi ska köra samt i vilka vindar..
    För de som vill segla speed i de övre vindregistren samt på de bästa ställena i viken får nog hoppas på SSM..

  • jester

    Medlem
    28 november, 2008 vid 18:13

    Då årsmötet är avslutat, så är detta ämne inte “viktigt” längre. 🙂

Sida 8 av 8

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speed tour 2009-diskutera

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.